Facebook data

1
Nord retro fish
#76589 Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

Filip08
graphgraph

Nån som vet vilka mått 6'4an har? Nån som har erfarenhet av dessa? Rekommenders som "enda bräda"? Går från en större bräda så det blir min första shortboard så man vill ju att den ska vara hyffsat stabil och lättsurfad..

Logga in för att svara
#76590 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

köp inte som nybörjare! dessutom är du begränsad till mindre vågor med den brädan, hur mycket större körde du innan? jag gick ner för fort vilket jag ångrade!
har till och med gått upp numera fast det har mer med min taskiga kondis att göra

Logga in för att svara
#76599 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ådén skrev:

har till och med gått upp numera fast det har mer med min taskiga kondis att göra

jaså så du är lite fet nu hehehehe

va?

Logga in för att svara
#76602 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

Filip08
graphgraph

Hade en 7'6 funshape innan. Är inte nybörjare men har mycket kvar att lära om du förstår vad jag menar.. Sätter fortfarande i ett knä ibland när jag ska "poppa upp". Är dessutom ganska stor, 192cm och 85 pannor! Funderar faktiskt lite på longboard också. Surfar trots allt inte så ofta, nån gång då och då i sverige och nån lr ett par veckor utomlands per år.

Logga in för att svara
#76605 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

begränsad är väl lite att ta i. har surfat vågor som har varit en bra bit över huvudet på min 6,0 retro-firre. sen som nybörjare kanske han inte planerar att paddla ut i jättevågor. men som ådén säger så är det inte en optimal bräda för"större" vågor men visst går det. kolla hellre på en lite längre fishliknande bräda.

lycka till man.

Logga in för att svara
#76606 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ja såklart kan man surfa stort på så gott som allt med fenor, men fish e lite halvsketchy när det blir större och choppigare i min meningB)
varför inte köra longboard,!

sen kanske det finns andra alternativ än Nord om du ska lägga 5-6 papp på en bräda:whistle:

Logga in för att svara
#76607 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

ådén skrev:
sen kanske det finns andra alternativ än Nord om du ska lägga 5-6 papp på en bräda:whistle:

Du har väl propagerat för Nords Sverige Fish som attan?

Logga in för att svara
#76608 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

sverre skrev:
ådén skrev:

jaså så du är lite fet nu hehehehe

va?

upptäckte öl i augusti och det har väl satt sina spår, har skärpt till mig lite nu dock!

Logga in för att svara
#76609 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Gladaolle skrev:
ådén skrev:

Du har väl propagerat för Nords Sverige Fish som attan?

helt nöjd med den, men priset är väl tämligen högt...

Logga in för att svara
#76611 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

Filip08
graphgraph

Tack för svaren. Har som sagt surfat en del tidigare men är långt ifrån avancerad och surfar ju bara då och då. Blir kanske lite kort med en 6'4..? Och mycket riktigt med vågstorleken, vill bara ha en bräda som funkar bra i midjehögt till huvudhögt (ungefär). Större än så=för svårt för mig. Nån som hade måtten förresten?

Logga in för att svara
#76615 Svar: Nord retro fish 15 år, 5 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

tjena filip ! lyssna och följ vad åden har sagt det ligger rejält något i det han säger lycka till kanske ses i lineupen

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!