Facebook data

1
Ska det vara så svårt??
#78347 Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 5

rxrosenvinge
graphgraph

Kom just hem från en semester där jag har surfat en månad. Var nybörjare när jag åkte och kom tillbaka som en nybörjare. Det tog mig nästan två veckor där jag svalde min kroppsvikt i saltvatten innan jag lyckades få till det någolunda! De sista sista två veckorna var dock njutning. Nu dröjer det säkert ett år innan jag kan åka i väg igen. Är det något som man kan göra för att underhålla det lilla man har lärt sig? Förutom att surfa då...

Logga in för att svara
#78348 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Mm.. Surfskillsen är helt klart en färskvara.. Men kör snowboard, longboard (på hjul alltså). Träna balans på olika sätt. Köpte just boken Surfing The manual: Advanced. Den ger tips. Kolla tråden träning som ligger här inne på första sidan.

Logga in för att svara
#78349 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

skata, simma, se på massor av surf videor

och gör inte som Elin Nybörjare!

Logga in för att svara
#78354 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

wakesurf funkar också..

dock så är det så jävla gay!

Logga in för att svara
#78355 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 5

rxrosenvinge
graphgraph

Hahaha

Logga in för att svara
#78356 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 5

rxrosenvinge
graphgraph

Annars får jag skaffa mig en sådan: www.powerboarding.com/

Efter att ha paddlat som en dåre och missat våg efter våg funderade jag på om det är någon som har byggd en bräda med motor. Bara så att man kommer i fatt vågen och kan rida på den utan att kämpa armarna ur led innan.

Logga in för att svara
#78364 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Positionering är ordet!

Logga in för att svara
#78368 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Redax skrev:
Positionering är ordet!

Exakt position på brädan samt i förhållandet till hur vågorna rör sig är viktigt att veta så att du kan positionera dig effektivt på vågen. Det är bara att läsa på om detta på google eller att fråga ut alla duktiga surfare om detta på surfsverige som jag har gjort. SharkBoy är att rekommendera.

Positionen samt även balans är lika viktigt precis som det är i många andra balanssporter. Det svåra är bara att få hjärnans klokhet att koppla detta till kroppens impulser och dess rörelser, det e väl där övningen kommer in i sammanhanget tror jag att just öva upp det så släpper det sen. För det vet jag minsann så lyssna på mig.

Logga in för att svara
#78375 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Tänkte mer på din positionering i lineup. Var du ska befinna dig för att få vågorna alltså. Det är ordet.

Logga in för att svara
#78376 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Redax skrev:
Tänkte mer på din positionering i lineup. Var du ska befinna dig för att få vågorna alltså. Det är ordet.

Japp lyssna nu på Surfin Bird som kan se vågorna ur fågelperspektivet.

Logga in för att svara
#78383 Svar: Ska det vara så svårt?? 15 år, 3 månader sen Stoke: 5

rxrosenvinge
graphgraph

Tack för alla svar.. Men jag tror helt klart som Redax och ni andra säger att positionering är det viktiga. När jag slapp paddla för mycket eller inte låg så långt framme att jag fick vågen på mig gick det strax lite bättre.. Lyckades till slut att resa mig på toppen av vågorna och skåda ner i den blåa avgrunden samtidigt som jag blev slugad i väg.. Så sjukt roligt detta är:-)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!