Facebook data

1
Sydney vs Melbourne
#84065 Sydney vs Melbourne 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

tobias.m
graphgraph

God Afton

Har beslutat mig för att plugga min master i Australien och som det ser ut just nu så står det mellan Sydney och Melbourne.

Någon som har erfarenheter? surfet, människorna, annat kul

Tacksam för hjälp!

Logga in för att svara
#84072 Svar: Sydney vs Melbourne 14 år, 11 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Om det är surf som gäller så får Sydney min röst.
Motivering. I Sydney kan du bo på Stranden och surfa varje morgon/kväll och ta public transport mellan de olika stränderna. Manly, Bondi, Maroubra, Krunulla osv.
I Melbourne finns det ingen surf. Hade jag däremot valt mellan Torquey(15mil utanför Melbourne) och Sydney så hade jag valt Torquey 100 gånger om!!!!
Du kan iofs bo i geelong utanför melbourne dock fortfarande ganska långt till Torquey.
Om du nu lägger till att du kommer äga bil så är det kanske lite svårare och välja men jag hade nog valt Sydney ändå. Motivering: Söder om Sydney GRYM surf och inte så crowded norr om Sydney GRYM surf men crowded.
Surf i runt om melbourne crowded!!! dock kan du hitta grymma rev utanför på phillip Island.. löööööve!
Men smaken är som baken!!!

DELAD!

:D:D:D::D

yieeeeeww!!!!

Logga in för att svara
#84074 Svar: Sydney vs Melbourne 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Absolut, Sydney för surf och för att det är en mycket vackrare och naturskönare stad.
Men Melbourne om du är ute efter en stad med mycket cityculture, undergroundmusik etc etc etc

Logga in för att svara
#84093 Svar: Sydney vs Melbourne 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

tobias.m
graphgraph

Tack för snabba svar!

Det lutar åt Sydney.
Någon som har koll på boende? Priser och var som är gött att bo. Hade varit sjyst att hyra ett litet hus om det inte är för dyrt.

Ändrat av tobias.m
Logga in för att svara
#84099 Svar: Sydney vs Melbourne 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Du ska se till att bo nära stranden, går att få boende längs northshore till humana priser. Kolla efter uthyrning i lokala blaskor när du kommer ner.

Logga in för att svara
#84102 Svar: Sydney vs Melbourne 14 år, 11 månader sen Stoke: 1

Rille
graphgraph

Tjena Tobbe! Så det börjar bli allvar nu med planerna, gött! Sökt in än till nån skola?

Manly är soft, många här på forumet som håller till där har jag förstått. Redax t.ex. borde ha lite tips

Själv bodde jag nära wharfen, där båten in till centrala sydney går. Då har du nära till surf (500 m) och skola. Tar 30 min med den billiga varianten. Soft att pendla med båt till skolan, jubbig trafik om du pendlar med bil. Manly är rätt dyrt men det underlättar som sagt att du har nära till båtpendling. Norr om Manly har du annars curl curl, dee why etc som också e schyssta ställen att bo på. Men som sagt längre till pendling, Då får du köra varje dag.

Freshwater är också ett alternativ som är något billigare än Manly, ligger norr om Manly. Med en cykel så kan du ju bo en bit från wharfen också!

Annars lätt att hitta lägenhet att hyra, en 1.a går på ca 300-400 Aud/vecka i Manly vilket e rätt dyrt. Bästa är att hyra in dig på ett rum i större lägenhet eller dela en 2.a med nån. Bruka finnas många lappar på internet cafeer etc

Här kommer i alla fall en länk till lägenhetsuthyrning:
www.domain.com.au/Search/rent/State/NSW/Area/Northern-Beaches/Suburb/Manly/?ssubs=1&to=650

Ha det gutt så hörs vi!

/R

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!