Facebook data

1
Sri Lanka.
#76844 Sri Lanka. 15 år, 4 månader sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Hej åker till Sri lnka den 24 och stannar till 17 januari, har vart där tidigare och känner till spots runt hikkaduva och har kollat in wannasurf men jag undrar om det är någon som har ytterligare tips på spots söder om hikkaduwa (om det är känsligt material så kan ni maila mig på daniel@danielenoksson.com my lips are sealed). tips på annat skoj är välkomet.
Ha det gott
/Danne

Logga in för att svara
#76851 Svar: Sri Lanka. 15 år, 4 månader sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Söder om Hikkaduwa - ja, det är väl i princip alla bryt från Unawatuna och österut. De mer kända är "the Rock", "Midigama" (rätt slö vänster som kan ha en snabbare första sektion, och en brantare höger), "Coconut plantation" eller något liknande, den syns från Midigama. "Weligama" - lång sandstrand, beachbreak. "Mirissa" - lång sandstrand med ett rev i bukten längst västerut. Högervåg på grunt rev, se upp för taggbollar. Sen finns det nog fler också. Inga problem att hitta ställena - googla på namnen eller kolla wannasurf.com eller liknande sidor. Surfbrädor finns att hyra i Weligama och på Easy beach resort (tror jag det hette) någonstans lite väster om Ahangama (ett norskt par driver stället) - förutom uthyrning säljer de även leashar, vax med mera. Det är lite långt att åka upp till Hikkaduwa för att skaffa vax annars. Lycka till, och återkom gärna med rapport!

Logga in för att svara
#77121 Svar: Sri Lanka. 15 år, 4 månader sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Toppen och tack för svaret, känner dock till dom flesta av bryten.
Jag avlägger en rapport vid hemkomst.
Och om det är någon som har tips på hyfsat billigt boende i Colombo så är det välkommet.

Go Jul
/Danne

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!