Facebook data

1
Hur kommer d sig att ni började o surfa?
#69753 Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Innan jag kom i kontakt med surfingen så hade jag aldrig någonsin hört talas om det. Jag såg en bild som liknade den nedan i nån random tidning. Visste inte ens att det var en sport, trodde att det var mer som en cirkus grej för prodigys. Visste inte heller att vågor kunde bryta så där. Senare blev jag lite mer bekant med det då H&M och JC hade en "summer of surf" kampanj för några år sedan. Surf surf surf i varenda skyltfönster. Hur många blev triggade? hehe

Jag provade på det och upptäckte att det var sepe svårt så klart. Förstod också att det inte bara var en sport utan också mera av en livsstil, på grund av förhållandena.. ja ni vet nog va jag menar.
I Sverige äre kallt och jävligt, köldskador, onshore wind swell... ändå har det växtfram en surfkultur. Mycket möda för några sekunders extas. De som surfar i dessa förhållanden förtjänar bragd ändå.

Själv har jag är jag inne på min 2a sabbatsår redan, flyttat in i en bil och undrar om jag någinsin kommer att komma tillbaka

Dela med er lite nostalgi. Hur kommer det sig att ni blev hooked?

Logga in för att svara
#69755 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

var mest rädd för havet tills jag blev uttvingad på en 7 fots gun en knähög kväll på newport beach när jag var 15 år. tyckte givetvis vågorna var skitstora, paddlade på allt, låg för långt bak på brädan, hamnade i vägen för folk och fick till slut ett 5 sekunders åk med knät i brädan precis när solen gått ner.

just i det ögonblicket, i den knappa sekunden av blankvatten, förstod jag att mitt liv var förändrat för all framtid och att jag från och med då skulle komma att basera alla mina val i livet runt en enda faktor - huruvida valet förbättrar mina chanser till surf eller inte.

[insert more flum här]

Logga in för att svara
#69757 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Barndomsdröm om att lära mig vågsurfa. Alltid drömt om det.
Blev verklighet efter en misslyckad plan att tågluffa i europa. Helt plötsligt stog jag utan reskamrat, hade sagt upp lägenhet och tackat nej till studieplats. Pengarna var på kontot så det var bara att göra slag i saken. gick in på en resebyrå och bokade första bästa resa till Australien.

Första dagen ägnades åt att vandra gata upp och ner i surfers p. och leta bräda. Visste ju inget men ville ha en som såg cool ut. Gissa om det tog tid att lära sig surfa en på tok för liten bräda. Naturligtvis för stolt för att fråga någon om hjälp eller ta lektioner
Lite mer ödmjuk nuförtiden inför att fråga om hjälp i liknande situationer

Logga in för att svara
#69764 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Hade planerat ännu en säsong i alperna, när mina kusiner lurade med mig och min brosa på en långtrip till Thailand, och sedan vidare till Australien istället...sen var det klippt. Hade sett lite på TV, lyssnat på musiken, och träffat frassar i alperna som surfa, men det största själet var nog min kusin som redan börjat köra. Tack mr Taaaalibaaan...naaaaaa (skall läsas med thailändsk dialekt) för att du introducerade mig! Köpte en turkos Hawaiian Surfboards 8'1 minimal på Mctavish i Byron, som jag sålde på Rockaway, Gamla Brogatan i Stockholm när jag skaffade mig en riktig longboard, ångrar detta surt idag. Om den person som köpte denna bräda finns här inne, så hör gärna av dig i min gästbok...det var min första...jag vill ha tillbax den... i vilket skick som helst...åtminstone höra vad som hände med den.

Ten over!

Logga in för att svara
#69765 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Jag har alltid gillat surf! Men visste inte att det gick att vågsurfa i sverige förnst när min familj skaffade hus på Torö stenstrand.
Och då blev det en självklarhet att börja eftersom att jag ÄLSKAR vatten och har alltid hållit på med vattensporter och andra brädsporter som wake, skate och snowboard!

och jag kommeraldrig sluta!

