Facebook data

1
Höjdpunkter från Junior EM
#84485 Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#84487 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Ngr av dom tävlande var riktigt riktigt bra!

Logga in för att svara
#84509 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Kan intyga det. Väldigt tråkigt att det slutade som det gjorde, bara.

Logga in för att svara
#84510 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

utveckla gärna!

Logga in för att svara
#84511 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Kan väl säga att hemmalaget hade en del synpunkter på domsluten i sista finalen och hade ett märkligt sätt att visa det på.

Logga in för att svara
#84512 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Vi vill ha hela historien! Jag saxar från nätet:

France won the team title, with the individual title going to Dimitri Ouvre. However, some people call into questioning rides like the one below. Check it out and the points scored by the specific judges:

You be the judge… is the move incomplete or not? Everyone in the beach thought so except for both French Judges and the Spanish one…

Judge 2: 7.50
Judge 12: 5.00
Judge 1: 7.00
Judge 7: 7.00
Judge 5: 4.50

Average Score: 6.33″

Apparently some people disagree in Portugal, including judges…

Logga in för att svara
#84513 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Det är direkt felaktigt. Det finns 8 klasser, dvs 8 olika individuella vinnare, inte bara 1. Tex vann Portugal pojkar under 16 dubbelt med Vasco Ribeiro på första plats. Som ni ser på bilden nedan.

Logga in för att svara
#84514 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Nä, det ser ni inte eftersom Portugal bojkottade HELA prisutdelningen, alla klasser. Enbart pga Dimitris sista våg.

Logga in för att svara
#84516 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kan inte reglerna. Finns det nån regel för hur länge och hurdant de måste stå efter en manöver för att den ska räknas?
För övrigt surfade portugisen jävligt osportsligt på slutet av heatet tyckte jag när jag såg det live. Han förföljde den franske snubben som ett klistermärke och försökte störa honom max när han skulle paddla in på vågorna. Det ser man ju i denna videon också. Förmodligen är det tillåtet eller hur? Jag tycker det suger att bete sig som röd tröja gör här! Trist att dom förstör tävlingssurfingens redan dåliga image och speciellt på ett litet fjuttigt junior-Em.

Logga in för att svara
#84517 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det var väl inte du som dömde finalen va jonas? Eller sitter du där i tjära och fjädrar nu?

Logga in för att svara
#84520 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Utan att kunna reglerna skulle jag nog säga att han satte den, men på håret i såna fall.

Logga in för att svara
#84525 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

bojkottade hela prisutdelningen... där ser man vad det är för jävla fjollor som tävlar....

Logga in för att svara
#84527 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jodå, han satte den!

Logga in för att svara
#84531 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

För att en manöver skall räknas som fullbordad skall surfaren "rida vidare" på vågen eller ut ur vitvattnet. Tveksamt om han gjorde det här.

Logga in för att svara
#84532 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 26

Mat
graphgraph

Esta skrev:
Jodå, han satte den!

BIENSUR!!! klart han satt den!!

Logga in för att svara
#84533 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Ja men red han kontrollerat UT ut vitvattnet??? För att få poäng skall man göra det. Det räcker inte med att "sätta den" tyvärr.

Logga in för att svara
#84534 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ja han red under kontroll ett tag och sen trillade han. Det fanns ingen vits med att surfa vidare stående. Men visst är det svårbedömt. Portugisen borde fått en lavett pga av sitt irritationspaddlande. Dåliga förlorare, patetiskt..

Logga in för att svara
#84535 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 26

Mat
graphgraph

Per skrev:
Ja men red han kontrollerat UT ut vitvattnet??? För att få poäng skall man göra det. Det räcker inte med att "sätta den" tyvärr.

haha! Japp Per, men som du vet är både Esta och jag från Frankrike.... tu comprends maintenant?

Logga in för att svara
#84538 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Grattis då till er Franskbröder!

Logga in för att svara
#84539 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Måste säga att jag tycker han fransmannen som vann kämpade på som bara den i slutet av finalen, segern var rättvis speciellt som portugisen mest försökte blocka honom på slutet.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#84566 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Shit det var svårt att säga om han landade den eller inte. Men efter att kollat femtio gånger skulle jag säga att den var completed. Knäna är ovanför brädan efter han kört vitvatten någon sekund. Det tyder på att han har balans och kontroll på brädan. Men han borde gjort det tydligare och hängt kvar en liten stund till. Svårt för en överstokad junior att tänka på nåt sånt i en EM-final.

Vad gäller blockning och hassling och sånt så hör det till sporten. Alla sporter faktiskt. Håller man sig till regelböckerna är allt tillåtet. Tråkigt bara att det kanske inte är den bästa surfaren som vinner utan den taktiskt bästa surfaren som vinner men så är det. Slater är tydligen superproffs på sånt.

Har för mig att jag hört att vissa proffsgolfare blankpolerar sina skor. Sen ställer de sig i lämplig vinkel och vickar med foten så att deras motståndare kan få en solreflex vid utslaget. Varje slag räknas och det räcker med ett litet felslag för att få övertaget.

Logga in för att svara
#84593 Svar: Höjdpunkter från Junior EM 14 år, 11 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

bara ett klargörande. Jag har inga synpunkter på domslutet. Det som hände i domarbåset stannar i domarbåset. Domarteamet dömde 3101 vågor totalt i hela tävlingen, det går inte att hänga ut enskilda domare som man gör i texten som Petter citerar.

Men jag tycker det är lågt att inte dom portugisiska kidsen som vann får lov att känna sig som vinnare och jag tycker Portugal är ett dåligt föredome.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!