Facebook data

1
Sida för surfare som vill prata surf?
#78192 Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Först ger jag beröm till Petter för den nya, fina hemsidan.

Sen vill jag fråga er vars huvudintresse är surf (inte det som huvudsakligen försegår på denna sida numera). Vart ska ska man vända sig? Är det någon som har lust att dra igång en ny surfsida dedikerad till sporten?

OBS! Är inte ute efter att ändra er som håller till här. Ni har sedan länge vunnit kampen. Kör vidare på Surfsverige ni.

Saknar bara det som var tidigare...

Logga in för att svara
#78195 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jamen starta en du då kanske? Och låt bara vissa bli medlemmar. Då kanske det blir mer som du önskar?

Logga in för att svara
#78196 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Eller så skapar du en tråd som handlar om surf eller väljer att läsa de som gör det. Torka tårarna så ger du mig några tips på bra ställen som man inte får missa runt Cabarete istället. Ställde ju en fråga till dig på en annan tråd men den var nog inte surfig nog för dig, eller så såg du den inte... Du kan ju Dominikanska. Jag och Miche (BOS all the way!) drar dit imorgon och ska försöka rapportera därifrån. Men det kanske kryper med annat än surf också i rapporteringen, ramp på hotellet ju. Bli en del av detta istället Alex! Du behövs ju för att balansera upp sidan! Livet blir sällan så som man tänkt sig, bara att acceptera (peppar peppar, inte så jävla lätt i alla lägen).... Puss

Ändrat av adamski
Logga in för att svara
#78201 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Du kan ju börja med att läsa de trådar som finns, om du gör det upptäcker du snart att i stort sett varenda en har en anknytning till surf.

Om du sen definierar surf med en diskussion kring hur och varför du gillar att k****a dina egna brädor, så är det så klart endast en definitionsfråga.

Ha en bra dag från BOS

Ändrat av Redax: Ohyfsat språk, dock med en smula humor.
Logga in för att svara
#78205 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

ha ha ha! tragiskt.

Logga in för att svara
#78206 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

25 of the threads on this front page of the forum are 100% directly surf focused
Most of the others are surf related in some way
the minority of them, about 4-5 are non surf related but particular to sverige
this thread, is one of the few that is not surf-related

Logga in för att svara
#78214 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

SharkBoy leading things in proof, out of fact and pure logic

since 2007

Logga in för att svara
#78216 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

alex el gordo skrev:
ha ha ha! tragiskt.

Logga in för att svara
#78234 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

SharkBoy skrev:
25 of the threads on this front page of the forum are 100% directly surf focused
Most of the others are surf related in some way
the minority of them, about 4-5 are non surf related but particular to sverige
this thread, is one of the few that is not surf-related

Sorry Sharky, but how is wanting to talk about surf non-surf related?

Logga in för att svara
#78238 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

May I intervene in that question Willy?

Att säga att man vill prata om surf är inte non-surf related. Men att sen de facto INTE prata surf, utan massa annan skit det ÄR non-surf related!

Alltså var det en icke surf relaterad tråd FÖRTÄCKT i en sådan rubrik.

Logga in för att svara
#78239 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -3

Johan Marklund
graphgraph

Hej!
Jag lade in ett långt inlägg på tråden Portugal vs Fuerte i vinter (kolla gärna in den). Anledningen var att på varje tråd som jag skrivit eller saker jag lagt upp så har det dykt upp kommentarer från Sverre som varit både kränkande och otrevliga. Jag tycker inte att det är "roligt" eller "häftigt" med folk som "rör om i grytan" på det vis Sverre gör, det har han passerat anständighetsgränsen för för längesedan. Surfing är en stor del av mitt liv och jag tycker om att det finns en hemsida som surfsverige där vi surfare kan träffas och prata. Jag hoppades när kallsupen gjordes om till surfsverige.se att den otrevliga atmosfär som näst intill förgjorde kallsupen inte skulle drabba surfsverige. Jag tar det därför på stort allvar att det är på väg åt samma håll med den här sidan. Jag skyller det inte bara på Sverre, han är inte den enda som gjort det här till din egen privata domän för oanständigheter. Titta på tråden här ovan och fråga er om ni vill ha en hemsida där folk inte diskuterar med varandra utan behandlar varandra som skräp. Skämmes på er, ni som beter er så. Och till er som vill prata surf, eller åtminstone behandla varandra värdigt, våga säga nej till de som inte gör det. Framförallt behöver vissa tänka till varför Alex el Gordo över huvud taget behöver fråga sig varför det skulle kunna behövas en ny hemsida? Är inte det en tråkig frågeställning? Skulle vi inte bara vilja älska den här sidan? Ovan är det Willy (come down visit again soon buddy!) som kommit med den enda kommentaren som inte är direkt otrevlig mot en person som vågar provocera lite och fråga sig vad den här sida skulle kunna vara.

