Facebook data

1
Vad gör man när det inte går att surfa?
#75064 Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Jobbar in pengar.
Går på byn och slår runt.
Forskar.
Jobbar med projekt och ideér.

Vad gör du när de inte finns surf liksom? Jag behöver inspiration!

Logga in för att svara
#75066 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

jani
graphgraph

visuell design till dom större surf företagen:)

Logga in för att svara
#75067 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Drömmer sig utomlands.. Planerar sig utomlands..

Okej, Norge funkar ju iaf. Men det här?!?!

Logga in för att svara
#75068 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

mariapetersson
graphgraph

Äter mat, tränar och har det trivsel Det är iallafall vad jag gör !!

Logga in för att svara
#75069 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Drömmer och planerar hamnar under fliken forskning tycker jag.
Norge funkar, men inte på nån vecka ser de ut som, man blir ju lite kräsen med när de är kallare. =(

Äter mat å hare göjj såklart, tränar kanske vore nåt, gå på gymmet eller på mma eller kanske yoga... hmmm..
bra där!

Logga in för att svara
#75070 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

jani skrev:

kan man glida in på en räkmacka? hehe!

Logga in för att svara
#75071 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

mariapetersson
graphgraph

På Elixia, det har ni väl i Stavanger också??!

Tränade pussycat dolls dans igår på Elixia, jävla bra träning inför surfsäsongen ! haha

Logga in för att svara
#75072 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

jani
graphgraph

marQs skrev:
jani skrev:

om mackan har glidiga räkor så:whistle:

Logga in för att svara
#75073 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

mariapetersson skrev:
På Elixia, det har ni väl i Stavanger också??!

Tränade pussycat dolls dans igår på Elixia, jävla bra träning inför surfsäsongen ! haha

Ja de har vi faktiskt, har hört talas om det ju! Ska genast kolla närmare på det..

Kollade närmare, kan va nåt om inte stavanger mma senter är fetare!

träning kan va koden jag söker!
att jag inte tänkt på det måste bero på att jag sett surfen som den ultimata träningen...

Logga in för att svara
#75074 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

jani skrev:
marQs skrev:
jani skrev:

om mackan har glidiga räkor så:whistle:

ibland skulle man kunna tro att dem är doppade i glidmedel...
men tyvär ibland rullade i sirap..

Logga in för att svara
#75078 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

spela gitarr och göra låtar såklart! för helvete! jag glömde helt bort den sysslan!

Logga in för att svara
#75080 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

marQs skrev:
spela gitarr och göra låtar såklart! för helvete! jag glömde helt bort den sysslan!

SCHYSTA!!! Kan du inte publicera en låttext här!!! ??

Logga in för att svara
#75083 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

jani
graphgraph

publicera nåt då!

Logga in för att svara
#75084 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

jani
graphgraph

så kan vi försöka sjunga den tillsammans, på chatten:laugh:

Logga in för att svara
#75087 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Du kan även virka en mössa.

Logga in för att svara
#75089 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

jani skrev:
publicera nåt då!

eller ännu hellre LÄGG IN PÅ YOUTUBE när du spelar o sjunger!!!!
SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA!!!!

Logga in för att svara
#75090 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

början på the surfsong:
nääär mamma natur skickar vågor på mig blir jag så himla lycklig och måste skrika tjohej - när mr flow ger mig ett go blir det så himla enkelt å skaffa en "ho" - vad jag vill säga är att när surfen är bra växer min själ och min kropp mår bra - vi måste dansa och sjunga idag - vi måste dansa och sjunga idag - men - när surfen är kass bär jag ett lass - skallen blir tom och hjärtat blir kallt å då är de fan inte mycket som e ballt - fan inte mycket som e ballt.... fortsättning följer tror jag.

annesiri låten. till en söööt tjej här i byn...
annesiri du e så söt du e så söt annesiri du e så söt du e så söt - dina pupper din rumpa och ditt hår - jag vill ligga där mellan dina lår - om jag inte får är jag inte den som går nee vi kan bara chilla för med mig går inget illa annesiri du e så söt du e så söt annesiri du e så söt du e så söt - att när jag in i dina vackra ögon ser är det självklart att jag bara står å ler......... annesiri jag vill ha mer jag vill ha mer.. å om du vill är det på dig jag går ner... men bara bara om du riktigt snällt ber. annesiri jag vill ha mer jag vill ha mer... jag vill inte vara freck jag vill inte vara slem men anneannesiri följer gärna med dig hem igen...

wooohooooo mina första 2 låtar.. lite korta kanske.

copywright UNO. försök å baxa å jag baxar dina laxar.

Logga in för att svara
#75091 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

youtube är för mesar.
jag spelar live och för mtv endast.

Logga in för att svara
#75092 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

nej de kan jag inte.

Logga in för att svara
#75093 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

R E S P E C T MAN !!!!!!!

