Facebook data

1
San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz
#7487 San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Drar till Cali i höst för att plugga ett år, har bestämt mej för en av dess städer. Frågan är vilken?
Santa Barbara pch Santa Cruz är bäst pluggmässigt för min utbildning men hur är det med surfet? San Diego är väl varmare men har mer crowed? Hur är temp, crowed och vågor i dessa tre områden?
Kommer självklart ha tillgång till bil.

Tack på förhand!

/Fredrik

Logga in för att svara
#7514 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Santa cruz och San Diego har mest consistent surf. Santa Barbara ar helt platt pa sommaren, men blir a andra sidan jakligt bra nar det funkar under hosten och vintern. Jag har pluggat/jobbat pa UCSB i Santa Barbara i drygt 5 ar och det ar ett jakligt trevligt stalle. Ar det UCSB du funderar pa eller ar det City Collage? UCSB har en mkt bra hoger point pa campus, vilket givetvis bor tas i beaktning vid val av universitet. Crowded ar det overallt, men San Diego ar nog varst av de stallen du namner.

Logga in för att svara
#7517 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Jepp det är UCSB som är aktuellt. Kommer dit i September isåfall och stannar till Juni så det blir ju inte så mycket sommarsurf. Hur är temperaturen i området på vintern?

Logga in för att svara
#7521 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Det kan bli ratt sa kallt emellanat. Jag brukar kora 3-2a pa hosten och 4-3a pa vintern. Da och da ser man folk som kor med huva och handskar, men det tycker jag ar en smula overdrivet.

Logga in för att svara
#7526 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

4/3 usch va kallt!!

Logga in för att svara
#7547 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Hmmm treveligt.

Sjalv sa surfer jag i SC och tycker att de tar helt OK. Det kan bli lite kallt pa vintern men en 4/3 och ibland en hood funkar fint. Pa sommare kan det bli lite gelst med vagor men mellan November och Mars sa brukar det vara ganska sa fint. Lite regn och storm dagar har och dar men inte allt for daligt. Man kan antingen brottas med folk i stan eller kora lite norr eller soder ut och fa det ganska sa glest. Du far helt klart storre vagor i SC jamfort med S.cal men jag har en inbillining att S.cal ar mer cleant.
henke

Logga in för att svara
#7548 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Logga in för att svara
#7549 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Logga in för att svara
#7550 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

helt omojlit for mig att fa in en bild..... o well

Logga in för att svara
#7554 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Vad det gäller kurser har UCSC och UCSB mycket bättre utbud för min utbildning än UCSD verkar det som, därför är någon av dem troligast val.
henke: Finns det bara galet stora vågor på vintern i SC eller finns det ställen som är mindre också? Jag är nämligen ingen fena på vågor som är mer än 1,5 OH.

Logga in för att svara
#7561 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Freddas,
Nar det ar storre sa kan du surfa mindre vagor inne i stan. Om det ar THO norr om stan sa kan du fa DOH eller HH inne i stan. Om du spenderar vinter har sa fins det ju alltid en chans att du blir en fena pa nagot over 1.5OH. For mig kan jag knappas saga att jag ar nagon fena pa nagon storlek men bara man har kul och far lite vagor sa ar ju allting bra.

Vad ar det du ska plugga?
Stan SC ar ganska sa flumming med mycket hasibashi och san skit.... men det ar ju helt upp till dig om du ar sugen pa det.. Min flickvan (amerikanska) gick pa UCSC och hade skit kul.

De flesta localsen gillar inte UCSC studenter men bara man inte skyltar allt for mycket med det sa ar det lugnt. Det galler bara att inte komma en hel drose studenter till breaket och inte ga runt med en sluggs troja. Annars sa ar localsen inte sa farliga och det fins manga softa bryt.

Ska se om jag kan fa in lite mer bilder....

Logga in för att svara
#7562 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

fan vad svar det skulle vara...

Logga in för att svara
#7620 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Ok tack för hjälpen, svårt det där med att välja. Pluggar 3:e året bioteknik på KTH nu så jag tänkte köra lite kurser i närliggande ämnen och få så mycket som möjligt tillgodoräknat av 4:året.

Hur gör man när skaffar bil i usa, vilka försäkringar måste man ha och är dessa dyra?

Logga in för att svara
#7621 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen  

Calle

freddas.
jag bor i newport beach och kan ge dig radet att valja san diego.
san diego ar mkt storre stad och trevligare stad, nara till mexiko med utmarkt surf och skonare atmosfar. ucsb har galet partyliv, speciellt i isla vista, men man trottnar ratt snabbt.
vad galler surf sa ar nog rincon och andra s.b. bryt battre, men blacks och andra bryt i s.d. haller aven de hog klass.
valj san diego - du kommer inte angra dig. bra vibe, bra klimat och bra surf.

lycka till

Logga in för att svara
#7631 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Hittade just kurskatalogen för UCSD, de verkar ha sjukt mycket kurser som inte står med på vanliga hemsidan, skumt. Blir nog UCSD som jag först fastnade för.

Logga in för att svara
#7643 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 4

beijbom
graphgraph

Då ses vi där! Jag kommer troligtvis flytta till San Diego i höst för att doktorera.... Får ta några sköna weekendresor till Baja!

Logga in för att svara
#7701 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Sjalv hade jag nog gjort som Calle om jag tanke efter.....
SC ar en ganska sa liten stad. San Diego ar dar emot lite storre och har en fin mix av Surf noje och en djavla massa snygga damer. SC och andra sidan ar kant for att var Flatornas huvdstad.
Sen att ha nara till Mex ar ju inte helt fel och om du har bil sa ar det bara att dra en road trip.

Forskaring ar ett maste och latt att fixa. Hur mycket det kostar beror pa hur mycket du kor, var du bor, och hur mcyket coverage du vill ha. Jag tror jag projsar runt $500 / 6 mander for en 2002 sedan. Man kan shoppa runt lite och hitta ganska sa bra deals.

Logga in för att svara
#7702 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Låter nice, självklart blir det massa roadtrips både norr och söder ut. Vad är det för försäkring du har på bilen? Är det hel eller? Köper nog en lite äldre bil från 90-talet tror jag så kanse bara kör med trafikförsäkring då.

Logga in för att svara
#7726 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Du får det nog trevligt var du än åker. Bil är ett måste. Jag har varit utan bil här under kortare perioder och då blir det inte mycket surf. Mitt tips är att försöka motstå frestelsen att köpa en gammal fet jänkare. Jag köpte en cheva från -77 för $900 när jag kom hit och den höll ungefär en månad. Det är smartare att köpa en trist japansk bil eller varför inte en gammal volvo? Henke har helt rätt ang. försäkring: du kan spara mycket pengar på att shoppa runt. Hör av dig när du vet om det blir UCSD eller om du hamnar någon annan stans.

Logga in för att svara
#7728 Svar: San Diego..Santa Barbara..Santa Cruz 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Hade en mazda 626 från 93 i två år, sålde den i våras. Jäkligt bra bil, enda reparationen som ej var självförvållad var bromsrörsbyte efter två års använding och ca 3000mil, vet ej när de var bytta innan jag köpte den dock. Får väl bli nån liknande bil för runt 30-50 000 kr kanske. Hör av mig närmare fram som sagt och tack för infon.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!