Facebook data

1
skeppa brädor mellan bali och sverige?
#72747 skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

micke b
graphgraph

Hej är det någon som har skeppat brädor från bali till sverige och vet vad det kostar? mvh micke

Logga in för att svara
#72760 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Har kollat med i princip alla fraktföretag på Bali om att skicka den hem. Tar mellan 2 - 3 månader att skeppas med båt. Men... Svindyrt!
När de räknar ut hur mycket brädan väger, räknar de ut dimensionen och volymen på den och bestämmer pris efter det. Så räkna inte med billigt..

Skicka den istället med aircargo, flyger du ifrån Bangkok skicka den med Thai. Singapore airlines är rätt billiga. Man kommer undan med max 1500 kr, vilket låter mycket men jag vet om hur gärna man vill ha hem en nyköpt airbrushad bräda:D

Goodluck!

Logga in för att svara
#72784 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

OscarGBG
graphgraph

Båda ggr jag har åkt hem från Bali har jag fått med mig brädorna gratis som bagage . Har tom med fått med 2 brädor när vi varit där i god tid.

Om du nu ska åka vidare på en resa där du inte vill ha brädan med dig så föreslår jag att du försöker skeppa den med någon annan svensk som du träffar där som ska hem ungefär när du åker för (dessvärre) det finns typ hur många som helst... följ honom/henne till flygplatsen och betala eventuell fraktkostnad om det nu skulle uppstå någon och hämta den när du kommer hem.

just go and make friends!

Logga in för att svara
#72791 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

LinusE skrev:

När de räknar ut hur mycket brädan väger, räknar de ut dimensionen och volymen på den och bestämmer pris efter det. Så räkna inte med billigt..

D

ok Hur menar du att vikt har att göra med volym.. ?

Logga in för att svara
#72792 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

OscarGBG skrev:

Om du nu ska åka vidare på en resa där du inte vill ha brädan med dig så föreslår jag att du försöker skeppa den med någon annan svensk som du träffar där som ska hem ungefär när du åker för (dessvärre) det finns typ hur många som helst... följ honom/henne till flygplatsen och betala eventuell fraktkostnad om det nu skulle uppstå någon och hämta den när du kommer hem.

just go and make friends!

jävla iddi! Vem vill riskera att åka fast för drogsmuggling..? Och varför promota tvärtom vad alla andra varnar för?
TA ALDRIG MED NÅGON ANNANS BAGAGE!

Dags att nyktra till nu o sluta bajsa din skit här!

Logga in för att svara
#72794 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Nu vet jag inte om jag ska ta och bita mig i läppen eller tungan eller vad man nu säger.........................................................................................aaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAHHH!!!!

MMMMMMMMMMMM.....ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH...

Alla dessa "Yo Mama"-skämt!!!

Logga in för att svara
#72799 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Karate_Toni
graphgraph

Hej,
jag flög med Thai Airways Stockholm-Bali-Stockholm och det kostade ingenting extra. En boardbag med Thai till Bali var gratis. Jag flög dit med en enkel board bag och tillbaka med en dubbel. Jag stoppade allt i två stora sopposar så att det såg ut som en väska.

så köp din bräda och väska där och kanske en till mig.

//M.

Logga in för att svara
#72800 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Karate_Toni
graphgraph

Hej,
jag flög med Thai Airways Stockholm-Bali-Stockholm och det kostade ingenting extra. En boardbag med Thai till Bali var gratis. Jag flög dit med en enkel board bag och tillbaka med en dubbel. Jag stoppade allt i två stora sopposar så att det såg ut som en väska.

så köp din bräda och väska där och kanske en till mig.

//M.

Logga in för att svara
#72818 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

micke b
graphgraph

ok ja va lite otydlig...... den enda flygrutten jag inte får med mig mina brädorna på min resa, är mellan bali och sverige, alltså flygbolaget jag flyger hem med tillåter inte mig att ta med dom på flyget.......

så jag undrar om någon har skickat brädor med flyg eller båt från Bali

Linus är inte aircargo jävligt dyra har ja för mig?

Logga in för att svara
#72825 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Karate_Toni
graphgraph

Vad är det för flygbolag (Kazach Air eller hur) som inte tillåter att ta med sina brädor?

Logga in för att svara
#72909 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

OscarGBG
graphgraph

Seriöst, vilket flygbolag från Bali säger att de inte tillåter brädor? Bra att veta liksom...

Det är ju typ som att Åretåget inte skulle tillåta skidutrustning som bagage...

Logga in för att svara
#72932 Svar: skeppa brädor mellan bali och sverige? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Haha Sverre nu tycker jag du är lite vrong:)

Aircargo är dyra, somn jag sa runt 1500 kr. Men vill du ha med brädan hem snabbast möjligt så kostar det. Om du har tur kan du ha den samtidigt som du landar om du timar resan med ett annat bolag.
Lycka till.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!