Facebook data

12
Svenskt Surf Forum för tjejer?
#6927 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Välkommen in damer och hör av er om ni vill ha lite asballa bilder på en ascool sufare mejlade till er.

Logga in för att svara
#6928 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

[c]

LadyLove:
jag har iof inget som helst behov att prata om varken mens eller graviditet på ett surfforum! har du verkligen det?! har nog aldrig pratat om mens ens med mina nära tjejkompisar, finns liksom inte så mycket att säga om det. och vad det gäller graviditet finns det massa forum som är ägnade åt just det...

Logga in för att svara
#6932 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

[c] tror du inte hon avsåg dessa två saker samtidigt som surf. T ex, "vågar jag chansa på att surfa Jeffreys bay med tanke på hajrisken, någon annan som erfarenhet?" "Kan jag gå ut på detta tunga revbrytet när jag är i tredje månaden, hur gjorde du när du var gravid?"

Tror inte hon menade rent generellt och allmänt, men det kanske du förstod?

Logga in för att svara
#6935 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

[c]

Nej jag insåg faktiskt inte att dessa frågor kunde uppkomma i samband med surf... och då är jag ändå tjej

Logga in för att svara
#6975 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

LadyLove

Oj... men (C) då har du kanske inte kollat in länkarna...?

Båda länkarna handlar ju om surf... (!)

Men jag erkänner att jag postade dem för att provocera... dock inte dig, utan snarare för att se hur killarna skulle klara av att hantera det...

...nej jag känner inte heller något behov att diskutera varken det ena eller andra...

...men det vore skönt med en chill out zone helt klart...
...men det är vi kanske alla i behov av eller vad säger du Esta?

Logga in för att svara
#6977 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

LadyLove

ANYWAYS...

Om någon tjej skulle vara intresserad av ett forum där de kan träffa andra tjejer som är intresserade av surf så kan ni ju skicka ett email, så ni kan bli add´ade.

Jag gissar att vi är ca 60-100 tjej users här, så det skulle nog kunna bli rätt soft.

Inget utesluter det andra, alltid kul att ha flera hangouts...

Logga in för att svara
#6978 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

En Gazzfri chill out zone vore ngt... hehe
Men tror ej det hjälper för får jag inte doppa innan helgen e slut, hamnar jag nog på behandlinghem för frustrerade surfare!

Logga in för att svara
#6980 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

katja
graphgraph

Hej alla,
idag kom jag hem till ett kallt Sverige från soliga, härliga Manly... Efter tips registrerade jag mig här för jag saknar redan vågorna, brädan och kicken!

Jag hoppas verkligen tjejer får plats här OCH att man som nybörjare får ställa "korkade frågor". Hur ska man annnars lära sig? Jag är fruktansvärt dålig på tankeläsning!

Gäsp, ni anar inte vilken jetlag jag har...
Höres

Logga in för att svara
#6981 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

LadyLove

Nice !

Välkommen hit Katja !

Och jag håller verkligen med dig !

Logga in för att svara
#6993 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Välkommen Katja....bara kasta ut dina frågor, tror vi alla har varit där någon gång. Massor med killar och tjejer på detta forumet som har mycket erfarenhet.

Logga in för att svara
#7024 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Sussa´n

Jag håller med Ladylove.Det är klart att vi tjejer ska ha ett eget forum.Jamen det är inte så kul med alla sexistiga på hopp som redan börjat på den här tråden.Vi tjejer kanske vill utbyta info om helt andra saker som har med surfing att göra som inte killarna tänker på. Kram

Logga in för att svara
#7031 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Benny

Lika lön, lika villkor...vad hände med lika forum....

Snart får damerna bestämma sig...lika villkor eller inte..?

Logga in för att svara
#7050 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

sexsistiska påhopp sussan kan du sammanställa alla sexistiska påhopp i denna länk. för jag hittar inte dem. och tycker att det är fan dags att få slut på denna jävla diskution, om sexistiskt. killar och tjejer i badkläder på en strand med solbrända kroppar. för mig är det ganska givet att attraktioner uppstår. ett spel mellan män och kvinnor kommer alltid finnas. vi behöver inte trycka på vårat överfallsalarm bara för att någon kille någon gång säger att ni ser sexiga ut eller spelar spelet.
jag tar mig också friheten av att tro att du tycker om att vara attraktiv. vad är det att förneka att vi dras till varandras kroppar. jag tycker ärligt talat att det är snarare ni som sätter era egna gränser för hur ni vill ha det än att våran attityd skulle orsaka stopp i tryckeriet. ett inlägg som det som ladylove länkade om hur det går att surfa genom en graditeten är bland det mest intressanta inlägg på ett forum någonsin. själv har jag aldrig funderat över det tidigare. vi ska väll inte undanhålla dessa informationer mellan könen. fördommar bygger ofta på okunskap. och det är ju klart att t ex jag undrar. när ni är alldeles för rädda för att ge oss kunskapen och sen står ni och skäller för att vi inte har den. eller något. och jag har fått ett hål i huvudet av att höra alla påstående av att ni blir sexsistiskt bemötta. pratar en kille sex med en tjej kallas det sexuella trakaserier, men pratar en tjej sex med en kille kostar det 200 spänn.
tror inte jag träffat någon människa som inte gillar att attrahera en annan. om det nu är med kunskap, snygga skor eller en vältrimmadkropp. nu blev jag avbruten så jag får avrunda. jag tycker att ett jämnliktsamhälle byggs på kommunikation och att vi accepterar våra sexroller som man och kvinna.
Att någon annan på detta forumet inte hade blivit annat än mycket stokade över att veta att det fanns gravida "surferbabes" ute i våra vatten är jag säker på.. fan tänk om morsan hade surfat med mig i magen. tror mer att vi saknar sådana inlägg.
tyckte också att perry skrev bra. där det händlar om att nessla till och med smita undan familje träffar och liknande saker. så om damerna ursäktar men jag höjer på hatten till er som står pall för trycket. och ger oss en bättre värld. ingen annan än ni själva sätter era egna gränser.

