Facebook data

1
Surffritt på Torö, men otroligt vackert.
#80073 Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Logga in för att svara
#80074 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Logga in för att svara
#80075 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Logga in för att svara
#80076 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Devil in disguise, men fint var det.

Logga in för att svara
#80084 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 12

miloman
graphgraph

Fint!

Logga in för att svara
#80085 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Jävligt vackert. Att isen är så genomskinlig.

Logga in för att svara
#80086 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

det är inte is, den är exponerad på lång tid så vattnet har hunnit röra på sig

Logga in för att svara
#80090 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

riktigt fina bilder! i vilket program redigerar du dem och vad gör du med dem typ?
sjukt fint tycker jag! man borde ju kunna surfa där nu?

Logga in för att svara
#80101 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Hej Maiorana!
Först så använder jag ett ND filter (gråfilter) för att få så långa exponeringstider som behövs för att
vattnet ska bli spökligt lite som en dimma nästan.

Jag gör allt i Lightroom.
Justerar svart och vitpunkt
Brightness
kontrast
färgjusteringar
och sist lite lokala justeringar

mer bilder finns på min hemsida av blandat slag.
www.stefan-zander.com

Logga in för att svara
#80102 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Mycket, mycket otroliga bilder på din hemsida också!
Fan Maiorana, behövde inte du ett sommarjobb? Kanske kan bli assistent för mat och logi?

Tänk vilken kunskap du skulle få.. sen kanske du får nöja dig med nudlar av olika sorters smak, samt en tältsäng på logen..

fmen vad vet jag, spöket kanske inte behöver någon assistent..?

Logga in för att svara
#80104 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Tack Sverre men jag jobbar inte ens som fotograf.

Logga in för att svara
#80106 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

okej tack för infon

Riktigt fina bilder på hemsidan måste jag säga!

ställer man in ND filtret på kameran eller måste man köpa till det?

Logga in för att svara
#80107 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Köpa, det finns på scandinavien photo som har ett variabelt, själv har jag 2 st ett som tar 2 bländarsteg och det andra 4 steg eller kombinera båda så blir det 6 steg, men då börjar det sticka ut lite för mycket så det börjar vignettera (tror att det stavas så).
www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6238146&recurse=true

Logga in för att svara
#80112 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Fina bilder!

Var det fortfarande mycket is slush i vattnet ?

Logga in för att svara
#80114 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Inte på stenstranden men ute på Örudden så såg jag en del issörja långt ut men när vi var där i lördags så blåste det nordliga vindar så isflaken lämnade kärringviken så sörjan var nog på väg åt samma håll, söderut.

Logga in för att svara
#80115 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

skickar med en bild till, dom som har varit på Torö vet hur hög bryggan är använd som referense.

Logga in för att svara
#80116 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Fina bilder!!!

Logga in för att svara
#80119 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

äntligen isfritt ser jag. fina bilder och tack för infon!

Logga in för att svara
#80131 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

okej grymt tack för infon Zander!

Logga in för att svara
#80158 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

AND I KILL YOU TRÅD!!!!!!!!

Logga in för att svara
#80163 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 1

DNT
graphgraph

Grymma bilder

Logga in för att svara
#80165 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

impressive

Logga in för att svara
#80216 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert 15 år, 2 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Vackert vinterlandskap & otroligt snygga bilder!

Logga in för att svara
#80225 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Nice bilder! Jag va där den 10/2 då såg det ut så här:

Iskanten är över 2m

Logga in för att svara
#80226 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Vilken skilnad, hade hoppats att det skulle se ut så där plus en lågt stående sol = kanonbild

Logga in för att svara
#80227 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Såg ut så här i bukten för 1 månad sen (isen kom redan i slutet av dec-09 )

Logga in för att svara
#80228 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

För att undvika ångest o depression, har jag inte återvänt sen dess.

Ändrat av Esta
Logga in för att svara
#80229 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Esta det är ju vackert, åk dit med en kaffe och en macka och bara sitt och mys, det är livs kvalité.

Logga in för att svara
#80230 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

TheGhost skrev:
Esta det är ju vackert, åk dit med en kaffe och en macka och bara sitt och mys, det är livs kvalité.
Igår var en fin dag att återse kustlinjen i bukten - soligt och blå himmel - och hade tänkt mig en ispromenad med kusinerna af Bönan men jag låg däckad i princip hela dan.
Men jag ska följa ditt råd och ta med mig lite gosaker nästa ggn...
Schyssta bilder förresten!

Logga in för att svara
#80231 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

TheGhost
graphgraph

Tack

Logga in för att svara
#80240 Svar: Surffritt på Torö, men otroligt vackert. 15 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Att det var inlandsis för ett tag sen alltså, det var som fan.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!