Facebook data

1
"jordenruntresa" till viet, costa å ,mehhico
#7907 "jordenruntresa" till viet, costa å ,mehhico 18 år, 3 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

Jag å en polare har spånat lite på att dra rundan:

Vietnam 1 månad - hos mina päron dock så så mkt pengar kommer inte gå just här

Costa rica 3 månader - vad bränner man om man vill leva billigt och resa runt lite till olika byar? Vad ligger tex boendet på om man inte vill spoona med en kakkerlakka men inte heller ha dompan brevid sig(Dvs billigt men inte värdelöst)?

Mexiko 2 månader - samma fråga här.. vad kostar typ mat å boende. stort skillnad på olika distrikt??

Tackar på förhand!

Porra

Logga in för att svara
#7909 Svar: "jordenruntresa" till viet, costa å ,mehhico 18 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Du! Utkanten av Mexico-City har jag hört är väldigt billigt. Enda nackdelen är ju att det ska vara det farligaste stället i världen. Större risk att bli dödad än under alla kända krig...

Nej då, det blir nog bra. Lite sugen på att joina er i Costa Rica. Håll kontakten.

Logga in för att svara
#7910 Svar: "jordenruntresa" till viet, costa å ,me 18 år, 3 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

hmm ja det här är en resa som kanske blir av nästa vinter.. den i vinter är spikad och klar

Logga in för att svara
#7912 Svar: "jordenruntresa" till viet, costa å ,mehhico 18 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

jag har vart en längre tid i costa rica vid två tillfällen. första gången 15okt-22dec-04 då reste jag själv och bodde i cabinas som finns i olika former och kvalite. reste runt en del från norr till söder, gjorde två resor till whitches rock köpte en ny bräda i jaco och åt ute varje måltid varje dag. åkte runt med lokalbuss och shuttel bussar. den resan kostade runt 20000 ink brädan jag köpte.bodde från 5dollar natten och uppåt men aldrig dyrare än 15.

andra gången var hösten 05 då med flickvännen.1½ månad. hyrde bil två veckor och bodde lite "finare" gjorde lite mera andra saker än bara surfade,låg i hängmattan och läste. den resan kostade runt 16000:-

vad jag märkt är att det framför allt är dyrare att leva och bo på de "hypade" ställena typ santa teresa, playa grande, jaco och också sist jag var där hade dominical blivit mycket mer exploaterat än tidigare. sen börjar högsäsongen i december och då blir det lite dyrare att hyra cabinas. tyckte också att det var billigare i söder ju närmare man kom panama. vad resan kommer kosta beror ju på vad man är ute efter, min första resa var enbart surfing och relax. tyckte också att caribiska sidan var lite dyrare men där har jag vara vart en vecka.

sist jag var där bodde jag hos en fransmansomjust skulle öppna surfskola och uthyrning av lägenheter på playa esterillos,www.lapuestadelsolcostarica.com/. där surfade jag och hans son ensamma i två veckor utan att se en annan surfare, stranden är så sjukt lång.vågorna där var bra mycket bättre än på de hypade ställena som tex santa teresa som varje gång jag vart där har vart ganska trötta vågor utan riktig fart. kan så klart ha haft otur och timat det fel. men framför allt var det allt för mycke folk där. playa grande är en fin våg men också mycke folk och många riktigt bra surfare så man får verkligen ligga i om man ska få något. i dominical kan man hitta sitt egna ställe men det finns så många bättre ställen. hyr en bil och sväng ner där du ser en strand, man blir fort possitivt överaskad! matapalo mellan dominical och quepos är lika bra som dominical men inte lika mycke folk i vattnet och billigare att bo där. ut och leta!

