Facebook data

1
Film från Fuerte - ny säsong snart igång
#69566 Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: -3

Johan Marklund
graphgraph

Under 2008 och 2009 var Hostel Swaussie hem för många surfare som kommit för att njuta av allt vad Fuerteventura har att erbjuda. Jag hade glädjen att åter bo med Pelle Blanco och det här året även med Woodie Bouma som tillsammans med sin flickvän Sofia lade ner mycket möda på att rusta upp ett slitet förrådskyffe till surfarens drömlägenhet. Med tre balkonger mot huvudgatan, hundra meter till vattnet, takterass med utsikt mot alla stadens surfbryt och surfbaren Citrus över gatan kunde det inte bli bättre. Citrus blev som en förlängning av lägenheten då både Woodie och Pelle kockade i köket och morgonens kaffe och internet avnjöts där. Lägenheten hade under tidens gång rustats upp med surfställ och dekorationer av folk som istället för att betala hjälpt till att skapa en unik atmosfär. Vi räknade 14 brädor under taket och mångdubbelt med besökare som bodde med oss som en del av familjen. Vi umgicks flitigt med de från Stoke Surfhouse med Natural Mystic, Reggaebaren som öppnades av svenskarna Jessica och Carolina, som naturlig mötesplats.

Jag ska tillbaka till Fuerte till vintersäsongen, när jag träffar Pelle och Woodie i Hossegor om en vecka ska jag försöka få med dem också. Det kan finnas plats för surfare i den kommande lägenheten även i år. Skriv till: johanmarklund@hotmail.com för att visa intresse. Förra vintern ansågs "pretty bad", då surfade vi fem av sex dagar, 32 surfbryt and counting.. vi får hoppas denna vinter blir "pretty good" och att vi ses i vågorna! Till alla er som bodde hos oss vill jag säga att jag tog det filmmaterial jag hade. Hade jag haft film på er också så hade ni varit med. Det här är min hyllning till Hostel Swaussie och de som gjorde det möjligt. Vi ses igen!

Vito - Johan Marklund

Logga in för att svara
#69587 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ok

Logga in för att svara
#69599 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
ok

Nu har jag även kollat på filmen!

Surfingen var jääävligt bra filmad, KUL!!!

beachparty, åka bil, nja!

Val av låt, lite bögig..

Alla TJEJER som var med i filmen var GRYMMA ATT SKÅDA!!!!

Pelle Blanco som transvestit var INTE SCHNYGG!!

Logga in för att svara
#69617 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

lisabeth
graphgraph

trevligt initiativ! vi är tre surfistas som planerar att fira jul på fuerte, har ni plats eller kontakter för att hyra in sig ~tio dar? Hur är det på fuerte med vågor och väder kring nyår, vintervåtdräkt?

Logga in för att svara
#69689 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

OscarGBG
graphgraph

hrm... vad finnes det för möjligheter till jobb därnere?

Logga in för att svara
#69691 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Sjukt härlig film!

Logga in för att svara
#69721 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igån 15 år, 7 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Hola! I Dec så är det väldigt vågsäkert på Fuerte. Säsongen börjar i Sept men är bäst fr Dec-April.
3´2 våtdräkt är perfekt,soligt o gött! Ni kan ju höra av er i Okt-Nov igen när vi vet mer..
ha de göttB)

Logga in för att svara
#69733 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igån 15 år, 7 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Bra att det har blivit tradition nu : ) Gött o se.. Kommer ner en eller 2 - 3 svängar i höst / Vinter o surfar lite... Men sedan e det Piteå som gäller..

Logga in för att svara
#69761 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: 3

Pazki
graphgraph

Vidrig låt men helt sanslöst snygga flickor! Ojojojoj.

Logga in för att svara
#69779 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igång 15 år, 7 månader sen Stoke: -3

Johan Marklund
graphgraph

Jobbläget på Fuerte är lite ansträngt skulle man väl kunna beskriva det som. Tog emot ansökningar om jobb dagligen på hotellet förra vintern och då var läget bättre då än vad det är idag. Det krävs ofta att du kan spanska, engelska och kan jobba i restauang eller bar och har en stor portion flyt med tajmingen. Annars kan man ta en distanskurs från Sverige med studiemedel. Arbetsförmedlingen gör allt de kan för att få oss att börja plugga så man kan kanske be om spons därifrån

Har fått in en del förfrågningar på mailen så det verkar finnas en del intresse för boende till vintern. Som Blanco skrev får vi ta och höras om plats när vi flyttat in i slutet av oktober och vet vad vi har för kapacitet. Observera att Ryanair slutat flyga till Fuerte så spana lite på flygbiljetter så länge. Kolla in scyscanner.net.

Varma hälsningar från Hossegor

Logga in för att svara
#80598 Svar: Film från Fuerte - ny säsong snart igån 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

lisabeth
graphgraph

Pelle Blanco skrev:
Hola! I Dec så är det väldigt vågsäkert på Fuerte. Säsongen börjar i Sept men är bäst fr Dec-April.
3´2 våtdräkt är perfekt,soligt o gött! Ni kan ju höra av er i Okt-Nov igen när vi vet mer..
ha de göttB)

Hej Pelle!
Längtan efter sol blev så stark att vi hamnade på Los Cardones Colonial village precis vid surfspoten i los chrisitanos/playa de las americas på tenerife. Schyssta lägenheter å fin stämning nere i surfbaren på stranden! Såg inte till någon localism, men det var kanske inte årets bästa surf.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!