Facebook data

1
Besatt av Surfing
#83383 Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kommentarer till Besatt av Surfing

Logga in för att svara
#83385 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Att medvetet bomköra... hmm... sjukdom... Sadomachochism..? :-D

Logga in för att svara
#83388 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Underbar sjukdomsbeskrivning, tagen ur Klubbtidningen Surfgubben.
Har du frågat ansvarig utgivare om tillåtelse Martin

Logga in för att svara
#83391 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Sjukt bra skrivet....

Logga in för att svara
#83393 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Hehe, känner igen det där lite. Skulle dock inte köra så många mil för knähöga vågor/bomkörning (men jag har gjort det förr).
Häromdan såg jag en perfekt våg på tv och det var i Svea. Fantasin satte i gång direkt. Kruxet e att vågen var max 20 cm hög!
Besatt? Beroende? Nja... snarare halv. Hel blir man när svall & ledighet synkar!

Logga in för att svara
#83406 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 1

lånad,våg
graphgraph

jag känner igen varje ord! har det hänt er nån gång att ni har vart ute å gått eller arbetat, så har det kommit en vindpust å smekt ert ansikte, ni stannar upp med allt ni gör och tänker att någonstans piskar denna sköna bris upp en perfekt shapad våg? varje gång det blåser tänker jag inte på något annat än min sjukdom!!!!!! I LOVE IT

Logga in för att svara
#83411 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

lånad,våg skrev:
jag känner igen varje ord! har det hänt er nån gång att ni har vart ute å gått eller arbetat, så har det kommit en vindpust å smekt ert ansikte, ni stannar upp med allt ni gör och tänker att någonstans piskar denna sköna bris upp en perfekt shapad våg?

nej

Logga in för att svara
#83426 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 0

wiberg
graphgraph

ja men får vi det till en sjukdom så kan vi ju sjukskriva oss o bota alla våra problem
jag e också sjukt sjuk

Logga in för att svara
#83434 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

jaså.... när det är platt då...? koko hallå....

ska du bota dina problem med att bomköra då? hehehehehehe muuuuhahahahahohohohoho!!!!

Logga in för att svara
#83469 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Det där med bomkörningar existerar inte längre. Även om det är nästan platt så är det underbart att rolla in armhålorna med lite vax, krypa i våtdräkten och ge sig ut på en lång paddeltur. Dessutom har jag äntligen en Surfgubbe i min ägo. En ca 15 cm hög gubbe fastsatt på en 20 cm lång plastbräda. Fick den av Perka som beställt den på nätet. Surfgubben hänger alltid med och när det är ankelhögt så kan man sitta på stranden och se honom ta av på, för honom, huvudhöga radicala vågor. För Surfgubben finns inga bomkörningar och inte för mig heller.

Later!

Logga in för att svara
#83482 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Nä, vad bra då! Då kan du ju hålla dig i närmsta insjö lika gärna..

Jag förstår vad du vill säga.. du försöker förmedla hur surfig du är genom att du älskar havet så mycket och har den "rätta känslan"....

Så talar bara en "wannaby soulsurfare". Visst kan det vara kul även i små vågor, men inte när det är platt. Alla riktiga surfare kör till surfet med stora förhoppningar, stress att hinna fram, och stoke att snart få surfa. Om det då är platt framkallar detta naturligt en frustration och besvikelse.
Den som påstår något annat i nån slags "pure surfsoul anda" har fått fel uppfattning av vad detta är.

Att beskriva det sköna i att kliva i en våtdräkt för att paddla när det är platt, är smått på vrickat, eller i vart fall patetiskt...

Logga in för att svara
#83484 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Sverre du är inte Soulsurfare och har därför i detta fall fel och min stokade bror har rätt.
Och dessutom finns knappt inte bomkörningar, för finska vågprognosen har bara fel högst 2ggr varje år, i alla fall då det gäller Salusandsprognos.

