Facebook data

1
Min nya bräda från England dingad m.m....
#82827 Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Hej!

Passade på å beställa en ny bräda från ett av de större företagen i England. Nämner inte företaget än. Kanske kastar skit senarare. Saken är den att när jag packar upp brädan, som för övrigt var väldigt....väl inpackad! Så märker jag att brädan är dingad i tail å sen att center fenan inte heller sitter helt ok. Utan sitter lite snett pga att den bakre FSC pluggen sitter snett.

Har tagit kontakt med företaget å de ville se bilder på "felen" å jag har skickat några.
Lägger ut dem här oxå.
Vad tycker ni? Någon som har varit med om reklamationer med företag utomlands?
Är det störst chans att man blir rövknullad eller...? Är jag för petig...?

Jag ser det såhär: Själva dingen är ju antagligen hänt i transport eller i butik. Men att fenan sitter snett. Det är ju ett reklamationsfel.

Fortsättning följer iallafall.

Logga in för att svara
#82828 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Å varför kom inte bild in? Jag har förminskat till 499 pixlar....???

Logga in för att svara
#82829 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ändrat av danneroyal
Logga in för att svara
#82831 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ändrat av danneroyal
Logga in för att svara
#82832 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Fick in en bild iallafall......???

Ändrat av danneroyal
Logga in för att svara
#82839 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

SER INTE direkt ut som en ding på bilden, utan lite sprickbildning bara... kanske syns lite dåligt bara..?

man ser inte den snea pluggen heller, BÄTTRE BILDER till företaget! Annars tror dom bara att du lurar aprillo som fan!

Men om det är en väldigt liten ding, kanske dom tycker att du är<gnällig, säg att du måste laga den och att dom får dra av lite på priset.

Annars kommer BOS kan du också säga och då blir det fan dyrt för dom!

Logga in för att svara
#82846 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Hej Sverre!

Var ju tvungen att förminska bilden som tusan för att få in här. Borde ha fått in 2 bilder...men...men?
På orginalen 4st kan man zoma in duktigt. Å då ser man tydligare att det även har spuckit upp på undersidan. Trycker man lite på de. Så sprakar det å knastrar. Klar ding.

På bild 2 som jag inte fick in. Ser man tydligt att fenan sitter snett.

Logga in för att svara
#82850 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

ok... bra.

jag är döende

Logga in för att svara
#82853 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Gillar du inte dingar så kräv en ny bräda, vilket du ska göra ändå pga fenboxen. Tycker inte du ska acceptera att fenboxen sitter. Dom fattar nog själva att dom inte kan sälja en bräda som inte går att surfa.
Det syns inte på bilden att fenan sitter snett, men har du märkt att den är sne, så är den FÖR sne.

För mig har det ofta löst sig när det strulat så kört är det inte bara för att England ligger långt borta.

Jag gissar på JS från magicseaweed

Logga in för att svara
#82865 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Valdigt liten ding det dar, men om pluggen ar sne...

1. Skicka tillbaka bradan

2. Fixa den genom De pontes eller nan, visa kvitto och sag att du vill ha varor for beloppet. (Var noga att komma overens om denna losning innan du reparerar)

Logga in för att svara
#82878 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla att det inte är stringern som är sned och fenan som sitter rakt. Kan vara fallet. Slit o släng produktsmentalitet.

Logga in för att svara
#82880 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

stringern ser faktiskt jävligt sne ut på bilden, FENAN ÄR RAK!!

Logga in för att svara
#83018 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Har kollat upp om stringern satt i mitten. Å det gjorde den inte heller! Å det är ju fan bedrövligt!!!?
Dingad, stringer ej i mitten å fen box sne.
Så som det ser ut just nu. Så verkar "magicseaweed" mycket intresserade att få tillbaka brädan för att skicka vidare till JS för reklamation.
Har oxå skrivit att jag nu inte vet om jag är så intressead av att äga en JS bräda. Om inte kollen på deras brädor är bättre än såhär.

