Facebook data

1
Dyka med hammarhajar på Lombok?
#70204 Dyka med hammarhajar på Lombok? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Filip08
graphgraph

Nån som vet om man kan dyka med hammarhajar på lombok? Isf, är dykcert ett måste? Pris? För övrigt, hur är surfet på kuta beach-lombok?

Logga in för att svara
#70220 Svar: Dyka med hammarhajar på Lombok? 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

No surf there mate

Logga in för att svara
#70221 Svar: Dyka med hammarhajar på Lombok? 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

såg ingenting om hajdykning där men skulle tro att dykcert är ett måste. de har ju kurser överallt så det borde inte vara så svårt att styra upp då de flesta erbjuder kurser.

på kuta beach hittar du inga vågor, det närmaste är segar reef, träffade nån svensk som hade varit ute där som sa att det var ok men rätt stökigt. tyckte det mest såg ut som massa vitvatten en km ut till havs. hyr en moppe och åk 10 minuter österut till gerupuk, eller 30 min västerut till mawi istället.

Logga in för att svara
#70223 Svar: Dyka med hammarhajar på Lombok? 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

jacobw skrev:
de har ju kurser överallt så det borde inte vara så svårt att styra upp då de flesta erbjuder kurser.

ignorera det där.

Logga in för att svara
#70245 Svar: Dyka med hammarhajar på Lombok? 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Jo, ska finnas ett världskänt ställe för att dyka med stim (!) av hammarhajar i närheten av mawun, tror jag det var. Men bara vissa säsonger. kan vara på hösten, men är osäker. Finns ett dykcenter i byn. Kolla med dem. Eller varför inte googla ämnet? Seger reef kan vara bra, men inte om det blåser.

Logga in för att svara
#70256 Svar: Dyka med hammarhajar på Lombok? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

henke15
graphgraph

www.asiadivesite.com/indonesia-dive-sites/lombok/blongas-bay.php där kan du läsa om det "The Magnet" heter platsen med hammarhaj. som du dock kan läsa är det en avancerad dykplats och att de kräver 50 loggade dyk. Har inte dykt där men verkar grymt!

kan tipsa om manta point på nusa lembongan/penida?.. gjorde två dyk där med ca 15 mantor som cirklade runt oss..en oförglömligg upplevelse kan jag lugnt säga trots att jag dykt med mantor flertalet gånger innan!

Försök även tajma en trip till gili när det e fullmåne då bumphead parrot fishen kommer i stim om 10-40 någonstans också sjukt fräckt. Förresten har jag haft mitt livs surf på gili trawangan med ,så en en grym plats som är helt klart värd ett besök

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!