wehoo och hej all glada. Som ni vet eller kanske inte vet så spelar Malmö som gudar nuförtiden...
En annan sak är att jag skulle gärna rengöra mina små älsklingar, brädor helt rena från vaxrester. Så att jag kan bygga på ett lager igen. Nu är saken den att jag inte kan minnas vad för sorts vätska som används för detta ändamål. I Brasilien använde de rent etanol och samma i Portugal, eller har jag drömt det? Kan det stämma? Vad är annars bäst för att få rent brädan?
jocke 2.0 skrev: Spelar inte Malmö i Allsvenskan med Rögle nu för tiden,,,,,???
Rögle?? nej nej mannen, el fútbol, det enda där Malmauh presterar nu förtiden.
Andiss! tack, men latheten som driver mänskligheten så även mig, talar emot det där, tar för lång tid. Den ena brädan har massor med små inbuktningar fulla av gammal svart wax, som är svår att få helt bort. Annars så hade ju solen varit alternativt ett. men den lyser med sitt frånvaro här himmavidd.
Men lampoljan låter bra. Vart köper man lampolja? i gamla pirataffärer.....?
Tror att det blir Erik G.s förslag, avfettningsmedel efter allt. Kan man även passa på och avfetta rören i Epan....
Lampolja = fotogen, mitt tricks nar jag saljer gamla brador, ser hur bra ur som helst, syns knappt att bradan vart anvand.
Ett annat tips nar du lagar brador i lagenheten ar att inte slanga icke hardad polyester i soppasen under diskhon...du kommer fa LIIIIIIIITE ont i huvudet....
Esta skrev: Jag har använt varmluftspistol och gamla tshirts.
Hmmm...har en del gamla t-shirtar o partytoppar himma men en varmluftpistol har jag tyvärr inte liggandes Esta...annrs bra idé
och förresten per, vallabäck? vi har få (inga) skidsshoppar i malmauh ganska platt o osnöigt här som du kanske vet...Men ska kolla. och Andiss, ja den brädan som är skitigaste ska faktisk säljas och därför behövs den pimpas upp ordentligt. Ska se om piraterna i hörnet har fotogen...
ingen som känner till nån huskur då? gammal jeltzinvodka kanske...? nån?
Tack alla och i helgen ser det ut som surf i öst o himmamatch för malmauh... wehoooo....
Papasharq skrev: Varmluftspistol .... går lika bra med en hårtork skulle jag säga, det kanske du har en?
Hårtork funkar - visst - men det e mer tryck i en varmluftspistol och därför går det fortare att vaxa av en bräda. Kostar ngr hundra på Clas Ohlson.
nja... några hundra för att vaxa av en bräda!!?? Att vaxa av en tjej är en sak, men ICKE en surfningsbräda för några hundra. Då köper jag hellre lösgodis för de hundralapparna, som man kan ligga o knapra på sen...
VAD SKA HON VAXA IN BRÄDAN MED SEN!? Nu pratar jag inte om surfvax, utan först måste hon ha en typ av vax så att brädan blir alldeles blank och glänser i solen!!!!