Nu har det varit helg å så. Å har inte fått någe mail eller svar.

Forts....följer...

Logga in för att svara
#83029 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.. 15 år sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Riktigt trist för dig Danne att det ska vara så dålig kvalitetet förstår inte hur MSW kan skicka iväg en sån bräda kikar dom inte på den innan dom packar ihop den ?

Kolla på Channel Islands där får du kvalitet!

Logga in för att svara
#83033 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.. 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Tyreso_soulsurfer skrev:
örstår inte hur MSW kan skicka iväg en sån bräda kikar dom inte på den innan dom packar ihop den ?

!

Om dom inte gör det, är det nog inte bara en ding i brädan, utan då är dom ding i hela hövvet också!

Logga in för att svara
#83173 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.. 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Pratade med dem i telefon igår. De ska ta tillbaka brädan pga dingen. Å så började de svamla om eftersom brädan är "handshape". Så kan man inte riktigt räkna med att allt blir perfekt, eftersom den mänskliga faktorn är inblandad. Skitsnack sa jag! När man chapar en bräda så utgår man å måttar från stringern hela tiden. Så den gubben går inte! Flera grova fel på denna bräda. Bara å skicka tillbaka till JS. Å ge dem en bannbulle!

Så jag kan nog bara höja ett varningens finger ang Magicseaweed.

Logga in för att svara
#83175 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.. 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

OK! Mänskliga faktorn, hahaha, typ att det skulle vara ok då att skicka en bräda shapad av Maiorana i slöjden, och skylla på den mänskliga faktron , när han hyvlar skevt med sin RUBANKSHYVEL!!!

Logga in för att svara
#83186 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.. 15 år sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

sverre skrev:
OK! Mänskliga faktorn, hahaha, typ att det skulle vara ok då att skicka en bräda shapad av Maiorana i slöjden, och skylla på den mänskliga faktron , när han hyvlar skevt med sin RUBANKSHYVEL!!!

DIN MAMMA

Logga in för att svara
#83208 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.. 15 år sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

danneroyal skrev:
Flera grova fel på denna bräda. Bara å skicka tillbaka till JS. Å ge dem en bannbulle!

Jag tycker du är lite hård mot JS. Först och främst är det ju inte mycket ding att tala om. Jag tror knappt att du hade fått rabatt på brädan i en vanlig surfshop. Sedan är det ju troligtvis transportföretaget som dingat brädan och inte JS själva.

Vad gäller stringern är det väldigt vanligt att dessa är sneda. Jag vet inte om blanksen sågas snett, eller om de böjs vid limning, transport och/eller förvaring, men det kan röra sig om flera mm. Detta märks väldigt tydligt när man maskinshapar blanksen. Att stringern inte sitter i mitten behöver alltså inte alls betyda att brädan är sned.

På samma sätt kan fenan se sned ut utan att egentligen vara det, vilket är omöjligt att avgöra ifrån den bilden som postats här.

I vilket fall som helst tycker jag att de gör vad de kan som tar tillbaka brädan och snarare förtjänar en eloge än att hängas ut. Skall någon hängas ut är det transportföretaget som dingat brädan och nu dessutom kommer att tjäna pengar på det då brädan måste skickas fram och tillbaka. Möjligtvis förtjänar även FCS en liten känga för att deras gamla installationssystem är så dåligt att det faktiskt är fullt möjligt att fenan sitter snett. FCS Fusion, Future fins, eller vilket annat system som helst är betydligt bättre (för att inte nämna 4wfs där det bara hade varit att lätta på en skruv och fixa till det).