Logga in för att svara
#69769 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Det började när jag åkte över till Florida o var au-pair hos en familj vid namn Slater. Jag hade hoppats på skådespelarfamiljen men hamnade hos en liten ettrig kille med tjejnamn jag skulle ta hand om. Hela tiden skrek han SSSSSURFFFFFFFFFFFF! och gav mig fingret. Till slut var jag tvungen att fråga hans föräldrar vad han menade med det??? De sa sonen var helt besatt av brädor och vågor plus att han hatade valleys. Så jag hakade på till playan en dag. Lillkillen körde ollies, radical cutbacks, floaters etc etc. Hade aldrig sett på maken. Det var då jag började med surfing, som surf promotor. Blev killens manager. Vilket ledde mig till Hawaii! Där visade jag lillkillen hur man skulle gå med brädan, vilka muskler som framhävdes beroende på hur man håll i den, hur man fick en beach donna att förstå att man spanade in henne trots mörka pilotbrillor, vilken sololja som lockade mest... hela påland-kittet liksom.
Sen växte killen till sig, blev bäst i världen och gav mig kicken.
Här ett minne från Mexico.

hehe

Logga in för att svara
#69770 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

MacBeth skrev:
Jag har alltid gillat surf! Men visste inte att det gick att vågsurfa i sverige förnst när min familj skaffade hus på Torö stenstrand.
Och då blev det en självklarhet att börja eftersom att jag ÄLSKAR vatten och har alltid hållit på med vattensporter och andra brädsporter som wake, skate och snowboard!

sa du borjade i svea? creds!

Logga in för att svara
#69772 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

oxgrip
graphgraph

Min familj har haft landställe på torö väldigt länge, så en dag köpte min mor mig en bräda och sa till mig att jag skulle börja surfa. Har visserligen alltid varit en badpojke och hållt på med de flesta brädsporter.

Logga in för att svara
#69773 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

elinn skrev:
MacBeth skrev:

sa du borjade i svea? creds!

yes.. kanske inte det bästa ställer att börja på men med lite vilja så går det! Wildon här på SS började här i svea för nån vecka sen och redan första dagen stog han upp =D

Logga in för att svara
#69774 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Började åka skateboard när jag var 6. När vi flyttade till Nahariya i Israel blev jag besatt av havet, då var det kört. Sen flyttade vi till Sydafrika (Wohoo!) och surfinfluensan slog hårdare och hårdare. Jag kommer aldrig att bli frisk.
BOS4Life

Logga in för att svara
#69775 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det började med att jag var i och badade en hel del som ung grabb, utomlands i vågor då...
Sen kom jag på idén att man skulle ha något att åka på vågorna in mot stranden för att snabbare ta sig in till land.
O då kom jag på JA JUST DET! EN SURFNINGSBRÄDA!!

Så jag skaffade en surfningsbräda och simmade in i första vågen, ställde mig direkt och surfade hela vägen in till stranden.

Till en början var det bara ett praktiskt hjälpmedel för att komma in snabbare till land när man legat i och badat ett tag och blivit hungrig.

Men sen en vacker dag så började jag åka bara för att det var kul.

Logga in för att svara
#69776 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

kommer inte ihåg därför jag var så liten jag kunde inte gå..jag kröp..!

Logga in för att svara
#69777 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

RATMAN skrev:
kommer inte ihåg därför jag var så liten jag kunde inte gå..jag kröp..!

Hehehe, men du vägrade ju surfa i Sverige från det att du flyttade hit tills 2007 Eller 2006 eller vad det nu va.

Logga in för att svara
#69778 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

RATMAN skrev:
[quote]kommer inte ihåg därför jag var så liten jag kunde inte gå..jag kröp..!

jag 3 år gammal

Logga in för att svara
#69780 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
Det började med att jag var i och badade en hel del som ung grabb, utomlands i vågor då...
Sen kom jag på idén att man skulle ha något att åka på vågorna in mot stranden för att snabbare ta sig in till land.
O då kom jag på JA JUST DET! EN SURFNINGSBRÄDA!!

Så jag skaffade en surfningsbräda och simmade in i första vågen, ställde mig direkt och surfade hela vägen in till stranden.

Till en början var det bara ett praktiskt hjälpmedel för att komma in snabbare till land när man legat i och badat ett tag och blivit hungrig.

Men sen en vacker dag så började jag åka bara för att det var kul.

Sluta va så jävla paraniod! Berätta hur du började surfa i stället... Byt ut lite namn eller vad som helst... Ja ja, du är ju trots allt Gudfader...

