|
#79613 |
Ryskt kärnavfall utanför Gotland 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#79614 |
Svar: Ryskt kärnavfall utanför Gotland 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
|
|
|
|
#79617 |
Stoke: 84 |
|
Mm... Såg Kalla fakta igår också. Tänkte direkt på de som surfar där.. Det roligaste var att politiker tyckte att man inte kunde göra så mkt åt det... EEeeeehhhhhhhhhhhhhhhh... Politiker i Sverige = Braindead?
|
|
|
|
|
#79618 |
Stoke: 30 |
|
Liinus skrev:
Mm... Såg Kalla fakta igår också. Tänkte direkt på de som surfar där.. Det roligaste var att politiker tyckte att man inte kunde göra så mkt åt det... EEeeeehhhhhhhhhhhhhhhh... Politiker i Sverige = Braindead?
snarare att Politiker i Sverige har inget att muskla med. Vad ska dem säga till Ryssland? Det är som att man som oväpnad skulle säga till en bankrånare med ett maskingevär 'Hej, så där får du inte göra, fy på dig!'
|
|
|
|
|
#79622 |
|
Amen man kan åtminstone undersöka läget, alltså kolla botten, OM det faktiskt ligger några tunnor radioaktivt avfall där...
|
|
|
|
|
#79629 |
|
ja, jag misunderstood det du skrev, det har du rätt i
|
|
|
|
|
#79631 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Jaa skicka ner politrukerna till östersjÖns botten också!!!
|
|
|
|
|
#79648 |
Stoke: 20 |
|
|
|
|
|
#79654 |
Stoke: 13 |
Perka
|
Ryska ledare = idioter
Ryska folket = förslavat under flera hundra år och gör allt de blir tillsagda.
Ryssar i allmänhet = gästfria, trevliga
|
|
|
|
|
#79662 |
Stoke: 0 |
|
Östersjön är värdens mest belastade "hav" när det dumpning av vapen och stridsmedel.
|
|
|
|
|
#79663 |
Stoke: -18 |
|
Det där med att muskla tror jag inte är en så bra idé finns ett land till väster om oss en bit bort som är bra på muskla och sen ja går det väl inte direkt som dom tänkt sig på andras bekostnad. Tror mer på en dialog med Ryssland faktiskt arbeta på en åtgärds plan.
my two cents
|
|
|
|
|
#79665 |
|
Tror du ingen dialog har pågått?
|
|
|
|
|
#79667 |
|
Hehe  Gissa vad ryssarna säger..
|
|
|
|
|
#79669 |
Stoke: -18 |
|
|
|
|
|
#79670 |
|
hon sa att våran politiker tyckte inte dem kunde gör något...why?
|
|
|
|
|
#79707 |
Stoke: -234 |
|
I så fall om vi ska be politikerna kolla in skiten röstar jag för att skicka ner Maud Olofsson, eller Ohly..
|
|
|
|
|
#79708 |
|
|
|
|
|
#79709 |
|
|
|
|
|
#79710 |
|
NEJ!!
Det här har ingenting med partipolitik att göra, det är beroende på personerna.
|
|
|
|
|
#79712 |
|
Personval!! Hur bra brukar DET gå...
|
|
|
|
|
#79714 |
|
NEEEJ!!!! INTE personval!!!
JAG VILL inte rösta fram någon person, jag vill RÖSTA BORT!!! BORT BORT BORT!!!! Med tjötkärringen Maud som inte hade godkänt i skolan, och sahlin skenhelig och barnslig översittare helt värdelöst, och Ohly som skyller allt sitt inbodda hat på USA och FN.
|
|
|
Ändrat av sverre
Logga in för att svara
|
|
#79715 |
|
Ja, jag tycker också att de ÅTMINSTONE skulle ha en högskoleexamen som politiker.. Inte ta sig upp från Kommunal eller LO och sen styra vårt land liksom... Idag kanske det lättaste som finns är att bli just politiker...
|
|
|
|
|
#79716 |
|
De allra mest inkompetenta och stördaste politikerna och de allra mest IQ befriade ingenjörerna och samhällsplanerarna har dom skickat in i BANVERKET!
Jag skrev ett brev till Banverket där jag talade om att jag visste orsaken till problemet med signalfelen på järnvägen, det är signalfel i deras hövven!
Sen gav jag dom en åtgärdsplan helt gratis, att förtidspensionera alla som jobbar på banverket. Dom har inte ens svarat och tackat mig. Dom kan väl inte skriva helt enkelt...
|
|
|
|
|
#79718 |
|
Finns ju ett nytt parti som vill in i riksdan, där Hells Angels sitter med. Kanske vore nått att rösta på. De kanske dumpar Sahlin i Östersjön. Då blir det verkligen förorenat.
|
|
|
|
|
#79725 |
Stoke: 13 |
Perka
|
Liinus skrev:
Ja, jag tycker också att de ÅTMINSTONE skulle ha en högskoleexamen som politiker.. Inte ta sig upp från Kommunal eller LO och sen styra vårt land liksom... Idag kanske det lättaste som finns är att bli just politiker...
Så alla de som inte har gått högskola är mindre vetande och kan inte ha ideer om hur samhället ska styras?
Sluta snacka skit om politiker, man får det man röstar fram!
Allt politikerförakt som kommer fram, gör att folk inte orkar angagera sig när man ändå bara får skit. Tänk på att de flesta politiker i Sverige är oavlönade hobbypolitiker, som lägger ner sin fritid för att få kommuner och Landsting att fungera.
|
|
|
|
|
#79728 |
|
Ja, TA nu inte allt som skrivs här så jävla allvarligt va! Men utbildning ger makt, ja.
|
|
|
|
|
#79733 |
|
Helt riktigt Perka.
Under min tid som fritidspolitiker la jag ner ca 30 timmar i månaden på att läsa 100 tals sidor om ämnen som skulle diskuteras på sena kvällsmöten. 30 timmar är lite jämfört med vad de riktigt engagerade fritidspolitkerna lägger ner.
Tvärt emot vad de "flesta" tror så sätter politikerna sig in i de olika motionerna för att veta vad det handlar om, trots korkade beslut.
Men det är ju alltid kul att snacka skit om de olika folkvalda! Särskilt om de snor Toblerone, inte betalar bilskatten eller pissar i blomvaser på Finlandsbåtarna.
|
|
|
|
|
#79737 |
Stoke: 2 |
|
Det löser sig nog...problemet alltså, inte kemikalierna  Sorry, kunde inte låta bli, men hoppas såklart att de hittar grejerna och plockar upp det.
Sen är jag lite inne på Liinus linje. Kanske inte universitet eller högskola i 6+ år, men man kan ju tycka att genomförd grundskola, med någorlunda lyckad utgång kunde vara ett krav...både på hobby och proffs nivå.
|
|
|
|
|
#80548 |
|
|
|
|