/Jonas

Logga in för att svara
#83211 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

har suttit i flera timmar å en hel kväll å skickat bilder fram å tillbaka till Magicseaweed. De var faktiskt de själva som tyckte att stringen oxå såg konstig ut. När jag skickade bild på både ding å sne fenplugg.
Har skickat ett 20-tal bilder. Där man faktiskt kan zooma in duktigt å se alla fel. Jag vet oxå hur en dingad å trasig bräda ser ut. Jag har nämligen svart bälte i å dinga brädor! Bilden här visar inte allt.
Därför blev jag faktiskt lite sne, när de drar valsen om att man ska räkna med sne string på en bräda.
Lite skit tycker jag JS ska ha! De kan inte ha kollat denna bräda alls! Lite väl stora fel tycker jag iallafall. Om du hade behållt en sådan bräda. Ja det får stå för dig. Jag har högre krav än så.
Dingen har säkert gjorts av Fraktbolaget, TNT.

Har handlat flera gånger av Magic å aldrig haft några problem. Är inte så bitter på dem. Kommer att få skicka tillbaka brädan.

Nu ska jag börja å packa ihop skiten. Kanske kommer de å hämtar den imorgon.

Logga in för att svara
#83245 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

danneroyal skrev:

Därför blev jag faktiskt lite sne, när de drar valsen om att man ska räkna med sne string på en bräda.
Lite skit tycker jag JS ska ha! De kan inte ha kollat denna bräda alls! Lite väl stora fel tycker jag iallafall. Om du hade behållt en sådan bräda. Ja det får stå för dig. Jag har högre krav än så.

Självklart skall du skicka tillbaka brädan om du inte är nöjd med den, men det är som sagt inte ovanligt med stringers som är böjda och transportskador händer också, så jag tycker inte de gjort något uppenbart fel utan tvärtom att de verkar ha skött det ganska bra.

Anledningen till att jag bryr mig är att jag själv skickar en del brädor till Sverige och naturligtvis vill att kunderna skall bli så nöjda som möjligt så jag undrar lite vad som förväntas av mig då det tydligen inte räcker med att ersätta brädorna när något blivit fel eller gått sönder.

/Jonas

Logga in för att svara
#83248 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Jag förstår precis vad du menar Johan. Men det är ju så i nästan alla branscher. Importerar man varor för att sedan sälja vidare. Så gör man ju bäst i att kontrollera varan innan man säljer vidare.
För att just undvika framtida problem. "ha ryggen fri"
En surfbräda är ju ganska lätt att kontrollera, max 5 min!
JS gör ju i det här fallet en riktig blunder å skickar ett måndags exemplar. Det kan skada ett varumärke väldigt mycket. Kanske kunde Magic ha tittat i 1 min iallafall...?
Jobbar själv i byggbranschen på en av de största firmorna i Sverige. De finns statestik på att om man misslyckas ordentligt med en lägenhet å inte kunden är nöjd. Så kommer det i slutändan innebära, att med skitsnack till bekantas...bekantas, anhöriga...m.m...m.m... Så har du förlorat runt 400 köpare!
De kommer inte att välja ett hus som byggs av den leverantören. Värt att tänka på.

De kommer å hämtar brädan på Onsdag.

Danne

Logga in för att svara
#83255 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

danneroyal skrev:

Jobbar själv i byggbranschen på en av de största firmorna i Sverige. De finns statestik på att om man misslyckas ordentligt med en lägenhet å inte kunden är nöjd. Så kommer det i slutändan innebära, att med skitsnack till bekantas...bekantas, anhöriga...m.m...m.m... Så har du förlorat runt 400 köpare! De kommer inte att välja ett hus som byggs av den leverantören. Värt att tänka på.

Ja, det var precis det jag tänkte på när jag tyckte det var hårt att klaga på ett offentligt forum. Nu tål kanske JS att tappa 400 köpare, men annars tycker jag att kostnaden för att bygga en ny bräda samt de extra transporterna är tillräckligt "straff" för att ha använt ett blank med sned stringer och eventuellt ha satt fenboxen snett.

Men samtidigt har du ju rätt i att det är så det fungerar i alla branscher så som tillverkare måste man kanske ha lite bättre kvalitetskontroll. Jag skall ta lärdom och börja mäta stringern innan jag skär brädorna och helt enkelt returnera de blanks som inte håller måtten.

Hoppas det löser sig och att du har bättre tur med nästa bräda.