Logga in för att svara
#7913 Svar: "jordenruntresa" till viet, costa å ,mehhico 18 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

jag har vart en längre tid i costa rica vid två tillfällen. första gången 15okt-22dec-04 då reste jag själv och bodde i cabinas som finns i olika former och kvalite. reste runt en del från norr till söder, gjorde två resor till whitches rock köpte en ny bräda i jaco och åt ute varje måltid varje dag. åkte runt med lokalbuss och shuttel bussar. den resan kostade runt 20000 ink brädan jag köpte.bodde från 5dollar natten och uppåt men aldrig dyrare än 15.

andra gången var hösten 05 då med flickvännen.1½ månad. hyrde bil två veckor och bodde lite "finare" gjorde lite mera andra saker än bara surfade,låg i hängmattan och läste. den resan kostade runt 16000:-

vad jag märkt är att det framför allt är dyrare att leva och bo på de "hypade" ställena typ santa teresa, playa grande, jaco och också sist jag var där hade dominical blivit mycket mer exploaterat än tidigare. sen börjar högsäsongen i december och då blir det lite dyrare att hyra cabinas. tyckte också att det var billigare i söder ju närmare man kom panama. vad resan kommer kosta beror ju på vad man är ute efter, min första resa var enbart surfing och relax. tyckte också att caribiska sidan var lite dyrare men där har jag vara vart en vecka.

sist jag var där bodde jag hos en fransmansomjust skulle öppna surfskola och uthyrning av lägenheter på playa esterillos,www.lapuestadelsolcostarica.com/. där surfade jag och hans son ensamma i två veckor utan att se en annan surfare, stranden är så sjukt lång.vågorna där var bra mycket bättre än på de hypade ställena som tex santa teresa som varje gång jag vart där har vart ganska trötta vågor utan riktig fart. kan så klart ha haft otur och timat det fel. men framför allt var det allt för mycke folk där. playa grande är en fin våg men också mycke folk och många riktigt bra surfare så man får verkligen ligga i om man ska få något. i dominical kan man hitta sitt egna ställe men det finns så många bättre ställen. hyr en bil och sväng ner där du ser en strand, man blir fort possitivt överaskad! matapalo mellan dominical och quepos är lika bra som dominical men inte lika mycke folk i vattnet och billigare att bo där. ut och leta!

Logga in för att svara
#7914 Svar: "jordenruntresa" till viet, costa å ,mehhico 18 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

hmm hur gick det där till? ja jaa då blev de två svar...

Logga in för att svara
#7917 Svar: 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

whambam
graphgraph

porra skrev:
Jag å en polare har spånat lite på att dra rundan:

Vietnam 1 månad - hos mina päron dock så så mkt pengar kommer inte gå just här

Costa rica 3 månader - vad bränner man om man vill leva billigt och resa runt lite till olika byar? Vad ligger tex boendet på om man inte vill spoona med en kakkerlakka men inte heller ha dompan brevid sig(Dvs billigt men inte värdelöst)?

Mexiko 2 månader - samma fråga här.. vad kostar typ mat å boende. stort skillnad på olika distrikt??

Tackar på förhand!

Porra

var i mexico en snabbis i somras, baja såklart.. vi bodde i erendira typ några timmar söderut från tijuana på ett hostel som heter coyote calls.. underbart place!! soft och härligt.. www.coyotecals.com
Rick är typ den tuffaste mannen jag nånsinn träffat, det är ägaren.. rekommenderar det som fan!
det är absolut inget stort place, byn har mataffärer och det är billigt som fan, det finns ju inte direkt ngt uteliv heller,men typ 2 place där du kan köpa typisk mex-mat... väldigt simpelt och trevligt...
ska ni ha bil i mexico?? annars är det en 25km hitchhiking-trip från busshållplatsen... men det är det värt!!
det finns några surfställen att välja på beroende på hur van och galen du är... bra med bryt..

lycka till!!

Logga in för att svara
#7918 Svar: "jordenruntresa" till viet, costa å ,me 18 år, 3 månader sen  

porra

grymma svar mina vänner troligtvis blir de inge bil eftersom vi är fattiga surfare men det lär ju visa sig då!

nu har man lite mer kött på benen..

fred

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!