Facebook data

1
Hjälp!! Thai Airways
#79064 Hjälp!! Thai Airways 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

Är det någon som har erfarenhet av att frakta brädor med Thai airways?

sitter just nu i brisbane och skall flyga hem med min älskade 6'6 bräda och fick ett mail av svenska thai airways att det skulle kosta 2000 kr att ta med den på flyget. är det sant??

behöver snabb respons och snabba svar för att jag skall flyga i morgon kväll så snälla inga "sök i forumet saker"

tack på för hand

Logga in för att svara
#79068 Svar: Hjälp!! Thai Airways 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

jannö
graphgraph

Tyvärr är det väl så att det kostar ca 2000kr.
De tar betalt för 5kg övervikt.
Men du kan ha tur, när jag flög med Thai från Manila i december tog dem inte betalt trots att jag hade en vanlig resväska också.....

Logga in för att svara
#79102 Svar: Hjälp!! Thai Airways 15 år, 3 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

du har inte bonuskort med star alliance? jag flög hem med Thai från bali för två år sen och betalade enbart nån hundring för brädan för första sträckan DPS-BKK, hela vägen hem så täckte star alliance silver övervikten och det var inga som helst problem. ibland lönar det sig att vara lojal kund...

Logga in för att svara
#79105 Svar: Hjälp!! Thai Airways 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

Mauro
graphgraph

Kontakta Jetta express och skicka hem dem, de har jag använt flera ggr.
www.jetta.com.au/contact.htm

Logga in för att svara
#79207 Svar: Hjälp!! Thai Airways 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

figge44
graphgraph

Flög hem ifrån Perth iaug 2007 med en 6.6'' och en massa övervikt.
Jag ringde till Thai i Australien och frågade. Jag har för mig att dem skulle ha 40 dollar för att ta hem brädan och det skulle betalas vid in checkningen.
I Bangkok hade ja en övernattning så jag checkade ut bagaget. Vid incheckningen i Bangkok betalade jag ingenting.
Så kolla med thai i Oz det är möjligt att dem har andra priser.

Logga in för att svara
#79208 Svar: Hjälp!! Thai Airways 15 år, 2 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Det är olika priser.
Flyg med Thai till och från Bali är gratis. Till andra destinationer ska de ha betald är dock olika priser beroende på vilken flygplats man är på tex. Arlanda 2000 kr enkel resa till Kuala lumpur. Hem blir det förmodligen gratis möjligt att jag åker på 35 dollar mellan Kuala lumpur och Bangkok men därifrån blir det bara att signa en Waiver.
Ett tips skriv aldrig till bolagen i sverige utan till bolaget i det land du är.

Logga in för att svara
#79294 Svar: Hjälp!! Thai Airways 15 år, 2 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

vill tacka alla for hjalpen.

med ett stort smile och lite charm lyckades jag smila till mig flygningen och 14 kilo over vikt utan att betala=)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!