Facebook data

1
Dags att hylla surffikat den 4:e oktober
#72211 Dags att hylla surffikat den 4:e oktober 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Alla som någongång bott i Sverige lär sig att FIKA med vördnad. Både innehållet samt aktiviteten är en del av en viktig dag för att allt ska kännas meningsfullt. Denna dag den 4okt är det Kanelbullensdag och då passar ämnet FIKA perfekt som ett disskussionsämne på surfsverige.

Jag har gjort en efterforskning här på surfsveige och funnit en intervju då surfaren Esta beskrev att han äter max en kanelbulle för sen så mår han illa eftersom att Fikabröd inte är hans grej.

Igår intervjuade jag en annan känd surfare här på surfsverige om dennes favvoritfika inför surf. Det som han ville få fram med sina fikasorter var känslan om ett surfigt paradis. Hans surfsorter var:

1. Negerbollar ( dessa påminde surfaren om de solbruna skönheterna som vistas i kakaons ursprugnsland).
2. Exotisk frukt så som söta, syrliga o beska som ska blandas.
3. Fruktjuice.

Nu undrar jag vad ni andra surfare väljer att ta med till surffikat. Bara att börja berätta här!

Logga in för att svara
#72220 Svar: Dags att hylla surffikat den 4:e oktober 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Prinsesstårta, räkmacka, hallonsoda å kaffe tack, svart!

Logga in för att svara
#72222 Svar: Dags att hylla surffikat den 4:e oktober 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Många svarar mammas bullar med mjölk.
Själv tycker jag att det känns vedervärdigt, hellre en ungmös bullar utan bh och utan mjölk tack!
Men inte om man ska åkt till Brasilien,
man tar ju inte med sig bullar till bagarn.

Logga in för att svara
#72224 Svar: Dags att hylla surffikat den 4:e oktober 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Mohohahahahaha!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!