Sverre, jag vet att du förstår den lilla ironin i att det inte existerar bomkörningar....jag menar......rolla in armhålorna i vax och äga en liten surfgubbe
Minns min värsta bomkörning någonsin när jag och Ollebull åkte 120 mil enkel väg till Hoddevik 2001 för att mötas av ett totalt platt hav....inte en krusning. En förtorkad gammal fårodlare sa att det aldrig någonsin hade varit så fantastiskt lugnt i Hoddevik. Jag blev inte människa igen på hela sommaren.
Som sagt så känner också jag frustration över dåligt tolkade prognoser, fråga bara dem som träffade mig på morgonen när vi skulle köra longboard SM i höstas
surfsverige.se/components/com_kunena/template/default_ex/images/swedish/emoticons/wassat.png
Men jag antar att man på något sätt försöker döva den maktlösa känslan då vågorna uteblir med lite desperata trix. Trix som att vaxa armhålorna med vax eller att titta på den makalösa lilla surfgubben som faktiskt fungerar. Trix man kan använda när isen, som den gör just nu, ligger tjock i ända ut till horizonten på norra Bottenhavet. Här kommer ett litet trix föresten att använda när vintern och surfabstinensen är som värst.
Ta ner surfbrädan från väggen och ta på dig dina finaste boardshorts. Släng dig ut i närmaste snödriva och ta några djupa paddeltag. Spring sedan in i badrummet, utan att torka dig, fyll badkaret med härligt ljummet vatten och ös i 5 kg grovsalt. Hoppa i och öva på duckdives och att hålla andan så länge du kan. Tänk på att aldrig släppa brädan i denna övning. Hoppa sedan upp hur badkaret och torka dig i vinddraget från hårtorken, kupévärmaren eller gasolbrännaren. Ta på dig dina finaste flip flops och sträck ut dig i soffan, fortfarande med brädan under armen, sätt på lite Jack Johnsson i stereon och förkovra dig i senaste numret av din favoritsurftidning.
Stay stoked and pray for surf