Logga in för att svara
#69781 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Ja första gången jag kom i kontakt med surfing som aktivitet var när jag var liten och gick hos min dagmamma jag var väl typ 4år och lekte då med smurffiigurer. En av figurerna hade en surfbräda och det var tjejsmurfen Smurfette eller Smurfan.

Andra gången jag kom i kontakt med surfing var långt senare när det gick filmer på tv där folk surfade jag tänkte inte så mycket mer på det.

Tredje gången var när jag såg riktiga människor surfa på vågor i Montanita.Ecudor och då hade jag planer på att testa fast min kropp var inte i balans så det blev inget med det.

Fjärde gången var när jag blev medlem på couchsurfing samt surfsverige ja det var faktiskt samma dag och sen dess har jag laddat upp mig själv till att börja surfa på riktigt.

Jag ser framemot det.

Logga in för att svara
#69782 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Okey, så får man prata om sig själv äntligen.... Provade surf första gången när jag var 18 i Hountington B, USA, men tyckte att det var cp-svårt. Kanske berodde på att jag och Keivan ville göra nåt nytt när vi ändå var så stenade och inte orkade skejta mer den dagen. I efterhand ångrar jag att jag aldrig försökte mig på surf ordentligt under ett års tid men va fan.... Skejt regerade (regerar). Sen gick det en massa jävla år och jag tröttnade på skejt under en tid (pga en massa anledningar) Försökte hitta nåt som fyllde hålet (ja en del aktiviteter skapar hål efter sig). Som tur var kände jag Sverre under denna tid av desperation av att försöka sig på all sort skit... Sverre sa att jag borde börja surfa och han pratade passionerat om denna "sport". Jag tyckte givetvis att han var töntig för alla surfare jag hade träffat pratade alltid lika jävla hjärntvättat om surf. "Åh ditt och datt å va nu och bla bla". Men jag gav det en chans. Sverre skulle få en massa pengar sa han och skulle resa till Costa några månader och menade att jag kunde hänga på. Jag köpte biljett och åkte iväg. Problemet var att Sverre inte fick några pengar som han sa men han kom när jag varit där en månad och sen började jag surfa. Önskade jag kunde säga att jag var hooked sen men icke. Tog en resa till men nu ÄLSKAR JAG DET! Och pratar lika töntigt om surf som de jag föraktade innan. Long story short....

BOS for mother fuckn´ LIFE!!!! O

PS: Johan och alla andra cleana BOSare... ska se till att Sverre arrangerar en sammankomst snart!

Logga in för att svara
#69787 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

knutigro
graphgraph

Bodde i Frankrike två år, i min VW-buss och lite rundt omkring. Hadde bilen full av vindsurfprylar så den var knapt beboelig. Med alt för små segel och extreme prylar blev det alt för sällsynt jag hade kul i vatnet så jag köpte min risiga Bic 8,4' av en surfskola i Bretagne för 100 Euro. Sedan dess har jag knapt riggat mina vindsurfgrejer. Tyckte det var skitkul med vågsurfing helt til jag kom til Bordeaux i oktober och vågorna lagde mos av mig. Var skraj ett tag men i dag drömmer jag om surf var enda dag. 365 dager i året.

Logga in för att svara
#69790 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

oxgrip skrev:
Min familj har haft landställe på torö väldigt länge, så en dag köpte min mor mig en bräda och sa till mig att jag skulle börja surfa. Har visserligen alltid varit en badpojke och hållt på med de flesta brädsporter.

Vilken skon morsa! Tank om hon hade kopt en blockflojt eller nat annat klassiskt musik instrument som morsor brukar foresla.

Logga in för att svara
#69791 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Johan skrev:
Började åka skateboard när jag var 6. När vi flyttade till Nahariya i Israel blev jag besatt av havet, då var det kört. Sen flyttade vi till Sydafrika (Wohoo!) och surfinfluensan slog hårdare och hårdare. Jag kommer aldrig att bli frisk.
BOS4Life

Cool story, pa tal om Israel. Dess founding father i surfing, Doc Dorian ar nog varldens mest besatta surferdude. Ni som e flummiga surf hippies borde se filmen "Surfwise" dar kan man snacka om besatt av surfing.

Handlar om en snubbe som gick pa Stanford, va lakare och framgangsrik etc.. men han var sa hooked att han gav upp sitt svensson liv, kopte sig en husbil, skaffade sig en fru och 9 barn, alla 11 bor i bilen. Sen akte de pa surfing safari och hade endless summer typ i 20 ar eller nat sant. Barnen fick inte ens ga i skola, han tyckte att de skulle surfa istallet.