Mycket intressant material!!!

Defenitivt VÄRDA att ligga på youtube jämfört med all annan SKIT bara, som ligger där!!

Hade ju varit intressant att få höra melodin!!!

Jag hoppas att du kanske tänker om och eventuellt gör ett Youtubeklipp!!

Logga in för att svara
#75094 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

mariapetersson
graphgraph

sverre skrev:
jani skrev:
publicera nåt då!

eller ännu hellre LÄGG IN PÅ YOUTUBE när du spelar o sjunger!!!!
SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA!!!!

Eller så kan ni titta på det jag har spelat in på youtube, søk på Doglover och Disturbia !

Logga in för att svara
#75095 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

sverre skrev:
R E S P E C T MAN !!!!!!!

Mycket intressant material!!!

Defenitivt VÄRDA att ligga på youtube jämfört med all annan SKIT bara, som ligger där!!

Hade ju varit intressant att få höra melodin!!!

Jag hoppas att du kanske tänker om och eventuellt gör ett Youtubeklipp!!

tack för propsen !
hmmm. kanske nånstans kommer det gå att finna en version med video å allt till annesiri låten om inte alltför länge, och kanske en video på vad som sker efter hon hört den..

the surfsong är det mye jobb kvar på ju..

Logga in för att svara
#75096 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

marQs skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

nej de kan jag inte.

Jo jag vet att du kan om du försöker
Jag kan beskriva i text om hur du ska göra. Det är rätt så svårt att förså andras virkbeskrivningar jag brukar själv inte följa någon, det viktigaste är bara o veta hur stort huvudet är som mössan ska vara på o testa efter några varv av virkning. Även killar brukar ha färdigheten att kunna virka så du har en chans.

Logga in för att svara
#75097 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Fina låtexter MarQs de lät som om du hade någon slags takt i dem för jag kände textens rytm.
Bara fram med gitarren o lägg in några ackord nu. Säg till om du vill ha förslag på vilka som passar.

Logga in för att svara
#75101 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Mariapetersson är det du som dansar till höger eller...?

Logga in för att svara
#75102 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

mariapetersson
graphgraph

danneroyal skrev:

Aaah jag hatar när folk ska kopiera det jag gör, här är det jag som shakar:

Logga in för att svara
#75103 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Logga in för att svara
#75116 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Fina låtexter MarQs de lät som om du hade någon slags takt i dem för jag kände textens rytm.
Bara fram med gitarren o lägg in några ackord nu. Säg till om du vill ha förslag på vilka som passar.

Det finns en takt och det finns ackord, men det vore kul å veta hur du skulle lägga in dem så gör ett försök. Hur min går får du kanske höra nån gång.
Virkningen skulle kanske gå bra men jag vet inteeee.

Logga in för att svara
#75126 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

marQs skrev:
början på the surfsong:
nääär mamma natur skickar vågor på mig blir jag så himla lycklig och måste skrika tjohej - när mr flow ger mig ett go blir det så himla enkelt å skaffa en "ho" - vad jag vill säga är att när surfen är bra växer min själ och min kropp mår bra - vi måste dansa och sjunga idag - vi måste dansa och sjunga idag - men - när surfen är kass bär jag ett lass - skallen blir tom och hjärtat blir kallt å då är de fan inte mycket som e ballt - fan inte mycket som e ballt.... fortsättning följer tror jag.

annesiri låten. till en söööt tjej här i byn...
annesiri du e så söt du e så söt annesiri du e så söt du e så söt - dina pupper din rumpa och ditt hår - jag vill ligga där mellan dina lår - om jag inte får är jag inte den som går nee vi kan bara chilla för med mig går inget illa annesiri du e så söt du e så söt annesiri du e så söt du e så söt - att när jag in i dina vackra ögon ser är det självklart att jag bara står å ler......... annesiri jag vill ha mer jag vill ha mer.. å om du vill är det på dig jag går ner... men bara bara om du riktigt snällt ber. annesiri jag vill ha mer jag vill ha mer... jag vill inte vara freck jag vill inte vara slem men anneannesiri följer gärna med dig hem igen...

wooohooooo mina första 2 låtar.. lite korta kanske.

copywright UNO. försök å baxa å jag baxar dina laxar.

BOS approves this post, i wanna see/hear it though!

Logga in för att svara
#75152 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

marQs skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Det finns en takt och det finns ackord, men det vore kul å veta hur du skulle lägga in dem så gör ett försök. Hur min går får du kanske höra nån gång.

Oj jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Om jag ska börja med refrängen eller verserna. På gitarr kan jag bara spela på gehör så att bestämma några ackord innan går inte för mig. Du måste spela din version först så kan jag sen härma dig. Detta skulle vi kunna göra i Panama.

