Facebook data

1
Var ska jag åka i höst?
#71182 Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

En resa är redan inbokad å det e till grannlandet Norge.

Rackarn har du några andra förslag inneboende?

Logga in för att svara
#71184 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Inget illa menat Elin och övriga men efter att varit aktiv de sista veckorna på forumet är det slående att samma trådar uppstår igen. Redax kanske skulle kanske ändra upplägget på forumet så att ex "vart ska jag resa" eller basala frågor om utrustning hamnar under en egen flik eller kan samlas. Självklart måste en nybörjare få ställa frågor om vilken utrustning etc utan att folk går i taket, men jag börjar förstå er som varit aktiva på kallsupen sedan start att det känns som "måndag hela veckan". Frågor som vart ska jag resa eller köpa blir totalt meningslösa om ex inte budget, ledig tid etc specas. Ex Revisorn reser gärna till månen men min budget tror jag inte tillåter det närmsta halvåret. Alltså blir tipps om NASA och månen ganska ointressanta.
mvh
Debit/Kredit

PS. BOS ska självklart ha en baner samt egen tråd i nya forumet.

Logga in för att svara
#71185 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Revisorn, ditt tal är ett bosy tal och högst relevant.
När det gäller elin ser jag hennes fråga som på en ännu lägre nivå än de andra som ändå är seriöst menade.
Varför elin skapar en sådan här tråd får vi aldrig svar på. Om det är för att vara jobbig enbart, för att hon tycker det är kul att vara jobbig, eller för att synas, eller för att hon njuter av att få påhopp, vi får nog aldrig veta.

Mitt råd är iallafall att du ska åka långt bort till en gudsförgäten djungel, exempelvis Darien Gap där det inte finns några datorer. Där kan du leva billigt dessutom och på så sätt vara borta länge, länge..

Logga in för att svara
#71186 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Så sant Revisorn Redax behöver få lite feedback på sitt forumupplägg. Jag tycker mig läsa att du just har kommit med några förslag om en mer strukturerad ordning med ämneskategorier. Med syftet att onödig upprepning inte ska komma upp och att alla äldre surfsverigemedlemmar inte ska behöva repetera och behöva förmedla sina inneboende kunskaper återigen.

Har jag uppfattat det hela rätt Revisorn?

Logga in för att svara
#71188 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Så sant Revisorn Redax behöver få lite feedback på sitt forumupplägg. Jag tycker mig läsa att du just har kommit med några förslag om en mer strukturerad ordning med ämneskategorier. Med syftet att onödig upprepning inte ska komma upp och att alla äldre surfsverigemedlemmar inte ska behöva repetera och behöva förmedla sina inneboende kunskaper återigen.

Har jag uppfattat det hela rätt Revisorn?

Japp, något sådant menade jag. Tror de flesta gillar att dela med sig av sina erfarenheter för annars hade de antagligen inte varit här. Sen tror jag att jdet varit på sin platts för en "svenska två" kurs efter att läst stavningen och meningsbyggnad i mitt förra inlägg.

Sverre: Jag blev också sugen på Darien Gap efter läst ditt inlägg igår. Har du varit längs stilla havet i Colombia? Jag är bra sugen på att båtluffa från Buenaventura upp till Bahia Solano.

Logga in för att svara
#71190 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Sverre: Ett litet förtydligande bara. Smuggla kola med gansters är kanske inte riktigt vad jag menade med nice. Men totalt orörd natur och cleana vågor låter ganska tilltalande.

Logga in för att svara
#71191 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jaha Darien Gap tack för det förslaget Sverre. Du vet ju sen innan att jag tycker om att vistas i djungeln.

Jag har nu googlat lite och hittat några människor som varit där i Dariens djungel. Kanske kan vara något. Fast det verkar inte som om det är någon gudsförgäten plats om man tolkar denna länk rätt.

Logga in för att svara
#71192 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Här finns även en annan vinkel på Darien Gap.

outside.away.com/outside/features/200409/panama_darien_gap_1.html

Logga in för att svara
#71199 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

En annan vinkel pa folk som inte kan surfa som hanger pa surfforum

Logga in för att svara
#71201 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Här finns en tydlig tolkning av den vinkeln Sverre försökte förmedla.

