Facebook data

1
Australien, byron bay den 19 januari
#77387 Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 0

Järleklint
graphgraph

Tjena, den 19 januari flyger jag till sidney för att senare leta mig upp till byron bay. någon annan som är där då?
Tanken är att jag ska köpa mig en ny bräda i byron bay för att ta mig an the pass och närliggande bryt. Någon som har varit där och vet vad för bräda som lämpar sig? hemma surfar jag 6.0 fish.
Vill veta lite allt möjligt om bryt och staden i sig. någon som vet något?

Ha de gött

Logga in för att svara
#77400 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Byron är ett av de få ställen där du (nästan) alltid har bra surf eftersom det ligger som ut på en halvö så du kan nästan alltid få offshore eller iaf hyfsad crossshore du har bryt som the pass och shipwreck. The pass funkar dock väldigt sällan men när det gör det så had du grymt långa åk. Varning för longoards dock. Har även ett bra beachbreak som jag inte minns vad det heter runt hörnet från the pass som är s.k.a swellmagnet. Om du har bil så är det bara och go and explore. Finns gott om breaks in the byron area så du kommer inte bli besviken.
Kan även rekommendera och åka ner till Ballina eller upp mot tweed river area.
Vilken bräda du ska åka på är en smaksak shortboard/fish/minimal/longboard kör på vad du tror du kommer ha roligast på.

Keep the stoke!

yieeeew!

Logga in för att svara
#77401 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

brytet på andra sidan fyrhuset heter Tallow Beach, söder ändan av tallows ha du broken head..sök och du skall hitta

Logga in för att svara
#77459 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 0

Järleklint
graphgraph

Tack för svar. låter jävligt bra och tror inte att jag kommer blir besviken. Tänkte om någon visste hur vågornas egenskaper är för att välja bräda efter det men då blir det nog en att jag köper en shortboard med go volym

Logga in för att svara
#77468 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 0

Fabbs
graphgraph

Glöm inte Wategos det var där jag hängde allt som offtast. Grymt bra longboard ställe

Logga in för att svara
#77494 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Kings beach en bit ifrån har bra vågor och mindre crowed. Det som kan vara lite annorlunda är att det figurerar en del nakna pensionärer. Du behöver bil för att komma dit. Men aus är så mkt mer än Sydney och byron. Köp bil och leta dig runt bland landets tusentals bryt.

ha de gott

Logga in för att svara
#77515 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 0

nrd
graphgraph

Som sagt, fixa bil, finns mycket om man kör lite.

Logga in för att svara
#77630 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: 0

Järleklint
graphgraph

låter sweet. kan jag använda mitt svenska körkort i australien med eller behöver jag nåt extra?

Logga in för att svara
#77633 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

its fine dude,
fördelen med det svenska körkortet är också att du kan fortsätta köra högertrafik om du vill, så slipper du vela med att byta.

Logga in för att svara
#77676 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 3 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Du får köra på det i tre månader, sen måste du ha ett Aussie-körkort. Men jag "kör" med mitt svenska och ha gjort det i många år. Lätt att komma undan med andra ord.

Logga in för att svara
#77684 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

Järleklint
graphgraph

aha ok så smidigt, då får det bli det svenska. vi funderar på att hyra husbil och åka runt till olika stränder. som ni skrev där uppe finns det Wategos och kings beach. någon som har något mer förlsag på stränder som är värda att besöka i byron området?

Logga in för att svara
#77782 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 3 månader sen Stoke: 2

Olle VK
graphgraph

the pass funkar sällan, på tre månader fick jag det bra 2 gånger och då räknade jag till runt 350 pers i vattnet (dock lång lineup men inte hela vägen till clarks), däribland återfanns rasta owen wright m fl.
Tallows har alltid vågor, har varit med om lagunlugnt vid the wreck och solid huvudhögt och pushigt på tallows, viktigt att vara där tidigt dock då vinden når det lätt. Wategos är en mkt slö våg och måste ha ordentligt ostligt/nordost swell för att vara något om du inte surfar longboard eller stor minimal, om swellet är syd/sydostligt så fångas det av revet som ligger utanför brytet (kan surfas).
Broken head en rolig våg som dock lätt blir crowded så fort det finns lite swell.
Ett bra alternativ till allt detta är belongil beach, samma strand som the wreck men längre norr ut. Belongil är alltid värt att kolla, även när swellet inte är jättestort då det inte skyddas av cape byron lika mycket som clarks och the wreck. Här tubar det friskt och är mest högrar, glöm ej att kolla strömmar vart du än är i byron - mycket vatten i rörelse.
Tjecka in bikramyogan i belongil och fika på the top shop eller biblioteket i byn.
Olle

Logga in för att svara
#78317 Svar: Australien, byron bay den 19 januari 15 år, 3 månader sen Stoke: 0

Järleklint
graphgraph

fan va bra svar olle. belongil verkar lockande helt klart!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!