/Jonas

Logga in för att svara
#83263 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

att fenan sitter snett kan jag förstå att man känner men att stringern skulle vara lite sne känner man det när man surfar? menar att om måtten är de rätta men stringern är sne. Ja proffens känner säkert det men hade jag som surfar hellre än bra och ofta kännt något... knappast.

Finns trots allt fördelar med att köpa lokalt så man kan känna, klämma och kika innan man tar hem brädan.

hoppas det löser sig för dig.

Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
#83268 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Tänkte att jag skulle förtydliga mig lite ang brädan.
När jag måttar upp brädan så ser jag att stringern ligger snett å drar mot höger. Stringern ligger utanför mitten.
Men där mitten ska vara, där sitter faktiskt en liten prick. Antagligen efter han som måttat upp var fenorna ska sitta. Det kostiga nu är att fenan oxå drar till höger. Å nu börjar va faktiskt närma oss 1 cm från igentlig centrum!!!?
Brädans tail på ovansidan. Sitter någon typ av förstärkningar. Du har säkert sätt det på bild någonstans. De satt så jäkla snett å o synkat så det ser bedrövligt ut. Påverkar inte surfet eller brädan på något sätt. Men varför inte göra saker å ting lite snyggt?

Tycker absolut inte denna bräda skulle ha lämnat JS fabriken. De har tydliga problem, vad de nu är tänker inte jag spekulera i.

Jag surfar oxå hellre en bra freddandson. Men jag köpte faktiskt inte en Outlet bräda på rea!

Logga in för att svara
#83289 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 15 år sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Ehh. de var väl inte riktigt så jag menade. så klart ska du inte nöja dig med något som inte är bra eller något som inte fyller dina förväntningar. Jag var mest fundersam på OM man faktiskt märkte någon skillnad. Jag har snackat och surfat med riktigt riktigt bra surfare som plockat fram en bräda som de säger ser sjukt bra ut för att sen i stort sätt slänga den på tippen efter en timme. Känslan var inte den rätta. Sen ser man samma surfare surfa runt på en grovt dingad bräda, lagad som ett lapptäcke och säga att den är den bästa brädan dom haft i sitt liv.

Logga in för att svara
#83731 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 14 år, 12 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Sitter å kollar på ASP Live Surf från Brazil. Å ser att Jordy Smith som tillhör JS stallet. Kör på en Al Merrick fish istället....!!? Man kan undra varför.....hahahaha!

Logga in för att svara
#84181 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 14 år, 11 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Hej igen!

Tänkte bara avsluta denna tråd med att säga: Pengar för brädan är inne på kontot.
Tycker faktiskt att Magicseaweed trotts allt har sköt sig ganska bra. Men många mail, bilder å samtal till dem.
De har tydligen problem med nästan samtliga JS brädor. Å har kontaktat JS om detta.

Slutet gott allting gott. Men utan ny bräda!

Logga in för att svara
#84189 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 14 år, 11 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

Danne, I pre-ordered a FireWire from England in March. They finally sent it the 8 th April with an expected due date of 14th April. Well the 14th April came and went, no board. So I call em about a week later, Ah nah we haven't heard nothing so after a lot of phone calls I finally get the colli-id and ring DHL in Sweden cos they where meant to have it. Then after a lot of searching I finally get the response I was dreading, they have lost it or more to the point it has been stolen. Jag beklagar sa hon. But it was insured so I get my money back but I don't want my money back I want my fucking board The surf shop I ordered from was good about it and have luckly found another board with the dimensions I wanted so I have reorder it, otherwise it was a wait again until July. Anyway it is on its way as we speak so lets see what happens with it this time.

Logga in för att svara
#84240 Svar: Min nya bräda från England dingad m.m.... 14 år, 11 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Shit happen sometimes Lee!

I´m also intresting about Firewire. Looking at FLEXFIRE 6'4" SQUASHTAIL with 2 3/8 in tail.
Or maby ALTENATOR 6'2" BUMP SQUASH.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!