|
#81027 |
Ny vattentät från Pentax 15 år, 1 månad sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#81028 |
Svar: Ny vattentät från Pentax 15 år, 1 månad sen |
Stoke: 45 |
marQs
|
Erfarenheter? Kanske är den för ny. . .
Jag köper tror jag.
|
|
|
|
|
#81035 |
Stoke: 5 |
|
fan va sugen jag vart på den där, verkar ju ritkigt grym om man läser innehållsförteckningen.. ingen som har någn erfarenhet av den eller ären för ny som macka säger?
|
|
|
|
|
#81036 |
Stoke: 30 |
|
it films in 30fps, living in sweden you'll want 24/25 or 50
|
|
|
|
|
#81037 |
Stoke: 1 |
|
Vill bara varna för att jag förstört 2 st av Pentax påstått "vattentäta" föregångare till denna ute i vågorna. Först hade jag en Optio w60 och den läckte in och alla bilder försvann, fick dock en ny w80 istället men även den tog in vatten och sabbade displayen helt. Nu har jag gått över till Olympus och inte haft några problem so far.
Måste dock säga att denna ser mer robust ut än föregångarna...
|
|
|
|
|
#81039 |
Stoke: -13 |
|
Sharkboy, skojjar du eller? Förstår inte.
Personligen tror jag mer på Panasonic FT-2. Har också haft problem med Pentax W-serie. Föredrar Panas bildkvaliteet framför Olympus.
Kolla in
www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/
|
|
|
|
|
#81041 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Haft 2 Pentax WP sen 2005, första höll i 4 år tills jag hällde sand i packningen. Nr 2 lever & mår bra just nu. Den här ser riktigt lovande ut.
|
|
|
|
|
#81044 |
Stoke: 6 |
|
någon som vet någon återförsäljare av pentax i stockholm?
|
|
|
|
|
#84256 |
Svar: Ny vattentät från Pentax 14 år, 11 månader sen |
marQs
|
Någon som hunnit köpa och kan säga något?
|
|
|
|
|
#84258 |
Stoke: 8 |
|
Hade en Olympus 1030 SW, 10 Mpixel, som skulle vara vattentät till 10 meter. Hade med den till Stadt en weekend och sdan till Marocko. Väl där nere så gick den sönder när jag skulle ner 2 m under ytan. Skärmen och hälften av alla knappar la av.
Som tur var så hade jag garanti. Fick en helt ny, men en Olympus Tough-8010, 14 Mpixel då 1030 hade utgått ur sortimentet.
Har testat denna nu och kan bara säga att köp INTE en 1030!!! Dålig bildkvalitet, mycket brus och dåliga färger. 8010 är däremot mer prisvärd. Riktigt nöjd.
|
|
|
|
|
#84264 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Jag har en W30 (eller nåt sånt) och använder den knappt för autofokusen är helt sjukt seg. Hittar den inte fokus med en gång så fortsätter den att söka och söka i tre fyra sekunder och man kan inte göra ett skit förrän den är klar med detta. Antar dock att de nya kamerorna har fått bukt på detta.
Olympus kamerorna har varit lite för kantiga och stora för att bekvämt ha i ärmen på våtdräkten, iaf för mig.
Vad gäller denna nya modell måste de ha jobbat rätt hårt för att få den så ful.
|
|
|
|
|
#84283 |
marQs
|
pentaxen menar du som ful?
tyckte den va fin å sjukt liten å smidig, kändes lätt att ha med sig.
när jag hade många kameror förr om åren hade jag bara pentax men har knappt tagit en bild på 5 år så har ingen aning hur de utvecklats, å hela undervattensgrejjen är ju ganska ny.
blirj ag som lämnar en rec på w-90 verkar det som.
tjohej.
|
|
|
|
|
#84285 |
Stoke: 5 |
|
har dålig erfarenhet av deras vattentäta när vi va i mexico så pajja våran efter ett litet dyk under en liten våg....men kul hade vi
|
|
|
|
|
#86824 |
Svar: Ny vattentät från Pentax 14 år, 9 månader sen |
marQs
|
här kommere!!
pentax w-90 suger stenhårt!
vet inte hur dem andra i samma klass och funktion är men är dem lika dåliga bör man inte lägga pengar på dem!
NEGATIVT:
pentax w-90 har en kass liten lucka som går upp aslätt och min Pentax kontakt rekomenderade att limma igen den och ta bilderna via minneskortet, å har man ingen minneskortläsare? WTF!
HD filmfunktionen ger brusig film, även på låga ISO! Samma med bilder, dessutom verkar det bli sämre bilder utomhus än inomhus vilket är ovanligt, känslig för solljus dvs blir lätt solstripes som förstör.
Led funktionen till bra ljus på makrobilder ger för kallt ljus, maträtter (självklart exempel) ser gråa å döda ut!
Linsen har dimmat flera gånger hittils, måste man ta in den å lufttorka.
Pentax w-90 borde kosta 1500 max då kan den va värd.
Men, de bilder som faktiskt kommer ut bra blir himla bra (4 av 10 om man anstränger sig), och den är skön att ha i handen, bra design med andra ord.
OLYMPUS MJU TOUGH-8010 blir det nu, hoppas den är bättre.
|
|
|
|
|