Facebook data

1
Firewire
#85317 Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Nån som testat en? Verkar soft för småvågor.
 
Logga in för att svara
#85318 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

Tror "Surfer" här på forumet har en om jag inte minns fel
 
Logga in för att svara
#85319 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 5

viktorviktorviktor
Inlägg: 169
graphgraph
offline

såg skit nice ut:D
 
Logga in för att svara
#85321 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 2

exiit
Inlägg: 147
graphgraph
offline

Ser ut som en "pod" som kelly har tagit fram (hans småvågsbärda)

www.dailystoke.com/surfing/channel-islands-surfboards-2009-board-line/

Ser grymt nice ut btw!
 
Logga in för att svara
#85322 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

exiit skrev:
Ser ut som en "pod" som kelly har tagit fram (hans småvågsbärda)

www.dailystoke.com/surfing/channel-islands-surfboards-2009-board-line/

Ser grymt nice ut btw!


den är inte speciellt lik the pod shape förutom att den är kort och tjock.

Tycker dominator ser ut som en bra bräda för svenska vatten, ser ut att passa lite av allt
 
Logga in för att svara
#85323 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
Inlägg: 344
graphgraph
offline

Sitter på ett exemplar av Dominator 5.10!
En helt underbar bräda! Enkel att fånga vågor med, paddlar snabbt, superlätt, otroligt hållbar osv. Har dock inte surfat svenskt vatten med den ännu men jag tror att den kommer passa utmärkt även där.
Finns ett Firewire testcenter i norge uppe i lofoten.
Brädan går att köra som Thruster, Quad eller 5 fin själv kör jag den som Quad.
 
Logga in för att svara
#85324 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: -1

Fredriks
Inlägg: 123
graphgraph
offline

Kanske inte världens mest opartiska forum, men på firewire's forum snackas det mycket bra om denna bräda, även på andra ställen. Jag tyckte den såg bra ut, och den funkar i det mesta vilket är perfekt då man sällan vet vad man får i Sverige och Norge. Verkar som den funkar även i större surf, kolla länken.
http://www.firewiresurfboards.com/forum/comments.php?DiscussionID=753&page=1#Item_0

Jag föll för hypen och köpte en 6'0" för några månader sedan, och polaren köpte sin i höstas. Jag låg mitt mellan två rekommendationer och valde den större med tanke på våra förhållanden och att det är 6mm som gäller. Jag har inte surfat min tillräckligt för att uttala mig men en sak är säker, mycket volym är det. Nästan skrämmande mycket. Normalt surfar jag en vanlig squash i Sverige, 6'4" 19.35" 2.35" med 30l volym och jag ville ha en bräda som gick lite bättre när det var slöa vågor, dominatorn har 4 liter mer och är markant bredare i tailen. Ska bli jäkligt intressant att testa denna bräda mera och min enda oro är att jag gick på för stor bräda.

Surfer: hur lång är du, hur mycket väger du, hur bra är du och vad tycker du om storleken på din bräda?
 
Logga in för att svara
#85325 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
Inlägg: 344
graphgraph
offline

Fredrik!
Jag är 170cm kort och ligger på ca 70 kg, svennebanan surfare som inte får tillräckligt med surf i livet!
När jag köpte min bräda gick jag efter Firewires tabell samt att jag mailade direkt till dem och förde diskussion om vilken bräda jag skulle ha. De rekommenderade mig 5.8 eller 5.10 valet föll på 5.10 då jag vill kunna använda den med våtdräkt på samt i sötvatten.
Hade dock lätt kunnat använda 5.8 i Indo.
Köpte även en Alternator 6.2 som också är en kanonbräda!
Bägge brädorna funkar även i lite större surf!
Köp från England om ni vill ha dem billigt och snabbt de ligger idag på 510 pund för dominator.
Frakten gick loss på 500kr för två brädor. Leverades på 3 dagar.
 
Logga in för att svara
#85326 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 4

Lee
Inlägg: 279
graphgraph
offline

This is the latest addition to my quiver, have not surfed it yet but I like the look and feel. Perfect board for sweden I reckon, seems well made also.

 
Ändrat av Lee
Logga in för att svara
#85327 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 4

Lee
Inlägg: 279
graphgraph
offline

 
Ändrat av Lee
Logga in för att svara
#85328 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 4

Lee
Inlägg: 279
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#85329 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Reckon just another trend, retro boards was followed by quads and now followed by some short and stubbie with round pin.
 
Logga in för att svara
#85330 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 4

Lee
Inlägg: 279
graphgraph
offline

Also for how thick the board is it is super light and it is meant to be strong, time will tell.
 
Logga in för att svara
#85331 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 4

Lee
Inlägg: 279
graphgraph
offline

Andiss skrev:
Reckon just another trend, retro boards was followed by quads and now followed by some short and stubbie with round pin.

Trend? I have been riding that short stubbie round pin Nugget since 2000, people are just catching up? hahaha, At least these of the rack boards will work well in sweden and the outline of the FireWire is very similar to the nugget. I also like the idea of the 5 fin plugs, options man options.
 
