"Rip Curl Swedish Longboard Championship" hålls i vackra Salusand 40 km norr om Örnsköldsvik bara ett stenkast från E 4:n. Stranden är ca 1 km lång med varierande peakar som både ger höger och vänstervågor som bryter över sand.
Tävlingen kommer att genmföras i klasserna "Damer", "Herrar" och "Juniorer" (i juniorklassen kör killar och wahinis tillsammans).
På stranden finns Salusands camping som har stugor och husvagns/tältplatser för uthyrning. På campingen finns även goda utrymmen för dusch och omklädning. Campingen bedriver även en enklare restaurang med fullständiga rättigheter. Man säljer grillad mat och sallader samt även frukostmat. Boende på campingen bokas via Salusand camping Adress Salusand 890 35 Husum. Kontakt: 0663-310 40 / Seija 073-0503908. Mer information på www.salusandshavsbad.se
I samband med tävlingen kommer festen "Search Magazine Hawaiian Luau party" att äga rum på lördagskvällen. För att få en uppfattning om hur många som kommer på festen ber vi dig att anmäla dig (information om hur du anmäler dig kommer inom kort). Festen kostar 100 kr och då ingår 1 st dryck (45 cl öl/cider eller 1 glas vin alt alkoholfri dryck) samt enklare plockmat från en buffé. Campingen har mycket goda parkeringsmöjligheter både för personbilar och bussar.
När kör vi?
För att genomföra tävlingen behöver vi bra vågor under en hel dag, lördag eller söndag. Det innebär att vi måste ha vind och vågor från tidig morgon till kväll. Dessutom måste vi ha en prognos som lovar detta i tillräcklig god tid (48 timmar innan). Eftersom vi förväntar oss tävlande från hela landet så måste vi känna oss väldigt säkra innan vi utlyser tävlingen.
I Salusand finns en fantastisk "Aloha-spirit" och alla som älskar surfing är välkomna! För mer information om surfingen i Salusand se www.salusandsoulsurfers.se
Coolt,,, Själv så har jag "hängt" i Salusand några veckor nu,,,,Åker dock, härifrån runt den 4/9. Måste på nya äventyr. Är och jobbar på ångpannan M-real i Husum 2mil bort. Har lyckas göra 1st "dawnpatrol"
Hoppas göra en på Söndag morgon okså,,,, ( Jobbar alltid helg" för det slantar upp bättre,,, Så, surfa fårjag göra efter arbetet
Nästa helg... I sånna fall skulle jag behöva skjuts upp... Päronen är på Gotland då! Men grymt Göran om du kan fixa upp någon bräda kommer bli skitkul
Viktor
SSA håller på att titta på gemensamma transportlösningar från ffa Stockholm. Annars kommer vi förhoppningsvis upp med en bil från Skåne som du kan åka med om vi har plats. Skulle gissa att Göran kör från Götet.
Helt klart asfett om det blir nästa helg,,,,,, BOS man på Taigan är då kanske kvar,,,,,, Traktens egen hjälte Eilert Pilram spelar den 5 sep på Bodegan i Salusand. Han drar alltid fullt hus,,,, (ingen fattar varför)
Hör här hans egen tolkning av Jailhouse Rock.
FETT NAJS, här det nu varit här i 6st dagar. För vi som hänger i Salu har surfat, Lör,sön,mån,tis,ons, samt idag. Det börjar nästan bli tjatit nu,,,,, Idag så är det lite mindre,,,,Men, imorgon ska det bralla igen. Själv längtar jag hem till Taigan och våra höger points. (börjar va less jobbet i Husum och beach brejks) Nä, nu ska jag ut och kvälls surfa,,,
HEJ, Nu är jag tillbax i surfstugan. Det va små våger ikväll. Men rätt så glassy. När jag sjösatte brädan, så vare 2st brudar ute Det, är alldrig fel att surfa med trevliga tjejjer Om, jag berättar vad den ena tjejjen heter,,,så kommer ni inte att tro mig,,,,Så, det är lika bra att knipa tjäfft, som den Genleman jag är,,,,
jocke skrev: HEJ, Nu är jag tillbax i surfstugan. Det va små våger ikväll. Men rätt så glassy. När jag sjösatte brädan, så vare 2st brudar ute Det, är alldrig fel att surfa med trevliga tjejjer Om, jag berättar vad den ena tjejjen heter,,,så kommer ni inte att tro mig,,,,Så, det är lika bra att knipa tjäfft, som den Genleman jag är,,,,
sverre skrev: jocke skrev: HEJ, Nu är jag tillbax i surfstugan. Det va små våger ikväll. Men rätt så glassy. När jag sjösatte brädan, så vare 2st brudar ute Det, är alldrig fel att surfa med trevliga tjejjer Om, jag berättar vad den ena tjejjen heter,,,så kommer ni inte att tro mig,,,,Så, det är lika bra att knipa tjäfft, som den Genleman jag är,,,,
ANKIE BAGGER!! ?? ?? Vad är detta,,, Jag har INTE utlyst nån gissar tävling
jocke skrev: Helt klart asfett om det blir nästa helg,,,,,, BOS man på Taigan är då kanske kvar,,,,,, Traktens egen hjälte Eilert Pilram spelar den 5 sep på Bodegan i Salusand. Han drar alltid fullt hus,,,, (ingen fattar varför)
Hör här hans egen tolkning av Jailhouse Rock. Gissa vem som Roca FETT till Eilert Pilram,,,, Jag har foton som ni ska få se,,,snart,,,
Med alla dessa fantastiska surfdagar Salu bjudit på i höst så är det ju fan att det inte kan bli vågor på en helg någon gång.
Vi får köra någon offerritual och se om det hjälper!