Facebook data

1
This gives you speed!
#84890 This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

Något som vi svenskar bör andvända i svenska vatten!

Logga in för att svara
#84891 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Kanske skulle funka!?

Själv hade jag nog velat se ett test såhär: Vinkla brädan å släpp en vattendroppe på en vanlig glasad yta.
Å sen göra det samma på en tillfixad Nano yta. Om det är en så stor skildnad som de säger....
Så borde man se en ordentlig skildnad på vattendroppens fart ner från brädan.
Precis som testen på de speciela simdräkterna. Som nu är ganska förbjudna, eller hur var det!?

Logga in för att svara
#84896 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Tror det är samma medel som man kan smeta på vindrutan på bilar. Vattendroppar fastnar inte och man kan köra utan torkarna. Det finns på typ mekonomen och lidl under olika varumärken. Ska prova på nån bräda, återkommer med resultat. Tror ni man märker nån skillnad???

Logga in för att svara
#84897 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

tänk vad dom hittar på nu för tiden va...

Logga in för att svara
#84898 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Biologiskt nedbrytbart? Negativa effekter på miljön?

Logga in för att svara
#84899 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

ErikG skrev:
Tror det är samma medel som man kan smeta på vindrutan på bilar. Vattendroppar fastnar inte och man kan köra utan torkarna. Det finns på typ mekonomen och lidl under olika varumärken. Ska prova på nån bräda, återkommer med resultat. Tror ni man märker nån skillnad???

JAAA, RAIN-X!!! Så heter det ju! Sicken uppfinning... Tyckte bara det gjorde rutan suddig efter ett tag. Men fan vad det stötte bort vatten, som att hälla det på en gås.

Logga in för att svara
#84902 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Hydrofobiska ämnen har ju funnits länge. Har folk använt typ teflonspray och bilwax förr för att uppnå samma resultat?
Vem vet till och med matolja borde ju funka till viss grad

även om de funkar i teorin så är jag svagt skeptisk.

Väntar med spänning på första oberoende resentionen.

Logga in för att svara
#84904 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Vad sjutton. Jag har iof inte kollat igenom hela videon för allt med flash funkar dåligt på min trötta dator men om det är som jag tror en slags valla för att få bättre glid så tror jag inte ett dugg på det. Jag gissar att på en bräda som planar så är det andra krafter som har större betydelse än bara friktionen. Om brädan vore helt friktionslös skulle den inte ens plana. Gissar att fenornas motstånd i vattnet är flera gånger större än friktionskraften mellan vattenytan och brädan. Om man jämför med simdräkter så används dessa i betydligt lägre hastigheter än vad som är gällande i fallet med en surfbräda. Men jag kan ha fel, har haft det en gång förut...

Logga in för att svara
#84908 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Stefan skrev:
Biologiskt nedbrytbart? Negativa effekter på miljön?

nja jag skulle snarareeé fråga mig om din mamma är bilogisk nedbrutbar och vad det i så fall får för effekter på skogs-Mölle!!!

Logga in för att svara
#84921 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Om man gör som Valen och jämför mot simdräkter så finns det ytterligare en aspekt att tänka på. Hur mycket snabbare blev simmarna av dräkterna? Nån sekund på flera minuter. Å sen kom Phelps utan hajdräkt och knäckte alla. Skillnaden kommer vara minimal.

Sen en sak till. Surfvax är hydrofobt. Jag ska nog börja vaxa hela brädan...

Logga in för att svara
#84932 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

hur mycket snabbare simmar du i din våtdräkt då wonka?

Logga in för att svara
#84933 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

samt hur mycket snabbare vaggar du fram på stranden likt en michelingubbe i din 654?

Logga in för att svara
#84940 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Hörrududu! Michelingubbe kan du vara själv. Jag använder faktist inte 6/5/4:an längre, nyttjar mest 6/5:an, men nu var det längesen sist.

Hade mer än gärna vaggat fram till vågorna i min feta fettodräkt. Med allt fett som bara fettar runt och är fett.

Logga in för att svara
#84942 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

en gång så lämnade jag en bräda i en oanvänd simbassang som hade massa algae och ingen Klorine i det.

Det låg en grön lager slem på det, och när jag testade att surfa så halkade jag, trots vaxet första två gånger, men efter det lagret, tvättade bort lite, bliv bräden konstigt magisk. Den kändes sjuk friction fritt, speciellt på foam climbs och sånt. Sedan gick det bort mer och mer men jag kände en klar skillnad på dem första vågorna när jag hade tillräcklig med deck traction.

Jag vet att Taj Burrow använder bilvax då och då men dem flesta (ink mig) tycker om det bäst med en 'rough sanded finish' för att det känns lite mer reactiv och snabb när det är lite luft emellan. Så jag vet helt enkelt inte vad att tro på

Kanske i cleana vågor vill man ha lite rough sanded, och i choppiga lite mer friktion fritt känsla eftersom man åker över turbulent (DVS vittvattnet) oftare

Ändrat av SharkBoy
Logga in för att svara
#84947 Svar: This gives you speed! 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

SharkBoy skrev:
en gång så lämnade jag en bräda i en oanvänd simbassang som hade massa algae och ingen Klorine i det.

Det låg en grön lager slem på det, och när jag testade att surfa så halkade jag, trots vaxet första två gånger, men efter det lagret, tvättade bort lite, bliv bräden konstigt magisk. Den kändes sjuk friction fritt, speciellt på foam climbs och sånt. Sedan gick det bort mer och mer men jag kände en klar skillnad på dem första vågorna när jag hade tillräcklig med deck traction.

Did it feel skittish or quick? Describe it more!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!