...slog den till mig med full kraft.
Jag syftar alltså på det ondskefulla, svårbotade & segdragna tillstånd som kallas surfabstinens!! Tror faktiskt den gränsar till surfdepression...??
Längtar & väntar på att vattnet ska bli varmare & att vårstormarna ska lamslå landet...
Hur uthärda denna totala TRISTESS!?!
Aahhh....det enda som hjalper ar fysisk aktivetet, simma, slass, spring, kor gokart, cykla mountainbike utfor ett stup eller varfor inte uppfor ett berg....det hjalper.
Hira skrev: ...slog den till mig med full kraft.
Jag syftar alltså på det ondskefulla, svårbotade & segdragna tillstånd som kallas surfabstinens!! Tror faktiskt den gränsar till surfdepression...??
Längtar & väntar på att vattnet ska bli varmare & att vårstormarna ska lamslå landet...
Hur uthärda denna totala TRISTESS!?!
Hur gör ni?
...Suck...
Jag är i precis samma tillstånd Jag letar desperat efter något att sysselsätta mig med, något som kan "ersätta" surfingen. Jag har inte hittat nåt än. Jag har åkt skidor hela vintern, nu springer jag och kör yoga, men det är ju så jäkla trökit. Jag har börjat med orientering, det är roligare än att bara springa, och så tänkte jag försöka mig på bergsklättring. Vindsurfing verkar kul, men det krävs så mycket utrustning. Jag har ridit hela mitt liv, men det kräver så mycket tid och pengar och går inte så bra ihop med ett jobb och en livsstil med mycket resor. Jag har kört en del mountainbike, och det är väl ok, men inget går ju upp emot att svälja lite saltvatten och få några saltvattentovor i håret. Hmm mountainbike uppför ett berg hjälper lite, men det är lite dåligt med berg här i Sverige. Mer förslag!!! Planera surfresor till Norge?
Hmmm...visst dämpar fysisk aktivitet i viss mån...
Brukade tycka att boxning var ett hyfsat bra alternativ att få ur sig lite surfaggression. Tyvärr fick jag lägga det på hyllan ett tag när min boxningskompis blev skadad. Rider & tränar säkert 4 ggr/vecka men ändå verkar effekten vara något begränsad...
Tror att det ligger nåt i det Hea säger, man behöver ha ett surfmål att se fram emot! Norge är inget dumt alternativ faktiskt.
Oooh! kænner igen mig. Fast jag vet inte om det det ær att ha ett mål ær så bra heller.
Flyger till LA 28 e april. Dvs 22 dagar kvar!!! helt fruktansvært!! 22 helvetes dagar...inte kul alls... nu ær det som værst. længtar och lider..har mask i kroppen uhuhuh
Men det som har hjælpt mig vissa gånger, ær att ta sig en paddling på brædan i ån faktiskt rætt skønt å rogivande. Førutom den att många kollar lite konstigt på en hehe
Tyvärr, inget hjälper mot surfabstinens! Endast surf hjälper. Så djävla enkelt är det!
Visst mår man bättre om man tränar eller sysselsätter sig med roliga/spännande aktiviteter men det gäller ju för alla, även icke-surfande individer. Som motmedel mot all tristess eller deppression rent generellt ja, men inte mot surfabstinens specifikt
Den som bäst satt ord på det hela nyligen är Martin Bylund i krönikan "Magiska Vågor" här på framsidan av SS. Han beskriver det verkligen klockrent att det finns INGET som kan ersätta surf.
Andiss skrev: Aahhh....det enda som hjalper ar fysisk aktivetet, simma, slass, spring, kor gokart, cykla mountainbike utfor ett stup eller varfor inte uppfor ett berg....det hjalper.
Håller fullständigt med. Själv har jag den senaste tiden utvecklat en träningsnarkomani som är angenäm. Med mycket träning kan man också förfina självgodheten och känna sig lite bättre än alla andra (detta görs med fördel om man kombinerar med absolutism och är gubbredig på diverse fester och på krogen). Om man är rädd för gubbredighet så är alla typer av beroenden annars av godo, då det innebär att man alltid har något att se fram emot. Orkar man inte träna kan man ge sig på sprit, gräs eller valfri drog. Varje dag kan då bli dan före dopparedan och julafton på samma gång!!! Nackdelen är att man kan bli för trött när det väl nalkas surf.
Nästa projekt i abstinenshantering blir yoga (som jag påbörjat lite vid sidan av den hårda träningen och nykterheten) men jag får be att återkomma gällande detta eftersom jag är i hata stadiet pga stelhet.
Adamski spreading wisdom on Surfsverige since 2007
Hea skrev: Vad ar gubbredighet da? Kan man agna sig at det fast man ar tjej?
Absolut!!!!!! Av det totala antalet gubbrediga personer är 95% kvinnor. Antar att uttrycket kommer av att gubbredigheten står ut mer när det är en snubbe som är gubbredig. När kvinnor är det så är det inga som tänker på det, de är liksom bara som vanligt. "Ska du verkligen dricka en öl till", "Jag skulle aldrig komma försent till jobbet bara för att hinna kolla på porr" eller "Jag tycker att det är fruktansvärt att min billiga t-shirt är gjord av fyraåriga kineser"... Gubbredigt... Som ett brev på posten kommer också självgodheten!!! UNDERBART ÄR DET! Själv har jag 7 veckors total nykterhet bakom mig och intensiv träning, och anledningen till att jag stoltserar med det är att jag är på god väg att bli gubbredig. Jag är lite bättre, lite smartare och dessutom moraliskt överlägsen. Tyvärr känner jag att min totala balans i livet längtar efter att tippa över... Så på lördag ska jag nog klämma in en rejäl fylla och skälla på Surfsverige på natten:)
adamski skrev: Hea skrev: Vad ar gubbredighet da? Kan man agna sig at det fast man ar tjej?