Logga in för att svara
#69792 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

Tredje gången var när jag såg riktiga människor surfa på vågor i Montanita.Ecudor och då hade jag planer på att testa fast min kropp var inte i balans så det blev inget med det.

Haru provat tampong?

Logga in för att svara
#69795 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Esta skrev:
Det började när jag åkte över till Florida o var au-pair hos en familj vid namn Slater. Jag hade hoppats på skådespelarfamiljen men hamnade hos en liten ettrig kille med tjejnamn jag skulle ta hand om. Hela tiden skrek han SSSSSURFFFFFFFFFFFF! och gav mig fingret. Till slut var jag tvungen att fråga hans föräldrar vad han menade med det??? De sa sonen var helt besatt av brädor och vågor plus att han hatade valleys. Så jag hakade på till playan en dag. Lillkillen körde ollies, radical cutbacks, floaters etc etc. Hade aldrig sett på maken. Det var då jag började med surfing, som surf promotor. Blev killens manager. Vilket ledde mig till Hawaii! Där visade jag lillkillen hur man skulle gå med brädan, vilka muskler som framhävdes beroende på hur man håll i den, hur man fick en beach donna att förstå att man spanade in henne trots mörka pilotbrillor, vilken sololja som lockade mest... hela påland-kittet liksom.

hehe

shit vad häftigt! ingen kontakt med honom längre===????

Logga in för att svara
#69797 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Maiorana skrev:
Esta skrev:

hehe

Jorå, vi brukar maila till varandra då o då. Han e inte längre sur för stålarna jag blåste honm på. men han dissar mig för att jag surfar sötvatten o vice versa. En helyllekille e han.

Logga in för att svara
#69804 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

elinn skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Haru provat tampong?

Min kropp var inte i balans med balanssinne och näringsupptag det betyder att min kropp inte hade någon bra balans p.g.a omständigheter så jag badade i stället och kände på vågornas kraft i skummet.

Logga in för att svara
#69807 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Esta skrev:
Maiorana skrev:
Esta skrev:

hehe

Jorå, vi brukar maila till varandra då o då. Han e inte längre sur för stålarna jag blåste honm på. men han dissar mig för att jag surfar sötvatten o vice versa. En helyllekille e han.

coolt haha stålar har han nog rätt bra av... haha jaså okej

Logga in för att svara
#69812 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

HAHAHAHAHAHAHA!!

COOLT!! NICE!!

Logga in för att svara
#69823 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

jag är född i norra norrland så surfing var som inget man gick och tänkte på, När jag var 11 började jag smått med skate osv.... sen en gång for vi på en liten semestertripp till skåne och där i knäbäckshusen (eller nu nu hur det stavas:whistle:) såg jag den första surfaren i mitt liv. Nästa sommaren hade jag en bräda:D

Logga in för att svara
#69825 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jag var på semester med några familjevänner i toscana och hade inget o göra å dagarna på stranden så jag gick en kurs var 7 eller 8 då och det var hur kul som helst
sen köpte jag en bräda och surfade på sommaren när vi var vid havet och sen flyttade vi hem till svea igen och då blev det torö oftare och oftare och mer och mer brädor började jag äga

Logga in för att svara
#70170 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag var i Cabarete där min syster bodde ett halvår.. Hon hade redan börjat surfa och jag var faan inte sen att haka på. Och på den vägen är det!!!!!

Logga in för att svara
#70193 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 7

Wrane
graphgraph

Jag har för mig att det var 1984 i Italien på en lånad vindsurfingbräda av märket Klepper.
Fotstroppar till trots lyckades jag komma upp på fötter i säkert hela två sekunder... hooked!!!!!

Nu är det nästa generationens tur att få känna på känslan.
Min son Hampus första försök med bräda!

Logga in för att svara
#70208 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Kul att läsa alla historier om hur det började

Själv var jag på semester i Costa Rica förra året & varje dag på stranden satt jag & tittade på alla surfarna som såg ut att ha så kul i vågorna. Var lite tveksam till huruvida detta var en lämplig aktivitet för 30-plusare men jag bestämde mig för att testa i alla fall. Blev såklart helt besatt redan första gången...