Mycket scoutig tycker jag samt så kanske jag får lära mig hur jag kan bygga båtar o surfbrädor av träd o kanske bark det skulle vara intressant.

Bäst o börja söka stipendium på en gång ser jag. Hej då!

Logga in för att svara
#71220 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

SE FAN TILL ATT KOMMA IVÄG SNART BARA!!!!!!!

Åk till Portugal, där finns det nåt för alla!

För syrran på bilden nedan tog det 3 veckor från ord till handling. Började med att vi var ute och körde bil och hon ville att vi skulle dra på stört ner till Portugal (hon är tillsammans med Slappo här på forumet som älskar Portu) och inte säga nåt till nån. Gammal och tråkig som jag är krävde det dock 3 veckor för mig att komma iväg (ville inte få sparken).

Logga in för att svara
#71223 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Fan fel bild... men den var också från Portugal... här kommer den på syrran...

Logga in för att svara
#71226 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

SÅ BÖRJA VARA LITE BOSY FÖR SATAN!

Logga in för att svara
#71229 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

Du skulle nog passa bra i Norge dock (de är ju så jobbigt jävla käcka), men är det inga vågor kan det sluta som för mig, Miche och Bansa...

Logga in för att svara
#71241 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Adamski det var ett mycket Bosy förslag med bilder och en massa motiveringar. Tack för det!

Okej nu har jag två alternativ på resor: en långvistelse i Panama där Darien Gap o där finns ju även många surfspot har jag sett när jag googlat och det andra förslaget var Portugal och där finns många surfspot för det visste jag sen innan.

Två förslag räcker för mig för annars kan det bli så svårt att bestämma vilket det ska bli.

Logga in för att svara
#71725 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

RACKARN HÄR ÄR DEN!!!

Logga in för att svara
#71726 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Wildon
graphgraph

Revisorn skrev:
Inget illa menat Elin och övriga men efter att varit aktiv de sista veckorna på forumet är det slående att samma trådar uppstår igen. Redax kanske skulle kanske ändra upplägget på forumet så att ex "vart ska jag resa" eller basala frågor om utrustning hamnar under en egen flik eller kan samlas. Självklart måste en nybörjare få ställa frågor om vilken utrustning etc utan att folk går i taket, men jag börjar förstå er som varit aktiva på kallsupen sedan start att det känns som "måndag hela veckan". Frågor som vart ska jag resa eller köpa blir totalt meningslösa om ex inte budget, ledig tid etc specas. Ex Revisorn reser gärna till månen men min budget tror jag inte tillåter det närmsta halvåret. Alltså blir tipps om NASA och månen ganska ointressanta.
mvh
Debit/Kredit

Delar man upp forumet i olika sektioner kommer det kännas som om det aldrig händer något..
det är inte så pass stor omsättning på trådar att det behövs hellar kan jag tycka..?

Logga in för att svara
#71727 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Wildon skrev:
Revisorn skrev:
mvh
Debit/Kredit

Delar man upp forumet i olika sektioner kommer det kännas som om det aldrig händer något..
det är inte så pass stor omsättning på trådar att det behövs hellar kan jag tycka..?

ja det är inte tillräckligt många aktiva användare.. jag tycker fan det funkar bra ändå.. är väl bara länka till en gammal tråd.. elin är bra på sånt har jag märkt

Logga in för att svara
#71728 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Wildon skrev:
Revisorn skrev:
mvh
Debit/Kredit

Visst har du rätt i att det kanske inte är så himla stor omsättning på trådarna och det är säkert endast 30 pers i snitt inloggade. Tror jag blev lite trött bara när samma fråga låg två strängar under denna.

Logga in för att svara
#71729 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

wildon, två inlägg... (ursäkta mig om det är så att du kanske följt forumet en längre tid utan att skriva).

funkar bra?? återkommer till det här med effektivitet. hur enkelt är det inte att klistra de mest återkommande ämnena (där även svaren kan tänkas bli samma)? jämfört med att låta elin klippa och klistra.

redax, läser du det här? en åsikt vore nice .