Ändrat av Lee
Logga in för att svara
#85335 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: -1

Fredriks
Inlägg: 123
graphgraph
offline

Agreed. Masstillverkarna har just börjat med något som McCoy har gjort i årtionden. Dock inte direkt rättvist att jämföra McCoy's brädor med popouts från thailand men två likheter finns i alla fall, kort och tjockt, typ mer volym per kg surfare. Perfekt för slöa sverigesurfare.

Btw, vill ni köpa "orginalet" i Europa så finns dom off-the-rack på http://www.downthelinesurf.co.uk/shop/list/Surfboards-Geoff-McCoy/6/0/20/0 om man inte vill ha custom från skeppat från Australien.
 
Logga in för att svara
#85337 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: -1

Fredriks
Inlägg: 123
graphgraph
offline

Surfer skrev:
Fredrik!
Jag är 170cm kort och ligger på ca 70 kg, svennebanan surfare som inte får tillräckligt med surf i livet!
När jag köpte min bräda gick jag efter Firewires tabell samt att jag mailade direkt till dem och förde diskussion om vilken bräda jag skulle ha. De rekommenderade mig 5.8 eller 5.10 valet föll på 5.10 då jag vill kunna använda den med våtdräkt på samt i sötvatten.
Hade dock lätt kunnat använda 5.8 i Indo.
Köpte även en Alternator 6.2 som också är en kanonbräda!
Bägge brädorna funkar även i lite större surf!
Köp från England om ni vill ha dem billigt och snabbt de ligger idag på 510 pund för dominator.
Frakten gick loss på 500kr för två brädor. Leverades på 3 dagar.


Okej, då ligger vi ungefär på samma volym, 180cm/75kg här på 6'0". Köpte också från England, allt utom kontoutdraget var smärtfritt.
 
Logga in för att svara
#85344 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Lee skrev:
Andiss skrev:
Reckon just another trend, retro boards was followed by quads and now followed by some short and stubbie with round pin.

Trend? I have been riding that short stubbie round pin Nugget since 2000, people are just catching up? hahaha, At least these of the rack boards will work well in sweden and the outline of the FireWire is very similar to the nugget. I also like the idea of the 5 fin plugs, options man options.


Nuggets are way different with the convex bottom and all. I reckon it makes you pick up bad habits, well that would be pending on how you want to surf. Tried out Henios ones in Molle and it was scary how easy it was.

Im just saying its a big push now from the major brands so people buy the "latest" thing to then store in the garage, beacause you will only be using it surfing waist high mush.

I want to see some more Simmons fishes!!

 
Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
#85345 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Esta skrev:
Nån som testat en? Verkar soft för småvågor.


BTW this is the shit

4'10" block of styrofoam




 
Logga in för att svara
#85352 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 4

Lee
Inlägg: 279
graphgraph
offline

I want to see some more Simmons fishes!!

[/quote]

Fuck man that is super scray me and you are on the same wave length I have been digging simmons planning hulls for a while now. Also all the boards from moonlight pretty much rock. www.surfysurfy.net/

As for buying the FireWire I agree it feels like I have sold my sole to the Devil. After I have surfed it I will give it a bit of a review. Re: the nuggets I have always got the custom from Geoff it just felt better that way. peace out.
 
Logga in för att svara
#85369 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Andiss skrev:

Hehe, ju skummare dom ser ut = helt i min smak
 
Logga in för att svara
#85375 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 1

paddie
Inlägg: 48
graphgraph
offline

hoy. sitter själv på en Firewire Taj 6'.1"

www.firewiresurfboards.com/quiver_boards.php?boardid=taj

lite ont i plånboken men helt klart värt!
 
Logga in för att svara
#85393 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

kongfrost
Inlägg: 2
graphgraph
offline

hallo.onkel frost i lofoten her!
surfer selv en 6,4 dominator,og en 6,5 el fuegeo(swallowtail,pluss en 6,6 dominator.
brettene er sinnsykt raske i dårlige bølger,holder farta veldig bra,og er overaskende loose(som quad)på tross av bredden.
jeg var nettop på maldivene og surfet el fuegoen i perfekte bølger fra hodehøyt til dobbel hode,da ble den litt bred i hekken men fungerte fortsatt veldig bra,ekstrem pop ut av cutbacks.
til alles info finns det et GRATIS FIREWIRE TESTCENTER I LOFOTEN I NORGE.
der har vi over 20 firewire fra 6,0 til 9,6 fot.
sjekk www.unstadcamping.com for info!

jeg har også surfet mye i jbay på dominatoren,fantastisk brett for point.
mitt tips gå ned 4" i lengde i forhold til vanlig shortboard.
surfs up!
 
Logga in för att svara
#85406 Svar: Firewire 13 år, 10 månader sen Stoke: 101

danneroyal
Inlägg: 583
graphgraph
offline

Rolig å bra försäljnings video från boardshop.co.uk



Man blir ju sugen....
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!