Facebook data

1
Ditt namn för våra hav!
#83372 Ditt namn för våra hav! 15 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kommentarer till Ditt namn för våra hav!

Logga in för att svara
#83373 Svar: Ditt namn för våra hav! 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Nej, jag tycker att skräp ska klassificeras som skräp. Jag tycker också att förorening ska klassificeras som förorening.

I precis samma anda tycker jag att exempelvis en bil ska klassificeras som ett fordon, medan mina fötter ska klassificeras som kroppsdelar och inte ett fordon.

Varför ska man urholka ett begrepp så som förorening som har en speciell betydelse, med något annat, så att begreppet mister sin särskiljbarhet!!??

Ett godispapper är skräp
Ett bananskal är ett bananskal
och olja på en strand är en förorening

och jag är SVERRE!

Din räddare i nöden.

Logga in för att svara
#83381 Svar: Ditt namn för våra hav! 15 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Fråga Fader

Logga in för att svara
#83384 Svar: Ditt namn för våra hav! 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

nja... SVERRE frågar inte , han svarar! muhehehehee!!

Jag kan tänka mig att om det klassificeras som "förorening" så innebär det ett större ansvar och hårdare krav etc etc..

men det urholkar i så fall resurserna för att ställa hårda krav på " riktiga föroreningar"
Givetvis kan det fortfarande hävdas att en "riktig förorening" (typ kvicksilver, bly, olja, ) måste ses allvarligare på, och vad har vi skapat då? Jo en rundgång!

Först har vi:
Föroreningar
skräp

Sen får vi endast:
Föroreningar

Sen inser man att vi måste skilja på olika farliga föroreningar, och skilja på reglerna för ansvar etc beroende på dess farlighet, så då skapar vi:
Föroreningar
"skräp"-föroreningar

Och är därmed tillbaka där vi började, fast det har kostat en jävla massa tid o pengar för byråkratins skull,

Nej, bättre att välja sina strider!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!