Logga in för att svara
#83495 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 2

acobia
graphgraph

Jo men visst. super mega skönt att surfa vrist högt.

Logga in för att svara
#83539 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

A bad day at the beach is better than a good day at work!

Logga in för att svara
#83637 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Sverre, jag vet att du förstår den lilla ironin i att det inte existerar bomkörningar....jag menar......rolla in armhålorna i vax och äga en liten surfgubbe

Minns min värsta bomkörning någonsin när jag och Ollebull åkte 120 mil enkel väg till Hoddevik 2001 för att mötas av ett totalt platt hav....inte en krusning. En förtorkad gammal fårodlare sa att det aldrig någonsin hade varit så fantastiskt lugnt i Hoddevik. Jag blev inte människa igen på hela sommaren.

Som sagt så känner också jag frustration över dåligt tolkade prognoser, fråga bara dem som träffade mig på morgonen när vi skulle köra longboard SM i höstassurfsverige.se/components/com_kunena/template/default_ex/images/swedish/emoticons/wassat.png

Men jag antar att man på något sätt försöker döva den maktlösa känslan då vågorna uteblir med lite desperata trix. Trix som att vaxa armhålorna med vax eller att titta på den makalösa lilla surfgubben som faktiskt fungerar. Trix man kan använda när isen, som den gör just nu, ligger tjock i ända ut till horizonten på norra Bottenhavet. Här kommer ett litet trix föresten att använda när vintern och surfabstinensen är som värst.

Ta ner surfbrädan från väggen och ta på dig dina finaste boardshorts. Släng dig ut i närmaste snödriva och ta några djupa paddeltag. Spring sedan in i badrummet, utan att torka dig, fyll badkaret med härligt ljummet vatten och ös i 5 kg grovsalt. Hoppa i och öva på duckdives och att hålla andan så länge du kan. Tänk på att aldrig släppa brädan i denna övning. Hoppa sedan upp hur badkaret och torka dig i vinddraget från hårtorken, kupévärmaren eller gasolbrännaren. Ta på dig dina finaste flip flops och sträck ut dig i soffan, fortfarande med brädan under armen, sätt på lite Jack Johnsson i stereon och förkovra dig i senaste numret av din favoritsurftidning.

Stay stoked and pray for surf

Ändrat av Redax: fixade smileys
Logga in för att svara
#83639 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Är du hemma din räksmugglare? Om inte...slå på mobilen!

Logga in för att svara
#83642 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Silversurfarn skrev:
Här kommer ett litet trix föresten att använda när vintern och surfabstinensen är som värst.

Ta ner surfbrädan från väggen och ta på dig dina finaste boardshorts. Släng dig ut i närmaste snödriva och ta några djupa paddeltag. Spring sedan in i badrummet, utan att torka dig, fyll badkaret med härligt ljummet vatten och ös i 5 kg grovsalt. Hoppa i och öva på duckdives och att hålla andan så länge du kan. Tänk på att aldrig släppa brädan i denna övning. Hoppa sedan upp hur badkaret och torka dig i vinddraget från hårtorken, kupévärmaren eller gasolbrännaren. Ta på dig dina finaste flip flops och sträck ut dig i soffan, fortfarande med brädan under armen, sätt på lite Jack Johnsson i stereon och förkovra dig i senaste numret av din favoritsurftidning.

Stay stoked and pray for surf

HEHEHEHEHEHEHEHEEE!!!! OK I´M IN!!!!!

Logga in för att svara
#83646 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

”Kan verkligen Perka ha sett rätt? Kanske det rullar in en och annan liten våg i alla fall, typ knähög”.

Klassiskt Martin. Påminner inte så lite om

Sen har Sverre en klar poäng. För visst är det patetiskt att stå på stranden och kanske få SURFA jämfört med att skriva tusentals inlägg på SS.

Logga in för att svara
#83651 Svar: Besatt av Surfing 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Exakt vad jag menar!!! Exakt JFL!! Du har fattat poängen!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!