|
#81881 |
Köra till Stavanger 15 år, 1 månad sen |
Stoke: -18 |
|
Hej tänkte bara kolla om någon vet hur lång tid det tar att köra till Stavanger från Stockholm?
har kört till Hoddevik ett par ggr och vårt rekord hem från Hoddevik är 11h och 45 minuter utan paus bara en gång för att tanka vid gräsen med en Mercedes E klass men nog med skrytandet.
Sen hur är surfet förstår själv att det gäller att pricka ett swell men kvaliteten på vågorna
några svenskar där som är sugna på att inhysa två surfare mot svenska varor som jag vet är väldigt dyrt sprit öl snus etc...
Ös på med information
Tack så mkt
Andreas
|
|
|
|
|
#81892 |
Svar: Köra till Stavanger 15 år, 1 månad sen |
Stoke: 2 |
|
Kört från Uppsala en gång, Sverige-biten är ganska snabb men sen är det ju mycket 80km/h längs hela sydkusten runt. Sen kan man räkna lite själv på milantalet. Men det är inga problem att köra på en dag iaf. Jag hoppas du kör längs sydkusten, annars får du uppleva serpentinvägar och kommer behöva tälta nånstans 
Jag har mest kört beachbreaksen som kan vara riktigt trevliga om inte vinden ligger på! Kan även vara skit. Har inte utforskat så mycket när jag varit där, men haft väldigt skoj med massa vänner! Bore strand är en klassiker.
|
|
|
|
|
#81898 |
Stoke: 84 |
|
Tar ca så lång tid som t Hoddevik.
|
|
|
|
|
#81912 |
Stoke: 45 |
marQs
|
14 timmar inkl kort matpaus och en tankning, brukar köra på natten då det är mindre trafik. äre snöfritt på fjället och man har en bil med bra däck å dämpare kan man få ner tiden till 12 timmar lätt, nu är kustvägen att rekomendera för det rasar å har sig överallt nästan. mycket är stängt.
jag har plats i lyan i utbyte mot skjuts till surfet och nån form av alkohol. gärna stark. =)
hur många e ni btw?
tjohej.
|
|
|
|
|
#81913 |
marQs
|
2 såg jag jag. hehe.
surfen kan vara allt från askass till skitbra.
pointbreaks, beachbreak, rullstensbryt, klipphällsbryt högrar, vänstrar, tubar, tjockisar. onshore madness, offshore sweetness.
finns det ett swell finns det nåt att åka på är mitt motto. har ni tur får ni 200 meters rajds på ett cleant face, har ni mindre tur får ni duckdajv å paddelträning och stökiga härliga jättevågor som stänger hit å dit men ändå håller öppet ibland, som sagt finns det ett swell brukar man hitta något att åka på. är det platt så är det platt, då finns det en bäck som precis isen släppt på, man kan sitta på brädan och fiska och fika från den tills man drivit ut i havet. e lite förorenat men fisken (lax) är himla fin!
surf it!
|
|
|
Ändrat av marQs
Logga in för att svara
|
|
#81951 |
Stoke: -234 |
|
jag har kört på 7 timmar och 35 minuter. Men då lyckades jag bland annat att köra ifrån snuten en gång i Norget, och jag stannade inte för mat, utan körde drive in, körde fan i 30 km/h genom drive innen också! Tog en super meny med morötter istället för pommes frittes.
Sen tankade jag i farten med. Hade en stor behållare med bensin i baksätet med en slang rätt in i tanken, så det var bara att tappa på.
hoppas detta hjälper dig.
puss från BOS!!!
|
|
|
|
|
#81955 |
Stoke: 101 |
|
Men på slingriga vägar till å från Torö så vet du vilken bil som är snabbast! Där har ni ingen chans me eran Gubb-Merca! 
|
|
|
|
|
#81957 |
|
Vad har du då Danne? En Saab??  Hehehehe
|
|
|
|
|
#81960 |
Stoke: 2 |
|
Danne har försprång med vorsprung dursh technik.
Nya motorvägen till Nynäs ger möjlighet till hastighetsrekord.
|
|
|
|
|
#81965 |
Stoke: -18 |
|
Bahh Danne har inte en jävla suck med sin småbil
men jag tycker det är larvigt att köra som fåntrattar så vi surfare får dåligt rykte tänk på alla vilda djur också........
FUCK EM ALL
|
|
|
|
|
#81966 |
|
jag är på chicken race ANY TIME!!!! ANY TIME FUCKERS!!!!!
|
|
|
Ändrat av sverre: j
Logga in för att svara
|
|
#82102 |
marQs
|
jag slaktar dig rakt över huven bara kom å gasa mot mig. har tre segrar i bagaget, en förlust.
245 - 88 mot saab 9000 ,seger = regbevis.
245- 88 mot nissan sunny gti, seger = regbevis
205 gti mot mazda 323, seger, = regbevis
245 turbo 92 mot sänkt cheva pickis förlust = 40 meter staket och regbevis.
så bara kom, du blir mosad eller en bil fattigare.
|
|
|
|
|
#82104 |
|
Ni är ju inte kloka pöjkar. Senaste chicken-racet jag hördes talas om blev det visst en krock. Summan av den kardemumman innebar att en av de som krockade tappade skallen. Bokstavligen.
|
|
|
|
|
#82108 |
|
som jag sa MARQS
ANY TIME!!!!!!!! ANY TIME MATE!!!!!!
DIN STATISTIK KAN DU SKRIVA IN I DIN DAGBOK, ANNONS I TIDNINGEN, ELLER HOS FAN O HANS MOSTERS KALENDER.
CHICKEN RACE GÖRS OUT THERE MATE!!!!!
DU KOMMER VARA EN CHICKEN OCH JAG KOMMER REJSA!!!!!
JA JÄÄÄÄÄVLAR ANY TIME ANY FUCKING TIME MAN!!!!
BOS!!!!!
JAG KOMMER ÖKA FARTEN MER O MER, OCH STÄLLA IN RATTEN SÅ DEN INTE GÅR ATT SVÄNGA!!! MUUUUUUUHWHEHEHEHEHEHEHE!!!!!!
HERE WE FUCKING GOOOOOOO!!!!!!
|
|
|
|
|
#82109 |
|
HAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!!!   :P:P:P Jag garvar ihjääääääääl mig!!!!
|
|
|
|
|
#82136 |
marQs
|
Låter fett man. Fick precis in bur i blazern så de ska nog gå bra. MoOOOOHAHHHHHAAHAAAAA!
|
|
|
|
|
#82152 |
|
bur...
jadu...
har precis satt upp flera spetsiga föremål, tror du att en bur kan stoppa dom!!!?? MOOOOOOUUUUHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAAAAAA!!!!!
|
|
|
Ändrat av Redax
Logga in för att svara
|
|
#82220 |
marQs
|
jag ska va hemma å snusa istället. . .
|
|
|
|
|
#82227 |
|
BUSTED!!!
HAHAHAHAHAHAHAHAAAAA!!!!!
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSER!!!
HEHEHEHEHEHEEEEEE
BOS winning great wars since 2007
|
|
|
|
|