Facebook data

1
Lågt pund! strl hjälp med dräkt!
#81281 Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Pundet är så lågt nu så jag tänkte passa på att köpa en vinterdräkt. Har nu en O´neil 4,3a som sitter hyfsat bra i strl MT. Den är lite slapp i ryggen då jag har en jäkla röv som sticker ut. Jag är 187 cm lång väger 75 kg.
Är det någon som har koll på hur mycket det skiljer i strl mellan olika märken. Är intresserad av ripcurl F-bomb, Xcel infiniti och C-skinn. Ska jag satsa på samma strl (MT) i dessa dräkter med.
Tacksam för lite hjälp!
fred

Logga in för att svara
#81283 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Hittade denna dräkt på nätet i Uk för 309 pund. O´Neill PsychoFreak 5.5/4.5mm Hooded Winter Wetsuit2010 .
Är det någon som testat denna?

Logga in för att svara
#81284 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

Hampus Edberg
graphgraph

var beställer ni ifrån?? Jag hittar bara något som heter freakfish.co.uk som har ett par billiga saker.

Logga in för att svara
#81285 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Fick precis en O´Neill Psycho 2 5x3 2010 för 215 pund REA förra veckan (2300:-) från King of Watersports
www.kingofwatersports.com/
Fraktfritt och snabbt.

Logga in för att svara
#81292 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Hittade flera siter som har gratis frakt, men det är rätt tunt med storlekar på en del ställen. Hittade en oneil superfreak för 300pund på secretspot.co.uk
Jag har mailat och kollat vad de ska ha i frakt men det lär nog hamna runt 3500 kr totalt, vilket är bra billigare än i sverige. Har även kollat på psycho 2 som känns bra och man kan få till bra pris nu. Det är en hel del rea nu samt pundet på 10,80 det är som gjort för fynd.

Logga in för att svara
#81295 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

O´neill är lite rymligare över bröst och axlar än rip curl!

Logga in för att svara
#81300 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Vilka mer än kingofwatersports.com kör fraktfritt?

Logga in för att svara
#81301 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

jag är 190 cm o 75 kg o har storlek M i oneill (de har jäkligt stora storlekar) Den sitter perfekt, jag har själv lite ankstjärt och är inte så bredaxlad. Anledningen till att din e slapp i ryggen är nog att den e för stor eller lång i ryggen. Excel MT är motsvarigheten men den sitter av ngn anledning för tight kring axlarna. Rip curl blir nog L för dig. Quiksilver o Billabong MT.

Ändrat av tobbe
Logga in för att svara
#81302 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Har en O'neal psychofreak 2mm MT och som tidigare talare har sagt så är de stora i sina storlekar.
Är 187 och 75 panner och denna sitter slappt runt midja/nedrerygg.
Har fott sagt att varför O'neal dräkter är större i storlekarna är pga av de marknadsförsig mot en äldre målgrupp och inte taniga 20 någonting.
Så om det är o'neal du ska ha gå ner lite i storlek.
Om du ska köpa Rip, quick eller billa är det M eller MT du ska ha.
Kolla in deras storleksguider på deras hemsidor också går att gå efter något sisådär.

peace!

Logga in för att svara
#81305 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Köpte min nuvarande MT Oneil 4,3 i Malmö på Red snapper och provade då en M först men den satt inte bra. Glappet i ryggen blev då ännu större. Har innan dess haft en rip curl men den satt inte heller bra över svanken. Har kollat Oneils storleksguide och där hamnar jag på MT som jag har nu. Tror nog jag satsar på en Mt ändå. Skulle gärna prova c-skinn men är för osäker då jag aldrig provat deras dräkter.
Det verkar finnas en hel delbutiker som kör fraktfritt eller runt 12pund för frakt inom Eu. Jag hittade tyvärr inte min size på någon av dessa sidor där det var gratis. det är rätt utsålt på vinterdräkterna.

Logga in för att svara
#81327 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

De C-skins jag testat är rätt styva, alltså inte så flexiga. Om du vill ha ripcurl ska du inte ha strlk M.

Ändrat av tobbe
Logga in för att svara
#81370 Svar: Lågt pund! strl hjälp med dräkt! 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Då var det beställt. Det blev 314 pund totalt och med dagens kurs blir det 3362kr vilket är ca 2300billigare än i sverige. Hoppas den sitter bra annars hamnar den på köp och sälj inom snar framtid.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!