Logga in för att svara
#71730 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Revisorn skrev:
Wildon skrev:
Revisorn skrev:
mvh
Debit/Kredit

Visst har du rätt i att det kanske inte är så himla stor omsättning på trådarna och det är säkert endast 30 pers i snitt inloggade. Tror jag blev lite trött bara när samma fråga låg två strängar under denna.

sen va den riktad till en person så kanske kunde tagit det i GB..

Logga in för att svara
#71731 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

rackarn skrev:
wildon, två inlägg... (ursäkta mig om det är så att du kanske följt forumet en längre tid utan att skriva).

funkar bra?? återkommer till det här med effektivitet. hur enkelt är det inte att klistra de mest återkommande ämnena (där även svaren kan tänkas bli samma)? jämfört med att låta elin klippa och klistra.

problemet är ju hur du ska dra gränsen?

Det blir lätt en jävla massa klistrande
Bästa boende i Costa Rica
Bästa boende i Oz
Bästa våg i Costa Rica
Indo
Canaries
Marocko
bla bla bla
Lättare då att bara låta trådarna sjunka ner, tycker det är ett klockrent system som är just nu!
Trådarna avtar sakta men säkert, och det finns möjlighet att få upp dom högt igen.

Sen är det upp till oss medlemmar att läxa upp varann när det behövs! OCH FÖRKLARA VAR SKÅPET SKA STÅ!!!

Logga in för att svara
#71732 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

sverre skrev:
rackarn skrev:

problemet är ju hur du ska dra gränsen?

Det blir lätt en jävla massa klistrande
Bästa boende i Costa Rica
Bästa boende i Oz
Bästa våg i Costa Rica
Indo
Canaries
Marocko
bla bla bla
Lättare då att bara låta trådarna sjunka ner, tycker det är ett klockrent system som är just nu!
Trådarna avtar sakta men säkert, och det finns möjlighet att få upp dom högt igen.

Sen är det upp till oss medlemmar att läxa upp varann när det behövs! OCH FÖRKLARA VAR SKÅPET SKA STÅ!!!

vilket du sverre är en jävel på!!

Logga in för att svara
#71829 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Wildon
graphgraph

rackarn skrev:

Följt forumet ett tag nu så känner att jag nog kan lägga mig i
Förstår att du reagerar... hade jag också gjort.

Logga in för att svara
#71836 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Att ställa en fråga som denna som jag gjorde är en stor chansning eftersom att jag inte överhuvudtagit har preciserat min frågeställning något. Frågan gör att svararna kan skriva precis vad de vill angående förslag på resedestination. Frågan gör att skrivarna alltså de som svarar har möjlighet att komma med deras fantastiska förslag enligt deras tycke.

För att min fråga ska kunna bli besvarad på ett bra sätt enligt mig krävs det att den som vill skriva ett svar ställer följdfrågor för att ta reda på vilka mina behov och intressen är.

Om jag på en gång skulle ha skrivit mina förutsättningar mina intressen samt mina behov innan jag ställde frågan om Var jag ska åka i höst? så var risken att inlägget skulle blivit en A4-sida och då skulle jag inte fått något svar från Sverre.

Logga in för att svara
#71857 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Att ställa en fråga som denna som jag gjorde är en stor chansning eftersom att jag inte överhuvudtagit har preciserat min frågeställning något. Frågan gör att svararna kan skriva precis vad de vill angående förslag på resedestination. Frågan gör att skrivarna alltså de som svarar har möjlighet att komma med deras fantastiska förslag enligt deras tycke.

För att min fråga ska kunna bli besvarad på ett bra sätt enligt mig krävs det att den som vill skriva ett svar ställer följdfrågor för att ta reda på vilka mina behov och intressen är.

Om jag på en gång skulle ha skrivit mina förutsättningar mina intressen samt mina behov innan jag ställde frågan om Var jag ska åka i höst? så var risken att inlägget skulle blivit en A4-sida och då skulle jag inte fått något svar från Sverre.

