Facebook data

1
Winter sucks, what is life without waves? :S
#77219 Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

Elvir
graphgraph

Suger att det är vinter, man har inte möjlighet till vågor här hemma utan måste resa bort som i sig inte är en så dum idé. Några tips tills innan man drar på vad man kan göra här hemma i minus 18 ? Gärna inga förslag om film, för jag har sett så mycket film på sista tiden att de inte hinner producera mer... Till nästa gång, ha det...

Logga in för att svara
#77225 Svar: Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Då kan du testa på att vintertälta i skogen och på dagen åka pulkarace.

Logga in för att svara
#77227 Svar: Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elvir skrev:
Några tips tills innan man drar på vad man kan göra här hemma i minus 18 ? ..

Du kan börja bita på naglarna om du inte redan gör det.
Du kan börja lära dig jonglera.
Du kan gå med i nån syförening.
Du kan gå på kafé o bara hänga där, hela långa dagarna..
I 18 minus så är det dessutom väldigt upplagt för trevligt småprat. I syföreningen kanse du säger: Usch vad kallt det är
Ja verkligen.
Hemskt vilken kyla det blev
Javisst det bara small till.
Ja, det gjorde det.
Vet du hur länge det ska vara kallt?
Nä, jag har inte hört nått
etc etc

Du kan gå med i en konstnärsförening, lärarinnorna brukar alltid vara kåta i sånna där konstyrken av nån anledning, hej.

Logga in för att svara
#77231 Svar: Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Ja just det en jätte bra idé är att du fryser vatten o då blir det is, sen formar du dessa till en stående våg. O sen kan du åka skridskor på denna eller snowskate. Jag ska förklara hur.

1. Börja med att välja ut stora formar typ 1 kubikmeter eller så går du till en sjö där det finns is observera att isen bör vara minst vara 50cm tjock för att det ska ge den rätta känslan o hårdheten.
2. Sen när vattnet har frusit till is så placerar du dessa isklumpar bredvid varandra så att de formar en vågs storlek. Till hjälp av starka kompisar som kan lyfta isblocken. Du säger endast vart de ska stå så du måste ha koll på hur många isklumpar som behövs samt deras storlek.
3. Vid detta moment börjar du att fylla de hålrum som uppstått o du använder dig av snö som du blandar med vatten såkallad kramsnö.
4. Allt fryser.
5. Nu bör du rita en skiss hur det ska se ut när det e klart o sen målar du med vattenfärg på isen vart du ska såga.
6. Nu börjar du att såga ut vågens form. Om du vill så kan du först använda en hacka för att ta bort det största som är i vägen innan sågen sätts på plats.
7. Nu putsar du o använder något lämpligt material typ hammare och isspade/hacka för att forma precis så att det passare din design.
8. Du formar o skapar o låter allt frysa.
9. Medans du väntar kan du skapa något annat av de andra isklumparna som blev över.

Av denna aktivitet får du mycket muskelträning, luft o din spatialaförmåga utvecklas. Om det blir varmare så smälter det hela så det gäller att göra det färdigt medans det är kallt. Sen när det e färdigt så kan du provåka vågen o ta ett kort på den och visa mig.

Logga in för att svara
#77233 Svar: Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

elin, du har en blogg nu!!!!

Logga in för att svara
#77235 Svar: Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
elin, du har en blogg nu!!!!

Elwir vill ju veta saker o han kollar ju inte min blogg för att få svar på hans forumtråd utan går ju direkt hit för att få tips.

Logga in för att svara
#77251 Svar: Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

Elvir
graphgraph

Jättebra, men jag är varken intresserad av isskulpturering, att sy eller nått annat sådant tråkigt. Kanske man skulle gå i ide 3 månader och vakna upp runt mars när det går att surfa igen

Logga in för att svara
#77255 Svar: Winter sucks, what is life without waves? :S 15 år, 4 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Ja gå i íde, först kan du bygga en snögrotta/bivack o sen kan du lägga dig där o sova.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!