Facebook data

1
Kalifornien!
#78366 Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Jag drar till Kalifornien med hela familjen och blir borta 12 dagar över Påsk.
Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
Hyra bräda, erfarenheter av hyrbil, temperaturer i vatten och luft (början av April)
och annat som kan vara bra att veta, skulle uppskattas!
Bryt som passar nybörjare vore bra att känna till, man vill ju inte dränka ungarna.
Landar i LA och drar norrut till Santa Barbara, för att sedan söka oss söderut.

Logga in för att svara
#78369 Svar: Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

pita
graphgraph

Jag spenderade april i San Diego för två år sen. jag surfade i en 4/3 och det gick bra. Du kan nog köra i en 3/2 också, passar nog bättre. Går o köra bara i boardis i kanske en halvtimme men det är rätt kallt. Så jag rekommenderar dig o ta med sommardräkten. Men det är varmt i luften, 25-30 grader typ. om du ska till norra cali så blir det såklart kallare. LA och Santa Barbara är har typ samma klimat. Men uppe i San Francisco är det kallare. Annars kan jag rekommendera San Diego, riktigt skönt ställe. finns ett hostle som heter nått med bananas vid mission beach, där har du rätt softa nybörjarvågor.

Logga in för att svara
#78373 Svar: Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Tack pita!
Jag har ingen sommardräkt, blir nog till att köpa en på plats kanske?
Är det någon som vet priset på gummi overthere, eller är det bättre att handla i Europa?

Logga in för att svara
#78385 Svar: Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Ok perka!

Vad vill du veta?
jag skriver en liten sammnfattning här.
I April så rekommenderar jag södra Kalifornien och då San Diego, Oceanside, Carlsbad, San Clamente, Newport.
Detta mestadels pga av att du har mycket bättre surf i södra delan av californien har bäst surf (consistent) suf på sommarn medans norra har det på vintern.
ang våtdräkt så klarar du dig lätt med en bra 2mm (är vad jag kör på vår och höst) kostar ca 300 dollar för en bra.
Hyrbrädor finns i princip över allt.
Du måste hyra bil tyvärr så finns det inget alternativ till bil som transportmedel i kalifornien och har du familj så skulle inte jag ta risken och sitta med langare och gangsters på de få bussar som finns.
Du kommer inte heller få någon vidare surf om du inte har bil eftersom de surfbreak som har någon klass ligger utnaför städerna.
Hostelet som Pita rekommenderade är nog kanske inte vad man söker med barnfamilj bode själv där i 2 månader. (mycket grönt) fest 8 dar i veckan, beerkeg!, sjukt slitet. dock är du mellan 18 - 30 är det ett kanonställe! (och singel)
Det heter för överigt banana bungalow
Skulle isf rekommendera att bo på olika motel kostar 70-100 dollar natten för ett dubbelrum och om ni är några stycken är det helt klart ett privärt alternativ. typ motel 6, best wester, holiday inn express, best value motel, osv
Skicka ett pm vid frågor ha det så trevligt så kanske vi ses i SD i april

yieeeeew!!!!

Logga in för att svara
#78387 Svar: Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

Perka! I´ll send you an e-mail with some tips & spots. You have to cruise through my town, Laguna Beach. mmm, fish tacos

Logga in för att svara
#78422 Svar: Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

Try the north side on Torrey Pines State Beach, its usually pretty good for beginners....big beach and good for family stuff. As far as gear, definately buy in the US...if the exchange rate stays the same you can find some real bargain suits over there. A 3/2 can go from 100-300 depending on brand etc. I got an Excel 3/2 that is paid $80 and its excellent for summers here as well as surf that time of year.

Logga in för att svara
#78456 Svar: Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Tusen tack, för alla tips och råd!
-10 grader och is till horisonten, Gud vad jag längtar till April!

Logga in för att svara
#78474 Svar: Kalifornien! 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

pita
graphgraph

Jag missade att du ska åka med familjen. Exxit har helt rätt angående banana bungalow, det är absolut inget för en familj. min miss, sorry

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!