Facebook data

1
En till vädersida
#68572 En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Hej redax och alla andra! Jag tycker www.klart.se är sjysst för snabbt överblickbara prognoser. En till länk på framsidan kanske?

PS. Kan man få en leash som belöning för "veckans brev"

Logga in för att svara
#68575 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

pontuspontus skrev:
Hej redax och alla andra! Jag tycker www.klart.se är sjysst för snabbt överblickbara prognoser. En till länk på framsidan kanske?

PS. Kan man få en leash som belöning för "veckans brev"

Har någon testat yr.no ? En massa segelfolk som jag förut träffade på V.O.R i juni brukade använda denna och var mycket nöjda med täta uppdateringar.

Logga in för att svara
#68576 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Näö men du kan få veckans ris från BOS eftersom du bidrar till ökad crowd!! hehehe

Logga in för att svara
#68604 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

får 500 - Internal Server Error på den du.

Logga in för att svara
#68630 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

firstdescente
graphgraph

Kollar yr.no dagligen och tycker att den är ganska bra...norskan gör mig lite yr dock...

Logga in för att svara
#68633 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

www.vackertvader.se använder sig av väderdata från yr.no så du "slipper" du norskan och får ett finare gränssnitt också.

Mailat med Tomas Wennström som ligger bakom vackertvader.se och de håller som bäst på med en surfvariant på sidan - får se om/när den dyker upp, men kan nog bli riktigt trevlig.

Min idé till vackertvader.se var att man kunde få ut väderdata som en .ics fil som man kan prenumerera på i sin (digitala) kalender. På så sätt skulle man få ständigt uppdaterade prognoser direkt i kalendern och inte planera in oviktiga aktiviteter när det vankas surf

Logga in för att svara
#68637 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Bor i Oslo och använder mej ofta av yr.no. Framförallt deras avancerade karta där man kan se vin och vågprognos timme för timme är rätt bra.
Dessutom (som jag nämnt tidigare här på forumet) har de släppt en beta på deras kustväder som nog kan bli riktigt bra när den är färdigbyggd. Visar prognos för vilken position du vill. Dock saknas vårperiod i prognosen. Så jag uppmanar alla att klicka på feedbacklänken och föreslå de och andra förbättringar. Ju fler surfare som kommer med förslag ju bättre blir ju sidan för oss .

Anledningen till att vackertväder använder sej av yr's väderdata (skulle jag gissa) är att de som troligen ända vädertjänst i världen ger ut den gratis i diverse format (tex XML). Så de är bara bygga vilken typ av applikation man vill utifrån datan.

Logga in för att svara
#68642 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Galveston skrev:
www.vackertvader.se använder sig av väderdata från yr.no så du "slipper" du norskan och får ett finare gränssnitt också.

Mailat med Tomas Wennström som ligger bakom vackertvader.se och de håller som bäst på med en surfvariant på sidan - får se om/när den dyker upp, men kan nog bli riktigt trevlig.

Min idé till vackertvader.se var att man kunde få ut väderdata som en .ics fil som man kan prenumerera på i sin (digitala) kalender. På så sätt skulle man få ständigt uppdaterade prognoser direkt i kalendern och inte planera in oviktiga aktiviteter när det vankas surf

Det är vad jag kallar en Peardy idé...

Logga in för att svara
#68644 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Qanik skrev:
Anledningen till att vackertväder använder sej av yr's väderdata (skulle jag gissa) är att de som troligen ända vädertjänst i världen ger ut den gratis i diverse format (tex XML). Så de är bara bygga vilken typ av applikation man vill utifrån datan.

Precis så är det! Och YR är också statliga precis som SMHI, lite olika tankesätt bara på väderdata

Logga in för att svara
#68663 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

På Klart så visas ju John Polman upp o han e ju en kändis så då kan det ju va kul att kolla in den sidan med.

Logga in för att svara
#68753 Svar: En till vädersida 15 år, 7 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Pohlman är grym! Glömde säga att man ska klicka på fliken för kustväder också, men det var kanske uppenbart. Där finns iaf vindriktning och våghöjd und alles. Prognosen för imorgon ser ju f.ö helt sjuk ut! Jag kommer tyvärr vara upptagen men förväntar mig fina bilder från ett känt ställe i närheten av Sthlm

Logga in för att svara
#83155 Svar: En till vädersida 15 år sen Stoke: 2

dropdeadfred
graphgraph

klart.se appen till iPhone är klockren!

/fred

Logga in för att svara
#83156 Svar: En till vädersida 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Va? i telefonen till klockan????

Logga in för att svara