Ok, men va e målet? Typ scoutvänlig miljö samt surf?

Logga in för att svara
#71858 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

Nääää.
Jag tycker inte du ska resa till Norge EL-in kontakten,,,,,,
Jag tycker inte heller du ska åka nån annan stan i vinter dessutom,,,,,,,
Jag tror inte du El-in kontakten, är mogen för surfing än, du måste studera vågsufing minst ett år till innan
du prövar hoppa i vattnet,,,det kan nämligen vara farligt att surfa om, man har för lite baskunskaper.

Logga in för att svara
#71862 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Revisorn skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Ok, men va e målet? Typ scoutvänlig miljö samt surf?

Mitt mål med min resa förutom den till Norge är att jag ska få uppleva en ny del av världen, träffa de som bor där o få umgås med dem detta innebär att jag inte vill bo på något svenskt surfcamps. Mitt mål är att jag ska få utöva surfing tillsammans med surfare som har det som fritidsintresse. Om de är scouter är okej men inte nödvändigt för jag kan ju i så fall rekrytera dem till scouterna och tillsammans med dem starta en scoutklubb. Mitt mål är att jag ska bli tvungen att surfa varje dag eftersom att det inte ska finnas något annat att göra på den platsen.

Logga in för att svara
#71894 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Hem,hum,ham,,,,Nja, Jo,,,eller,,, Nu, tror jag att jag kanske försår, hur du Lilla EL-in har tänkt det hela,,,, Du ska åka till Norge för att lära dig bokmål eller nynorsk,,,,,
Sen, ska du åka till Portugalien eller till annat Kämpebölgeresemål,,,, Och, väl på plats, så så kommer du prata engelska med norsk brytning,,,,hehehehehehehee,,, som Thor Heyjerdahl JAAAAA,,,,,,,
Kämpeflottt EL-in, då behöver vi på Surfsverige ikke skämmes för dig EL-in,,,, Och, sen, eller om, eller, kanske, om du lyckas ta en bölge,,,,Då, är du Svenskefan,,,,,AKKURATTE,,,JAAAA,,,, Fan, va smart du är, EL-in,,,
Detta måste du ha klurat på i säkert 6-7 månader,,, ELLER

Logga in för att svara
#71931 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jamen EL-in,,,Du svara i min gästbok,,,,,,,Kan, du inte svara här,,,, ellle ??

Logga in för att svara
#71933 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

jocke skrev:

Ja i Norge ska jag snacka norska och ev. flytta dit under vintern då den kalla snön faller. Den destinationen tänkte jag max 2min på innan jag fyllde i några papper när jag var på en resa till Gävle förut.

Jag svarade inte i din gästbok jag skrev där ändå innan jag kollade den hära tråden.

Jag har nu tre förslag på lager angående surfresor:

1. Panama och Darien Gap, ett förslag från Sverre
2. Portugal, ett förslag från Adamski
3. Eget förslag om en resa till Taigan endast för att Jocke finns där.

Logga in för att svara
#71934 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
jocke skrev:

Ja i Norge ska jag snacka norska och ev. flytta dit under vintern då den kalla snön faller. Den destinationen tänkte jag max 2min på innan jag fyllde i några papper när jag var på en resa till Gävle förut.

Jag svarade inte i din gästbok jag skrev där ändå innan jag kollade den hära tråden.

Fan aldrig nån cred!! jag hetsade oxå om portugisien!!

Logga in för att svara
#71935 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

MacBeth skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
jocke skrev:

Fan aldrig nån cred!! jag hetsade oxå om portugisien!!

Vart har du skrivit det förslaget i denna tråd?

Logga in för att svara
#71978 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

nej inte i trråden kanske.. men chatten!!!

har ett annat förslag.. åk till en brädbutik?!

Logga in för att svara
#71979 Svar: Var ska jag åka i höst? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

MacBeth skrev:
nej inte i trråden kanske.. men chatten!!!

har ett annat förslag.. åk till en brädbutik?!

Känner du till någon butik som har en wavetank ?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!