|
#85128 |
Reefbreaks runt Kuta Bali 14 år, 11 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Tjena allihopa!
Just nu befinner jag mig på bali och har bokat in mig på vad som skulle vara ett "surfcamp". Istället har jag hamnat på ett helt vanligt hotel och får gå i en surfskola med småbarn. Som ni förstår är det jävligt tråkigt att surfa vitvatten på Kuta beach.
Nån som har varit här förut och kan tipsa om lite reefbreaks eller så som man borde dra ut till. Jag har surfat sammanlaggt 6 veckor tidigare, så jag har lite koll men är inget proffs, så det skulle vara bra ifall det var nån uppstyrd grupp som åkte som har koll på breaket och så.
Uppskattar alla svar jag kan få!
hälsningar från bali /snowflake
|
|
|
|
|
#85131 |
Svar: Reefbreaks runt Kuta Bali 14 år, 11 månader sen |
Stoke: 9 |
|
tjena snowflake,
är påväg ner till bali i skrivande stund, landar imorn kväll.
jag skulle tipsa om att vänta några dagar (stort swell just nu), men någon dag när det ser ut att vara kanske midjehöga vågor på kuta beach så kan du promenera bort längst söderut på stranden och ta en båt-taxe (40 000) ut till kuta reef. funkar bäst på mid-high tide. är det lågvatten så funkar middles bättre, det är bara ngra hundra meter förbi kuta reef.
annars så rekommenderar jag canggu som ligger 30 minuter norr om kuta med taxi. även där är det litet swell som gäller, det stället brukar plocka en hel del swell.
balangan är också bra på högvatten och litet swell. hojta till i den här tråden så kan jag tipsa om vad som funkar på vilket tidvatten osv...
ses!
Jacob
|
|
|
|
|
#85136 |
Stoke: 0 |
|
Glid in på nån surfshop och fråga efter boken "Indo Surf & Lingo".
Där har du all info du behöver.
|
|
|
|
|
#85152 |
Stoke: 2 |
exiit
|
Or just get the surfing bible.