Om Skadeglädjen är den enda sanna glädjen så tänkte jag bjuda alla på mina senaste 3 veckor här borta i nordamerika så att ni alla på surfsverige kan skratta och mysa gott där hemma.
3 veckor sedan bestämde jag mig för att lämna den sköna och säkra tillvaron i södra Californien för att spendera resten av vintern uppe i puderparadiset BC.
När detta beslut har tagits så inser jag att jag inte har ågon värme i min bil eftersom cuope radiatorn är sprucken (ej inkopplad). Grattis!
Bara riva hela instrumenpanelen, (its a bitch)
4 dagar senare iväg på en surftrip norröver när jag får ett telefonsamtal och säger att min bil blivit towed-away.
Då har billarmet gott på pga av att någon kört på mig och eftersom jag inte var där och kunde stänga av det så ringer grannarna polisen, som sedan ringt bärgningsfirman. Grattis!
Jahopp bara hämta ut bilen för vad jag kunde ha köpt en sprojlans ny surfbräda för, eller en ny våtdräkt. Yes!
På väg upp mot BC så går drivaxeln sönder på bilen och får sitta julafton och juldagen i Springfield OR. (en pisshåla!)
På väg upp mot BC någonstans utanför Seattle inser jag att det här kommer ta 2 veckor om jag måste fortsätta köra hela vägen med snökedjor så jag får leta upp ett däckmek och fixa ett par vinterdäck till kärran.
Efter mycket om och men så är jag tillsist i Kicking Horse.
På andra dagen så bjuder jag på årets bail (på TRANSPORTSTRÄCKAN!!!!) och landar på huvudet/axeln.
Jahopp får hjälp ner till sjukstugan och vidare till el Hospital och får reda på hjärnskakning och brutet nyckelben. 3-6 veckor innan du kan ta av mongoselen.
Så nu sitter jag här i ett motelrum och försöker göra ALLT med vänsterhanden.
(går sisådär

)
Hoppas att någon som läst igenom får sig ett gott skratt.