Facebook data

1
Hostel i San Juan Del Sur
#75027 Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Tja
Kommer att dra till Nicaragua över jul och jag undrar om nån har något bra tips på bra/chill/billiga hostel i San Juan Del Sur (eller vid någon närliggande beach). Jag har hört att det finns en hel del där, men jag kommer att anlända till Nicaragua på julafton så det kan vara ganska fullt överallt, så jag tänkte att det kan vara bra att boka i förväg.
Är tacksam för alla svar.

P.S jävlar vad Owen rippade i Peniche, men det slutade ju lite tråkigt

Logga in för att svara
#75036 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Karate_Toni
graphgraph

Jes,

Owen var verkligen bra för en wildcard rider. Och att han kunde inte forstätta efter hans wipeout var verkligen synd. Vi får se hur han slår sig nästa året i den reformerade ASP worldtour...och lite till på WQS.

Namnet på hostel i S.J.d. Sur glömde jag. Vet bara att den låg på ett hörnet och hada blå väggar. Men det hjälper väl inte mycket.

Kanske jag kommer på namnet imorgon.

M.

Logga in för att svara
#75037 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: -2

mossan
graphgraph

ja det me blå väggar va dessutom billigt, till och med för att va i Nic... men det hjälper kanske inte heller?

Logga in för att svara
#75217 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Var det möjligtvis det här (kolla bilden) som ligger på playa madera?

Logga in för att svara
#75222 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: -2

mossan
graphgraph

nja det jag tänker på va mer smutsvitt på utsidan och blått på insidan... och låg vid hamen inne i stan, fast jag tror att det är svårare att bryta sig genom saloondörrar än deras dörrar så det kanske inte är ett ställe att rekommendera...
estrella kanske det hette?

mycket icketips här...

Logga in för att svara
#75243 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

Jag tror alla tänker på Casa Oro: www.casaeloro.com/templates/welcome.html

Annars finns det massor av små guesthouses som kostar typ lika mycket men där man får eget rum och tom egen toalett för någon dollar extra. Kolla i lonely planet eller sök på nätet så hittar du nog massor. Det nämnda estrella är skitbilligt men också übersunkigt och kan knappt rekommenderas.

Vill du bo vid surfet så är Matildas camping vid playa maderas trevligt och bra valuta för pengarna.
Om det är allt för hektiskt runt san juan del sur har jag hört att norra Nica och kusten utanför Leon ska ha en hel del bra surf med betydligt mindre folk, kan vara värt att kolla upp också.

Trevlig resa.

Logga in för att svara
#75244 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

emanuel
graphgraph

jag tycker att casa del oro var skräp

om du vill ha roligt, åk inte dit.
om du vill träffa massa torra backpackers, åk..

Logga in för att svara
#75246 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

emanuel skrev:
jag tycker att casa del oro var skräp

om du vill ha roligt, åk inte dit.
om du vill träffa massa torra backpackers, åk..

Tror det ligger mycket i det du säger, skulle heller inte rekommendera det, fick bara för mig att det var det som efterfrågades - men vid närmare läsning så var det nog inte fallet.

Jag skulle nog bara boka 1-2 nätter på nåt random guesthouse och sen styra upp nåt ev bättre på plats. Fanns ett skönt hostel längre norrut på samma gata som casa oro som var riktigt trevligt och även hade shuttle till stranden, hade även surfshop men kan fan inte komma ihåg vad det hette.. nåja, du finner nog nåt.

Logga in för att svara
#75262 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Tack för tipsen. Jag hade planerat att stanna 1-2 dagar i SJDS för att köpa bräda och sedan ta mig vidare till någon mindre turistig plats. För jag har hört att SJDS är ett ok ställe att köpa surfbrädor.

Logga in för att svara
#75316 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

kitchen_windows
graphgraph

Räkna inte med ett jätte utbud av brädor.. Stoked

Logga in för att svara
#75319 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

Du kan ju alltid hoppas på att kunna köpa en beggad bräda av nån hemvändare som inte orkar/kan ta med sig brädan. Begagnatutbudet i butikerna kan nog vara mycket begränsat. I värsta fall kan du alltid köpa en helt ny Beto-bräda. Snorbilliga (US$300) och finns i alla möjliga utföranden, men glasningen är ganska eländig och du kan räkna med pressuredings och sprickor bara du rör vid den.

