Facebook data

1
Kul timme på udden
#76015 Kul timme på udden 15 år, 5 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Efter att ha missat hela veckans surf var det med viss desperation jag och en kompis drog ner idag. Vi hade inte så mycket tid på oss. Såg riktigt platt ut på första men som vanligt var det i vart fall nåt ut mot udden. Vi var väl max 10 stycken där men det var förvånandsvärt fina rackare som rullade in emellanåt. Förvånandsvärt rent med tanke på rak onshore (i och för sig lätt). Framförallt var det otroligt varmt både i luften och vattnet. MYCKET varmare än för ett par veckor sen, särskilt i vattnet. Jag har i och för sig rätt svårt att frysa och SUPade vilket är varmare än vanlig surf, men jag var tvungen att både dra av huvan och lätta lite på blixlåset för att inte svettas ihjäl. Skönt som f-n att trilla i emellanåt. Måste vara värmerekord för november? Jag hade en skitkul timme i/på vattnet! Ser fram mot nästa sydknuff.

/JB

Logga in för att svara
#76019 Svar: Kul timme på udden 15 år, 5 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

150min här!

Logga in för att svara
#76038 Svar: Kul timme på udden 15 år, 5 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Inte för att vara en negativ jävel. Men dylika mail får mig att tro att jag missat något.
Informationen i mailet ovan strider mot vad som är allmänt veterligt om förhållandena på Torö.
Tvivlar starkt på att vattnet var varmare än för några veckor sedan. Det var nog en bomkörning för den som inte hade en longboard med sig.

Logga in för att svara
#76041 Svar: Kul timme på udden 15 år, 5 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

It's all in the eyes of the beholder - vad som är kul, bra eller inte är minst lika mycket HUR man förhåller sig till, som DET man förhåller sig till.

Jag hade skitkul. Jag trodde det var en bom när jag gick ner till första (där det också satt några). Inte en longboard så långt jag kunde se, men en handfull fishar och två hybrider på uppskattningsvis knappt 8 fot. Jag hade ju betydligt mer skum under fötterna i min 9'6 SUP. På udden var det inte mikroknäskvätt utan lite till, ganska så glest mellan de lite "större" setten som vi alla satt för långt in för.

Trot om ni vill!

/JB

Logga in för att svara
#76042 Svar: Kul timme på udden 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Bara att komma ut till en udde kan vara kul tycker jag.

Kul tråd förresten och att läsa om hur roligt det är att surfa i minivågor för dig Jesper. Bra att du är tacksam för det lilla så kan det stora bli ännu bättre.

Logga in för att svara
#76048 Svar: Kul timme på udden 15 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Förvånansvärt varmt som sagt och ine stora vågor men jag hade kul i alla fall.

Dessutom är det ju trevligt med en kille som står upp och spanar efter vågorna;)

Tack för trevligt sällskap!

Logga in för att svara
#76077 Svar: Kul timme på udden 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

Strayie
graphgraph

Tyckte det var riktigt schysst i lördags, troode aldrig man kunde surfa så långt in på hösten och frysa så lite

Och som Jonty säger, riktigt kul med en som håller utkik!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!