Logga in för att svara
#78242 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Jag sa det i en annan tråd oxå men ett (enkelt?) sätt skulle ju kunna vara att fixa lite underforum med olika kategorier, och försöka hålla trådarna lite mer ON topic.

Sen att det möjligtvis är en smula "frihetsbegränsande" för vissa karaktärer är väl något man då får på köpet, och inte alltid nödvändigtvis en nackdel.

Logga in för att svara
#78244 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

johan du får inget svar därför att det du håller på med är trams

Logga in för att svara
#78258 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Vill man ont så får man ont tillbaka (vem syftas det på?)... Jag ställde bara en öppen fråga. Är inte det tillåtet? För mig är stridsyxan nergrävd för länge sedan. Låt oss gå vidare.

Kan inte Redax se till att radera min profil totalt. Smidigare än att komma med förtäckta hot... Jag reagerar inte speciellt bra på det...

Och alla inlägg här; - På sig själv känner man andra!... Ganska träffande ordspråk.

Önskar er riktigt bra surf och möten med fantastiska människor.

Logga in för att svara
#78259 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

din öppna fråga..

fick ett öppet svar.. :-D

varför är du inte nöjd med det? Var det för att du hade förväntat dig ett annat innehåll på din öppna fråga? Du ville alltså inte ha ett öppet svar tillbaka.. utan ett tillrättalagt svar som skulle passa din smak?

Att trösta ett gråtande barn gör man gärna, men när en fullvuxen karl står o tjuter offentligt, tyckande synd om sig själv, så blir det hela en aning barnsligt.

Lycka till i din fortsatta interaktion med människor

P.S Karlavagnen i P1 kanske kan vara något!! :-D

Logga in för att svara
#78285 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

alex el gordo skrev:

Kan inte Redax se till att radera min profil totalt. Smidigare än att komma med förtäckta hot... Jag reagerar inte speciellt bra på det...

Alex! Ett enklet sätt att få sparken från sidan är att skriva "bos fuck off" några gånger - att sedan "desssverre" får skriva i princip vad och när han vill få står för redax ...

Logga in för att svara
#78295 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Känns som diskussionen urartat. Tror också den mest kommit till för att folk inte får surfa tillräckligt. Man söker fel och brister och så blir det såhär. Som sagt, forumet är mer än surfrelaterat, det är ju knappast där skon klämmer. Folk har något personligt emot varann, that´s the problem. Men så är det i "verkliga livet" också. Alla kan inte vara nöjda och det är ok att säga det då. Tjaffsa vidare i era gästböcker istället för att sprida dålig energi.

Logga in för att svara
#78305 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I agree, Liinus.

Det har mer med gnäll över att inte kunna kontrollera andra än något om brist på surf eller annat. Faktum är att man kan helt enkelt bortse ifrån en minoritet av ikke surf relaterat tråder om man vill, dem vill hellre klaga helt enkelt.

Alla dem som har klagat har också skrivit och startat icke-surf relaterade tråder.

Dessutom, måste jag säga, jag ser det här stället som ett slags online häng...mer som en pub eller som att sitta i line-up med andra surfare. Och då är man ju jävligt tråkig om det ända man har att snacka om är endast surf relaterad. Surfing är en stor del av mitt liv, men det är ju tragisk om det är den enda i sitt liv.

Logga in för att svara
#78318 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: -9

MR.T
graphgraph

sharkboy Liiinus och sverre är hitils de ända människorna på detta forum som är allmänt ireterande och fula. Sverres liv är detta fourum ni kan inte ta bort det från honom hehe kolla bara det är helt sriöst svårt att hitta en tråd som sverrre inte har skrivit i. Sedan har vi ju liiinus som man inte vet om det är en tjej eller en kille men men whatever iallafall otroligt fula komentarer hela tiden som man lackar på. sharkboy hehehhe kolla bara på profil pic ett licksom hehehehhehe.

Logga in för att svara
#78328 Svar: Sida för surfare som vill prata surf? 15 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Precis Sharkboy!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!