Facebook data

1
Behöver hjälp innan jag drar till kap verde!
#76992 Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: -2

Skimboarder
graphgraph

Tjenare!

Jag drar till Kap verde tidigt på måndag morgon. Ska till ön som heter Boa Vista eller nått sånt. Jag tycker att stället verkar rätt luffigt, så jag vill nu innan kunna förbereda mig för att kunna surfa så mycket som möjligt.

Det jag vill testa på att åka är väl vanlig vågsurfing och skimboard. Skimboard kan jag typ redan, har kört det i england och det var jävligt skoj. Tycker dock att vågsurfing verkar grymt mycket skönare

Jag har en pissig skimboard, som suger. Den är lite av ett skämt skulle jag tippa på. Vet inte om jag ska ta med den eller inte. Någon vågsurfingbräda har jag ej och har ingen erfarenhet om vilken man ska välja. Jag är 180 lång ungefär väger en 64 kilo.

Finns det någon bra surfaffär där som man kan köpa rätt bra grejer på?
Brukar det gå att ta hem grejerna om man kanske köper en fet vågsurfingbräda och en skimboard?
Vad ska jag tänka på när jag börjar vågsurfa där och finns det något mer jag kan göra för att vara mer förberedd?
Är det någon som har varit där och kan dela lite erfarenheter?
(Och vad är det för siffror alla snackar om, typ "Det var jävligt najs, 5,3 hela veckan" eller "Ta med dig en bräda på 4.5 eller 7.4". Jag fattar inte ett skit xD)

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#76993 Svar: Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Ta med en 6'4:a och en 3.2:a så är det säkert lugnt...

Logga in för att svara
#76995 Svar: Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: -2

Skimboarder
graphgraph

Whale skrev:
Ta med en 6'4:a och en 3.2:a så är det säkert lugnt...

Haha, förlåt. Sa jag inte att jag vär nybörjare? Har inte en aning om vad du snackar om, tyvärr

Logga in för att svara
#76997 Svar: Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

www.wannasurf.com/spot/Africa/Cape_Verde/index.html
kolla där och läs vad folk har skrivit. brukar ofta finnas bra info men oxå massa skit.

tjocklek på dräkt vet jag inte. men jag tror att en shorty och en 3.2a e bra att ha med.

bräda ska du ha längd 6.6-8.0. du får fråga i affären. goggla lite så hittar du nog nån surfaffär. ring dom å fråga vad dom har. sen kan du fråga här igen om det verkar bra kanske..

Logga in för att svara
#76999 Svar: Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

eller köp här hemma.. det är ett säkert kort. man får ringa flygbolaget du flyger med och fråga vad det kostar. eller kolla deras hemsida.

Logga in för att svara
#77003 Svar: Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: -2

Skimboarder
graphgraph

Låter gött. Tack för alla svar. Den där sidan du länkade såg man nån spot från boa vista, om jag fattat rätt. Går säkert att surfa lite varsom

Har ni nått tips på vad för nån bräda man kan köpa då?

Logga in för att svara
#77005 Svar: Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Skimboarder skrev:
Låter gött. Tack för alla svar. Den där sidan du länkade såg man nån spot från boa vista, om jag fattat rätt. Går säkert att surfa lite varsom

Har ni nått tips på vad för nån bräda man kan köpa då?

Om du har planer att köpa surfbräda på plats kan du först kolla in denna butik o hyra lite olika varianter av bräda för att känna efter om du passar för en kort bräda eller för en lång bräda. Surf frukter

/Elin som gärnar söker upp saker åt dem som inte orkar söka själva

Logga in för att svara
#77008 Svar: Behöver hjälp innan jag drar till kap verde! 15 år, 4 månader sen Stoke: -2

Skimboarder
graphgraph

WOW! Tack som fan!!!
Jag är inte så skillad på att söka då uppenbarligen
Tack så mycket "Duberelin"!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!