Logga in för att svara
#75161 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
marQs skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Oj jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Om jag ska börja med refrängen eller verserna. På gitarr kan jag bara spela på gehör så att bestämma några ackord innan går inte för mig. Du måste spela din version först så kan jag sen härma dig. Detta skulle vi kunna göra i Panama.

Om jag ändå skulle få för mig att ta ut någon lämplig musikstil till denna surfsång så skulle jag inrikta mig på Slack-key guitar.

Logga in för att svara
#75163 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
marQs skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Om jag ändå skulle få för mig att ta ut någon lämplig musikstil till denna surfsång så skulle jag inrikta mig på Slack-key guitar.

Typ som denna gör.

Logga in för att svara
#75169 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

mariapetersson skrev:
danneroyal skrev:

HAHAHAHAHAHAHA!! VA FAAN ÄR DETTA?!?!

Logga in för att svara
#75170 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Lilla pooojken

Logga in för att svara
#75171 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

mariapetersson skrev:
danneroyal skrev:

Hahaha!

nobodys perfect va ju ännu bättre!

Logga in för att svara
#75183 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

När det inte är surf så sätter man sig ner och lagar dings som alla jävla grommets åstakommer på sina brädor!
Annars brukar jag bara dra en handtralla om det inte har blivit bättre vågor kan det hända att det blir lite maratononani till Jenna.

yieeew!

Logga in för att svara
#75187 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

adam10
graphgraph

Åker runt på en longboard kanske?

Logga in för att svara
#75200 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

marQs skrev:
Jobbar in pengar.
Forskar.

jag gör ALLT annat som kunde förhindra mig eller ger mig det minste dåligt samvet när jag åker och surfa när det finns vågor..dvs..städa klart hemma,clippa gräs eller skotta snö...städa badrummet..tvätta och vika alla kläder..I PRINCIP ALLT som man behöver göra varje vecka..jag fåR otroligt MYCKET motivation ifrån faktum att jag Vet att jag kommer att surfa snart och om allt är gjort då känner jag mig avslappnad och förväntansfull.
jag förberäda mina surf prylar också..ta bort och vaxa om mina brädor..laga alla dings så att de är vattentäta.packa mina prylar i ordning så jag kan dra på min dräkt sfsm när jag kommer fram..sedan ta jag mig en stor whiskey och väntar för stormen!!!

Logga in för att svara
#75231 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
marQs skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Typ som denna gör.

I Panama kan vi göra låtar, lätt, inspirationen kommer vara på topp!! Nya intryck liksom...
Slack keeeeeey, jaaaa vet inte ja! Prova få till det då!
Jag hittade garage band på datorn igår.. stoke!!

Logga in för att svara
#75233 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

RATMAN skrev:
marQs skrev:
Jobbar in pengar.
Forskar.

jag gör ALLT annat som kunde förhindra mig eller ger mig det minste dåligt samvet när jag åker och surfa när det finns vågor..dvs..städa klart hemma,clippa gräs eller skotta snö...städa badrummet..tvätta och vika alla kläder..I PRINCIP ALLT som man behöver göra varje vecka..jag fåR otroligt MYCKET motivation ifrån faktum att jag Vet att jag kommer att surfa snart och om allt är gjort då känner jag mig avslappnad och förväntansfull.
jag förberäda mina surf prylar också..ta bort och vaxa om mina brädor..laga alla dings så att de är vattentäta.packa mina prylar i ordning så jag kan dra på min dräkt sfsm när jag kommer fram..sedan ta jag mig en stor whiskey och väntar för stormen!!!

Jag håller fullständigt med dig, helt och hållet faktiskt.
Jag är inne på samma spår. Va ingen direkt slashas innan jag började surfa men det jag säger är att surf är så himla nyttigt på det sättet. När man är därute vill man ha maximal frihet, bara att vara där (in the present) är ju underbart och om man dessutom vet att det väntar en fylld kyl därhemma i en okej städad lya, å man ska köra dit i sin lilla bil som man precis bytt olja å en lampa på.. Då äre ultimat, och därmed sagt att surf är koden til ett nyttigare liv.
You said it man!!

Men när allt nyttigt är gjort och whiskyn börjar kännas lite väl lång?

(Igår natt kom jag först på att om man inte kan komma på något att göra kanske det är bäst att inte göra något, sen kom jag på att det är bättre att göra något, testa. Då har man testat iallafall.)
Så tråden kan vara onödig. Eller nej, frågan är ju vad man ska testa, helst saker som inte kostar alls eller inte kostar så mycket.

Logga in för att svara
#75236 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

det kan också vara en mening att göra helt meninghslösa saker,

som att exempelvis rställa sig på en parkering och hoppa upp och ner på ett ben o flaxa med armarna.

sen frågar nån idiot varför man gör så? koko!! Svarar man då, som om det måste finnas nån mening i ALLT!!!??

Logga in för att svara
#75242 Svar: Vad gör man när det inte går att surfa? 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

точно

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!