har dock ej surfat de ställena men hört mycket gott om de!
Kan inte låta bli.
Superbank finns inte längre. Det pumpades in för mycket sand där så den slutade funka. Nu pumpar de inte längre in sand där men den har inte återhämtat sig (ännu, tiden får visa).
Mentawais är en ögrupp inte en våg.
Argh, känner mig nu lite som Erik G, hoppas jag har skrivit nåt fel här nu så att han kan rätta mig och slipper jag känna mig så präktig.
Esta skrev: Lika svårt som att utse världens vackraste kvinna... Många faktorer som spelar in.
exakt, exakt därför kräver en röst en bra motivering!
En röst utan motivering är som en snus utan tobak, tämligen tamt.
Jefferys bay säger jag, pga dess variation och längd. Tubsektion, bra väggar, utrymme för cutbacks i vissa sektioner trots bra down the line speed för det mesta, bra fart i vågen!
har dock ej surfat de ställena men hört mycket gott om de!
Kan inte låta bli.
Superbank finns inte längre. Det pumpades in för mycket sand där så den slutade funka. Nu pumpar de inte längre in sand där men den har inte återhämtat sig (ännu, tiden får visa).
Mentawais är en ögrupp inte en våg.
Argh, känner mig nu lite som Erik G, hoppas jag har skrivit nåt fel här nu så att han kan rätta mig och slipper jag känna mig så präktig.
jag ber om ursäkt för mina svar på denna tråd willy!
det bästa vågen är ett left point secret på västkusten. en solig sommar dag i agusti bara du och din polare sitter där i lineupen o steker o väntar på den perfekta vågen det har blåst hela natten o för middagen o så vid lunch tid pumpar det in ett litet cleant ground swell o träffar perfekt där man är o surfar tills musklerna kramar går upp på en närligandse udde o grillar o bara har det gött! WESTCOAST RULES!
Vadå surfmovieattityd,,,
eftersom jag bara surfar/surfat på samma ställen under min aktiva surfartid
så blirdet att nästa gång jag surfar blir det på samma ställe som jag brukar surfa och med andra ord på de enda vågorna jag känner till, och eftersom det är de enda jag känner till blir det ju min världens bästa våg,
skulle ju vara grymt att ha provat något flådigt fett ställe men eftersom jag inte har gjort det och troligen inte kommer att göra det blir helt enkelt min nästa våg som jag surfar på min världens bästa som jag har erfarenhet av.....
Jag skulle nog kasta in G-land i diskussionen, finns ju ett gäng vågor där men det sägs ju att det nån gång då och då går att surfa typ hela vägen. Den vågen har allt, plus att det inte kan bli övercrowded p.g.a. att man måste bo på campen. Dessutom är det varmt och ett av de vackraste spots jag surfat, speciellt i solnedgång!