|
#79298 |
Flyga med surfbrädan! 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 7 |
|
Aloha!
Om några veckor sticker jag till Ecuador och har tänkt ta med mig min fish 6.3. Kommer flyga med Iberia airlines hela vägen och undrar om det är någon som har fraktat brädan med detta flygbolag? I så fall, hur gick det och hur mycker fick du pynta?
Enligt Iberia så kan dom inte "boka" en plats på flyget men säger att det inte ska vara något problem. Någon som har haft liknande situation? Brukar man boka plats eller bara checka in brädan? Har aldrig rest med brädan förrut ...... Är grymt tacksam för all info!
Tack på förhand!
Peace n Surf / D
|
|
|
|
|
#79299 |
Svar: Flyga med surfbrädan! 15 år, 2 månader sen |
Stoke: -234 |
|
ta med dig brädan i incheck och väg in den o ställ inga frågor eller liknande.
Personen i incheck kommer antingen att ta den där eller säga att du ska ta den till specialbagagebandet.
Finns två olika taktiker, vara i god tid så brukar det inte vara några problem, eller komma sent så inte personen orkar vela utan bara in med skiten.
packa skiten väl också. hej
så summa sumarum, inga idiotfrågor om vad du ska göra, om det kostar något eller liknande.
Behandla skiten som ett vanligt bagage. hej
|
|
|
|
|
#79301 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Har för mig att Iberia är nästintill hopplöst för dyra för att ta med brädan. Kolla upp det om du inte köpt biljett redan. Det finns handgjorda balsabrädor att köpa i Ecuador har jag läst.
|
|
|
|
|
#79303 |
Stoke: 0 |
stig
|
Iberia är omöjliga bättre att satsa på att köpa något på plats. Är man inte allt för kräsen går det alltid att finna något.
|
|
|
|
|