Facebook data

1
vilken ska jag välja
#78892 vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: 1

cbw
graphgraph

hallå jag har ett litet problem som någon kanske kan hjälpa mig med jag har surfat i två år nu. börja med en 7,6 och har nu en 6,3 fish. allt går bra med den och så men jag börjar tröttna på den. så min fråga e om det är någon som vet någon bräda som e något mitt i mellan men endå har fart och möjlighet till lite trix mvh cbw

Logga in för att svara
#78895 Svar: vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Hur ser din surfteknik ut förnärvarande ?
Det har rätt så stor betydelse för vilken typ av bräda som du passar bäst för.

Ändrat av Elin_nybörjaren
Logga in för att svara
#78897 Svar: vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: 1

cbw
graphgraph

ja de e svårt och säga men jag har kört mer short b än mini mal och har väll fått litte av en mer agresiv still men vill kunna göra litte av båda

Logga in för att svara
#78898 Svar: vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Okej jag förtydligar min fråga. Vad exakt klara du av att göra med de brädor du har testat? Samt vad vill du få mer flyt i att göra med en ny bräda som du känner dig förhindrad med 6,3fishen? Du skrev att du ville få fart samt kunna göra lite trix. Är det någe mer som du vill uppnå med den nya sortens bräda?

Logga in för att svara
#78900 Svar: vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: 1

cbw
graphgraph

ok ja var börjar jag . jag e väll en bättre nybörjare jag gör svängar upp och ner och har satt några snapps=)=) och nu när jag tänker efter så vill jag nog ha en litelite störe fast snabbare bräda eller kan de va så att de så stor skilnad på svenska våger och norska så att det är därför min brädda skänns slö
dok så har den ganska mycket rocker
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
fan jag vill ha alla bräder

Logga in för att svara
#78907 Svar: vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Det handlar inte bara om rocker....! Fishar av den gamla skolan å även Mini-mal å funboard. Är rätt platta, under å inte så konkava. Å med det menar jag undersidan. Lätta att fånga vågor med.
Sök efter en bräda med lite mer singel-konkav säger jag! Eller singel konkav till dubbel.
Då får du mera fart garanterat!

Mitt råd är behåll brädorna du har. Köp sedan en shortboard typ 6.4-19-2 1/2 el likn...å se om det fräser till nåe!

Lycka till!

Logga in för att svara
#78908 Svar: vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jag tror faktiskt att du bör testa några andra fenor till dina nuvarande brädor för att få till lite effektivare åk i Nordiska vågor. Efter att ha läst SharkBoys tjat om alla dessa fenor så låter det faktiskt som att det ligger något vettigt i det han försöker upplysa surfare om.
Så fråga SharkBoy om fenor då blir han säkert lycklig.

Logga in för att svara
#78909 Svar: vilken ska jag välja 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

cbw skrev:
så min fråga e om det är någon som vet någon bräda som e något mitt i mellan men endå har fart och möjlighet till lite trix mvh cbw

det låter som att du ska ha en speedbräda och en trixbräda hybrid alltså!

Tycker du ska kolla in en trixspeedy 6'4 !!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!