Logga in för att svara
#75326 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Det var värre det, vet ni någon annan plats som har bättre utbud? Jag vet att Jaco i CR har men jag flyger till Managua så jag skulle inte villa ta mig ända dit förrän jag har en bräda. Kanske det finns i Managua?

Logga in för att svara
#75332 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

Karate_Toni
graphgraph

Det finns säkert brädor nånstans i Managua. Tar med en bräda och köp en till under resan. 2 är alltid bättre an bara 1.

...som sagt finns det mycket backpackers omkring. Det är bara lite jobbigt att söka men oftast hittar man bättre ställen än rekommendationer.

Logga in för att svara
#75337 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

kitchen_windows
graphgraph

Det kan bli svårt att hitta en surfbräda i Managua. Är ganska säker på att utbudet då är mycket större i san juan del sur stoked

Logga in för att svara
#75365 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

surfnicaragua
graphgraph

Hejsan.
Jag ville bara tilläggat att San Juan del Sur är ett lungställe, jag vet själv eftersom jag föddes och växte upp där.
Mellan Julfester och Påsk fester är Kaos där alla vill hyra ut och är jätte svårt att hitta rum och allt är dyrt under sessonget, så det bästa jag kan rekommedera är att du kan redan boka rum nu innan det blir fullt överallt, jag kan ge ett exemple på vad ungefärr kan kosta vanligtviss ej under högsessong
Ett rum från 5 dollar kan kosta under högsessong (Jul och Påsk) fr. 10 till 25 dollar per natt (Billigaste stället ) o.s.v.
Då kan du tänka dig.
Om du behöver mera info och tips kan du bara fråga efter.
Hälsningar
Sigge.

Logga in för att svara
#75556 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

Hector
graphgraph

Bodde på ett ställe som hette Arena Caliente som var riktigt bra. Är ett ganska litet "hem hostel", sök upp det stället om du behöver hjälp att fixa bräda eller vad annars som kan behövas. Han som äger stället är en american som heter Bernt han är väldigt hjälpsam, fixade bra båttrippar till nästan tomma spots mm.
trevlig resa!

Logga in för att svara
#75629 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

tekomenderar inte heller Casa Oro. Mysko backpackers och folk som gillar att bli fulla. Bodde där i 2 nätter sedan drog vi upp och bodde på playa Matilda i drygt en vecka. rekomenderar det skarpt.

//bazmei

Logga in för att svara
#76488 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Tack för alla tips.

Jag har funderat lite och kommit fram till att kanske in SJDS är den bästa möjligheten. Det viktigaste för mig skulle vara att komma till ett ställe där jag kan köpa surfbräda och få ett relativt billigt ställe att sova på. Som sagt så kommer jag till Managua den 24.12 på morgonen så jag vill komma fort ut till kusten och köpa en bräda, komma ut i vattnet och stanna på något ställe 2-3 dagar och sen ta mig vidare när julen är över.

Kanske Popoyo skulle vara en möjlighet???Eller har någon något bra förslag på nåt annat ställe?
Det skall vara relativt när Managua eftersom det ändå är julafton och vill inte komma för sent fram.

Logga in för att svara
#76498 Svar: Hostel i San Juan Del Sur 15 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

hej! schysst tråd eftersom jag sökte samma info! JAg kommer att befinna mig i Nica under exakt samma tid. Sigge (surfing nicaragua) tog sig tid att tipsa mig om ställen vilket jag e evig tacksam för. Gracias kompa por la ayudita! har gett en del värdefulal tips! Kanske han kan hjälpa dig också!?

kljungqv hör av dig så kanske vi kan ta en session där och ev. dela taxi till öde bryt! JAg pratar spanska så jag brukar luska ut lite tips från locals och kunna prata till mig bra priser...

Erika

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!