Väl hemma började jag genast planera inför min nästa resa som jag bestämde skulle gå i surfets tecken. I jakten på surfresan upptäckte jag att man faktiskt kunde surfa i Sverige?! Det visade sig dessutom att jag bara hade 40 minuter till närmaste surfspot Lycka!!

Hyrde bräda några gånger här hemma, men insåg snart att det inte skulle hålla i längden & köpte egna grejer. Tragglade i vågorna hela hösten, vintern & våren, åkte på surfcamp, skolkade från jobbet etc etc. Nu ett och ett halvt år senare har familjen utökats med ytterligare en bräda & alla mina resor går numera till vågsäkra ställen. Och trots att abstinensen som slår till allt som oftast, så tycker jag nog att livet blivit ännu lite roligare sen jag började surfa!

Logga in för att svara
#70212 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Wrane skrev:
Jag har för mig att det var 1984 i Italien på en lånad vindsurfingbräda av märket Klepper.
Fotstroppar till trots lyckades jag komma upp på fötter i säkert hela två sekunder... hooked!!!!!

Mäktig bild Mackan, men vad är det där för spot?
Är det *i*******?

Logga in för att svara
#70218 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Redax skrev:
Wrane skrev:

Mäktig bild Mackan, men vad är det där för spot?
Är det *i*******?

Vafan Redax! Har du börjat nu oxå?!?!? SLUTA OUTA SPOTS!!!

Logga in för att svara
#70219 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Innan nån blir arg så skojade jag bara på förra posten. Jag använde mig utav ironi fast utan smajlisar och då blire svårt serru!

Logga in för att svara
#70303 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 7

Wrane
graphgraph

Redax!
Det är som du föreslog... vid point crack.
Helt otroligt vad det kan fyra av när man minst anar.
/M

Logga in för att svara
#70305 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Kesse
graphgraph

Att börja surfa är ett kall.
Precis som att bli präst:sick:

Logga in för att svara
#70418 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

bimHanna
graphgraph

Mitt första surf minne:
jag va kanske 6 år, låg på farsans bräda längst fram på mage när han cruisade in mot stranden. Minns typ bara att morsan ropade & vinkade på stranden att hon hade glass till oss, så pappa fångade en våg hela vägen in. Vattnet sprutade i ansiktet på mig så jag fick kolla mellan ögonfransarna, vattnet va sjukt salt & sved i ögonen & jag minns att jag tyckte att det gick sjukt fort, "som när pappa kör bil".

Logga in för att svara
#70423 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

bimHanna skrev:
Mitt första surf minne:
jag va kanske 6 år, låg på farsans bräda längst fram på mage när han cruisade in mot stranden. Minns typ bara att morsan ropade & vinkade på stranden att hon hade glass till oss, så pappa fångade en våg hela vägen in. Vattnet sprutade i ansiktet på mig så jag fick kolla mellan ögonfransarna, vattnet va sjukt salt & sved i ögonen & jag minns att jag tyckte att det gick sjukt fort, "som när pappa kör bil".

Soft!
Önskar farsan oxå gjort så med mig men han har aldrig stått på nån form av bräda. Dock har han tagit mig till ett gäng stränder i 3 världsdelar. Vi har alltid haft en stark strandkultur i min franska släkt, tillbringat många dagar t ex vid Medelhavet eller Atlanten, och det sen flera generationer tbax.
Såg den första skateboarden 1973-74 i Paris (minns så väl den dan!). Farsan köpte min första bräda 1977 och även den andra 1978. Även han som skjutsat mig otaliga gånger till surf i Frankrike och Trinidad, och pushat mig i begynnelsen (fr -79). Så helt klart ska han ha cred!

Logga in för att svara
#70782 Svar: Hur kommer d sig att ni började o surfa? 15 år, 7 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Har alltid velat surfa. Försökte med luftmadrasser & gummibåtar i Båstad på somrarna som liten påg, 6-7 år gammal, men det var inte förrän jag skaffade windsurfingbräda vid 16 års ålder som jag kunde komma med vågorna på riktigt. Fortsatte windsurfa tills jag tröttnade på alla grejjerna, köpte en surfbräda på Barbados och började kolla runt i trakten om det inte kunde finnas lite vågor trots allt...

Jag kan mycket väl ha varit den där som Nilias såg i Knäbäckshusen. Fast det är ju troligare att det var Håkan, såklart.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!