Facebook data

1
Vilka vinterskor?
#76650 Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

astroman
graphgraph

Märkte sist att mina 5mm O'neil skor inte var så värst varma och ska nu till att skaffa ett par som är varmare. Vilka ska man satsa på, finns det några som man bör undvika?

Logga in för att svara
#76652 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

skarabe
graphgraph

Jag kör Ascan 7mm www.surfspot.se/index.php/vatdrakter-och-tillbehor/vatdraktskor/sko-ascan-titan-7mm.html och har hittills varit riktigt nöjd med dem. Det har dock inte varit särskilt kallt sedan jag köpte dem i höstas, så det är kanske för tidigt att ge ett riktigt omdöme.. Många kör Atans vinterskor och är också nöjda med dem..

Logga in för att svara
#76655 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

atan är bäst men jätte dålig kavalite. köper du sådan måste du köpa nya oktober 2010.jag kör dom. grymma.

annars rekomenderar jag xcell skorna. nästan lika bra som atan men mycket bättre kvalite.

sen är det väldigt olika kännsla i dom 2 skorna. atan är mer som en sjocj mockasin strumpa. endel gillar det inte. jag älskar det. xcell är bastanta tycker jag. men dom är sköna oxå.

Pura Vida

Logga in för att svara
#76656 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

sjocj = tjock:P

Logga in för att svara
#76659 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Billabong, Furnace Thermal Lining.

Tror dom är 5 mm. Furnace = Masugn. Och jag skojar inte när jag säger: "Det känns som fötterna brinner." Dom e grymt varma.

Logga in för att svara
#76661 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jag köpte oneill heat 7mm´, sjukt sköna skor... köp dom om du vill ha bra kvalite, 550 kr på sexfemfyra!

Logga in för att svara
#76662 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

c-skins wired 6,5 m.m med splittad tå.

De är riktigt bra.passformen är grym och bräd känslan är super,tänker inte ens att jag har skor på mig. Jag brukar ha obekväms känsla med skor annars men inte med dessa.

Men smaken är olika,testa lite olika skor.. Men jag rekommenderar c skins.bra kvalite.

Logga in för att svara
#76664 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Xcel 7mm drylock är mina nya för året. hittills väldigt nöjd. Tror de kommer hålla måttet. Lite "större" mer volym inuti dem(sitter ej slimmad på foten) än tidigare skor jag haft både från xcel, billabong och hurley. Men varmast hittils törs jag nog säga.
Köpte mina på magic seaweed (riktigt snabb leverans)

Logga in för att svara
#76665 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Xcel 7mm!

Logga in för att svara
#76667 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

snow joggins

har kommit nya nu som är uppblåsbara..

Logga in för att svara
#76668 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

astroman
graphgraph

sverre skrev:
snow joggins

har kommit nya nu som är uppblåsbara..

Tack för alla tips!

Just nu lutar det åt att jag skaffar ett par uppblåsbara snow joggins...

Ingen har nämnt Rip Curl's 7mm skor, är det något lurt med dem!?

Logga in för att svara
#76670 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

jag har rip curl 7mm och är nöjd med dem, men de är de ända jag haft så jag har inget att jämföra med.

Logga in för att svara
#76685 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Kört med ett gäng Xcel 7mm, bra stöd i sulan, ganska varma, fast remmarna går av (har haft 3par). O'Neill Heat 7mm är varmare, lite iaf., men lite mer svampiga i sulan. Hört goda omdömmen ang. FCS vinterdoja också.

Xcel är fina som attans, förutom remmarna, och sen ger de sig i gummit efter 2år eller så, drog av hälen på mitt äldsta par. O'Neill Heat funkar än, skall påbörja 3:e säsongen, men kommer nog investera i ett backup par i form av FCS, eller så kanske det blir just Rip Curl....

Logga in för att svara
#76721 Svar: Vilka vinterskor? 15 år, 5 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Har kört FCS skon 1 år och den är bättre än Xcel skulle jag säga (dock inte testat årets Xcel sko då). Sen beror det ju på vilken storlek man har på fötterna eftersom det inte finns halvnummer på skorna. Så viktigt att testa olika och se vad som känns bäst också.

RC sko är den mest välgjorda om man kollar konstruktionen äv Xcel, FCS och RC iallafall.

//G

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!