Elin_nybörjaren skrev:
freddandson skrev:
Gladaolle skrev:
det löser sig sa bonden och sket i badkaret!
ok kanske inte helt följer rubriken på tråden men etik och sunt förnuft gäller både hemma och borta. Förutsatt att man nu har de... 
Tänk på att alla har olika uppfattningar om vad som ingår i sunt förnuft. Japaner tycker på ett sätt o du tycker på ett annat sätt o båda har lika rätt eftersom att ni båda utgår i från ert sunda förnuft. En dialog måste uppstå först tycker jag så att båda parter får reda på vad ni lägger i detta begrepp först då kan ni snacka med varandras sunda förnuft. Självklart jobbigt o besvärligt men kan underlätta kontakten i fortsättningen.
Kom ihåg att ignorera mig för jag är ett stort problem här på SS eftersom att jag tycker en massa saker.
Du har NOLL KOLL på surf.
Man utgår inte från sunt förnuft i sig utan vad som är sunt förnuft från SURFSPORTENS synvinkel. SURFINGEN är grunden varpå det sunda förnuftet utgår, inte tvärtom som du säger, att det sunda förnuftet är grunden.
OBS du behöver inte svara på detta, det är ett allmänt uttalande jag gör till alla, utifrån ditt argument. Jag avser INTE att gå i diskussion med DIG.
Om du nödvändigtvis ska svara så är det typ: WORD eller liknande.
tackar hej.