Absolut!!!!!! Av det totala antalet gubbrediga personer är 95% kvinnor. Antar att uttrycket kommer av att gubbredigheten står ut mer när det är en snubbe som är gubbredig. När kvinnor är det så är det inga som tänker på det, de är liksom bara som vanligt. "Ska du verkligen dricka en öl till", "Jag skulle aldrig komma försent till jobbet bara för att hinna kolla på porr" eller "Jag tycker att det är fruktansvärt att min billiga t-shirt är gjord av fyraåriga kineser"... Gubbredigt... Som ett brev på posten kommer också självgodheten!!! UNDERBART ÄR DET! Själv har jag 7 veckors total nykterhet bakom mig och intensiv träning, och anledningen till att jag stoltserar med det är att jag är på god väg att bli gubbredig. Jag är lite bättre, lite smartare och dessutom moraliskt överlägsen. Tyvärr känner jag att min totala balans i livet längtar efter att tippa över... Så på lördag ska jag nog klämma in en rejäl fylla och skälla på Surfsverige på natten:)
OCH JAG HAR FAN BLIVIT RIKTIGT JÄVLA ROLIG OCKSÅ!!!! ADAMSKI FOR PRESIDENT!
Fast med lite eftertanke sa maste ju livet bli annu trakigare med gubbredighet... Da tar man ju bort dom dar roliga sakerna som finns kvar Na jag tar tillbaka, varken gubb- eller gummredighet mot surfabstinens! Men jag koper det dar om att vara beroende. Summan av laster ar val alltid konstant har jag hort. Ett beroende byts ut mot ett annat. Jag vantar med spanning pa mitt nya beroende
adamski skrev: Hea skrev: Vad ar gubbredighet da? Kan man agna sig at det fast man ar tjej?
Tack för det rediga klargörandet Adamski!
Trots viss tendens till träningsnarkomani (& trots att jag enligt din statistiska uträkning verkar ligga risigt till) har jag tack & lov ännu en ganska outvecklad gubbredighet...
Vet att den dag jag börjar följa Anna Skippers kostråd, tränar tidigt en söndagsmorgon & beställer vatten på krogen är illa ute...
Men jag tycker nog att du efter 7 veckors gubbredighet borde kosta på dig att vara i lite mer obalans. Annars kanske du riskera att hamna i det tillståndet för alltid?
...och vem skulle då ge oss uttråkade en underhållande, nattlig utskällning???
Nja.... INTE VÄCKA BJÖRNEN!!!
Du måste räkna med alla parametrar i ekvationen adamski för att ekvationen ska gå ut!
Dina vanliga perioder är ju cirka tre veckor, som du har för att tycka att du är värd dekadensens djupaste hålrum..
Alltså har du varit lite extra gubbredig i tre till fyra veckor, INTE SJU!!
Men nu spårade tråden ur från en allmän diskussion om surfabstinens till adamskis alkoholabstinens..
BOS styr skutan rätt igen!!
Mot surfningsabstinens finns endast ett råd:
SURRENDER
Inte surrender till abstinensen utan att ge upp drömen om surfliv i Sverige.
Surf i Sverige händer så sällan att man inte kan se det som en stor del av sitt liv. Då blir man bara besviken.
Man måste se det som något extra när det väl funkar.
Så, ja, resa iväg är the way to go, för att bota abstinensen.
Som Sverre säger: ge upp drömmen om ett surfliv i Svea (om man nu inte bor på privilegierade kustremsor) + resa iväg.
Men som ett alternativ, speciellt under sommar-flatswells, har jag funderingar på att börja paddla kajak. Man kan ju alltid ha en bräda på släp utifall...
sverre skrev: Nja.... INTE VÄCKA BJÖRNEN!!!
Du måste räkna med alla parametrar i ekvationen adamski för att ekvationen ska gå ut!
Dina vanliga perioder är ju cirka tre veckor, som du har för att tycka att du är värd dekadensens djupaste hålrum..
Men nu spårade tråden ur från en allmän diskussion om surfabstinens till adamskis alkoholabstinens..
SURRENDER
Surf i Sverige händer så sällan att man inte kan se det som en stor del av sitt liv. Då blir man bara besviken.
Dra inte ner mig i skiten bara för att du har gått och blivit tjock. Kanske ska lägga ut en liten sommarbild på dig:P
Allvarligt talat... fysisk aktivitet är bästa botet mot surfabstinens, förutom att gnälla på surfsverige... Annars är nog ända alternativet att flytta ifrån Svea som flera påpekat... Peace and love
sverre skrev: Nja.... INTE VÄCKA BJÖRNEN!!!
SURRENDER
Eftersom det är fredag eftermiddag...vårsolen lyser...havet ligger platt...Feddan lägger upp bilder från Marocko... & jag måste sitta inne & jobba!
Esta skrev:
Men som ett alternativ, speciellt under sommar-flatswells, har jag funderingar på att börja paddla kajak. Man kan ju alltid ha en bräda på släp utifall...
Prova kajak! Jag tycker att det är ett bra Sverige-alternativ. Du får paddlingen, havet, vågorna...
Har inte provat surfski men det ser j..ligt häftigt ut. Försöker infoga en bild.