Facebook data

1
privatimport av surfbrädor?
#79746 privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

BaliHawaii05
graphgraph

Hej på er,

Är det någon som har erfarenhet av att importera bräda från indonesien?
Jag sticker på surfresa till Bali på fredag och vill försöka få med mig ett par brädor hem. Tanken är att det ska bli billigare än att köpa motsvarande bräda i Sverige. Flygbolaget ville ha 40EUR/bräda(frakt). Men jag undrar om någon vet var på Bali man kan handla billigast, och hur mycket man ska betala för en ny bräda på plats. Är det sedan några andra regler som kan krångla till det när man kommer tillbaka till Sverige.

Tacksam för svar

/ Peace

Logga in för att svara
#79756 Svar: privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

OM....du skulle fastna i den Svenska tullen med dina nyköpta brädor. Så får du vara berädd på att få betala 25% moms!!! Å då är de inte lika billiga längre....

Köpa en bräda å smeta lite vax på å säga att den är begagnad funkar väl. Men om du kommer hem med flera helt nya brädor så är det nog kört!

Värt att tänka på kanske!? ;o)

Logga in för att svara
#79762 Svar: privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

passa på att importera lite av varje när det gäller strandprylar vettja!
typ strandtennis, sololja, solkräm, sarongas, pling plong spel i vinden, rökelse, ris, för att nämna några prylar som smakar sommar och sol.

in BOS we TRUST

Logga in för att svara
#79763 Svar: privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

BaliHawaii05 skrev:
Hej på er,

Är det någon som har erfarenhet av att importera bräda från indonesien?
Jag sticker på surfresa till Bali på fredag och vill försöka få med mig ett par brädor hem. Tanken är att det ska bli billigare än att köpa motsvarande bräda i Sverige. Flygbolaget ville ha 40EUR/bräda(frakt). Men jag undrar om någon vet var på Bali man kan handla billigast, och hur mycket man ska betala för en ny bräda på plats. Är det sedan några andra regler som kan krångla till det när man kommer tillbaka till Sverige.

Tacksam för svar

/ Peace

Jag brukar ofta ta med brädor hem från Bali och andra ställen, har bara råkat ut för en dansk tullsnok som skulle jävlas en enda gång på Kastrup. Det är bara blåneka, dom kan aldrig göra nånting. Se till att brädorna ser beg ut och säg att du haft med dom ut ur Sverige. Tror tullarna mest är ute efter annat och försöker kolla om man ser stressad ut. Det är bra utbud med brädor på Bali, mycket i Kuta och en hel del ute vid Uluwatu

Logga in för att svara
#79765 Svar: privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

med "annat" menar du ... förmodar jag, typ strandtennis, solkrämer, sarongas, rökelse etc :-D

Logga in för att svara
#79778 Svar: privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

nej Det handlar mer om voodooprylar som gäddtänder och liknande. Det är sånt tullen är ute efter. Elfenben och sånt är rena barnleken att smuggla i jämförelse

Logga in för att svara
#79794 Svar: privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

BaliHawaii05
graphgraph

Tack för alla svar,

Det där med 25%moms låter ju inget bra. Kommer dock att använda brädorna en hel del där nere, så de kommer se begagnade ut. Kanske ska smeta på lite extra vax och slänga på lite sand oxå för säkerhets skull, innan man åker hem

Har ni annars några tips på nice surfstränder, tänkte försöka undvika stressen och försäljarna i Cuta och pendla en del mellan bali & Lombok.

M v h

Ändrat av BaliHawaii05
Logga in för att svara
#79795 Svar: privatimport av surfbrädor? 15 år, 2 månader sen Stoke: 3

ånga rot
graphgraph

Om du ska använda brädorna innan du tar hem de så kommer de ju inte bara att se begagnade ut, de kommer ju att vara begagnade. Alltså inga problem.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!