nä gubbar vi kan nog vara lugna de där tjejorna verkar trots allt inte så farliga.

Logga in för att svara
#7053 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

ha överseende med stavfel? och att det postades två gånger och jag vill inte vara tjatig men jag hörde att reefbrudarna har ett eget forum där de diskuterar diverse saker. där får inte killarna komma in så vi får gå på vad vi ser det är klart att vi inte alltid kan bjuda till dans och stå för fredpåjorden. nä ni får gärna bidra med lite dialog.

Logga in för att svara
#7070 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

maria

visst finns det hopp kolla www.koala-surf.com de surfar ju.

Logga in för att svara
#7073 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hallå!

HAr inte kollat på några dagar och jag orkar inte läsa igenom allas svar och inlägg så noga. Någar sakerska jag svara på dock:

-JA det finns en gästbok där man kan parat med varandra, alltså personliga svar.

-ja jag har också tänk på hur man kan göra om man blir gravid och vill ändå surfa. Min första tanke var: kan man ändå ligga på mage och paddla? Tänk om man slår brädan mitt i magen? Kändes faktisk som om frågorna var för personliga eller "tjejiga", var skulle jag ställa dem, så ja. Jag förstår att man kan ta upp det där, och att du Ladylove inte är den första som tänker i dessa vanor.

-JA redax, det finns ingen anledning för att vi tjejer som surfar inte kan hänga här. ;MEn det förekommer testosteronsvar från testosteronkilla, men å andra sidan brukar dessa snubbar kaxa sig med dem flesta och inte bara vi tjejer. Så även om det inte händer så ofta kan man göra som man gör i riktiga livet. Ignorera.

Nu orkar jag inte skriva mer... Ska äta frukost. Katja jag förstår dig anlände nyss från Venezuela och i en veckas tid satte jetlagen min söm i rubbning. Satt och glodde på gamla Seinfeld avsnitt kl. 4 på morgonen när man ska upp om två timmar e inte kul:blink:

Höres! G

Logga in för att svara
#7074 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

förresten, var ska man skicka mail? Stod nåt om "skicka mail så addar jag er? Var skickar man?

G

Logga in för att svara
#7077 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Fany
graphgraph

Hey chicks!
jag röstar för att fortsätta hänga här men lite mer snack oss tjejer emellan, eller nlägg av tjejer i stor vore inte dumt.. men inte vore det fel eller diskriminerade på något sätt att skapa ett forum för donnor eftersom det idag finns forum o sidor för allt o alla..

Logga in för att svara
#7081 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

[c]

skäll inte på mig för att det kommer ett inlägg om jämställdhet här, det var "bigfat" som väckte frågan... om detta ämne retar dig, sluta läsa här! as simple as that

bigfat:
jag tycker du har en hel del poänger och håller med om att det inte varit några sexistiska påhopp i denna tråd. tjejer: vi behöver ju inte ställa till bråk i onödan?

absolut har du rätt i att alla tycker om att känna sig attraktiva, men man kan vara attraktiv på olika sätt. många tjejer vill faktiskt bli sedda för vad de presterar, inte enbart för sina ytliga värden. en tjej kan vara hur framgångsrik som helst men ändå är det alltid hennes kropp hon värderas efter. det är förnedrande och det är inte lika villkor. hur många feta, äckliga, skalliga män finns det inte som kommer undan med det för att de har makt eller är framgångsrika? självklart finns det massa tjejer som stödjer dessa strukturer också. som tycker det är bekvämt att bara behöva vara söta och låta killen sköta resten. men vart hamnar de när de är gamla? när killen som var ute efter en passiv (tråkig) docka vill ha en ny yngre docka?

vilken typ av bilder dominerade i tråden om svergies snyggaste surfare? fräscha killar? tjejer som faktiskt surfar? nej, istället dök det upp en hel del stereotyp halvporr med blonderade silkonbrudar i string... det var säkert med viss humor men ändå smått äcklande ärligt talat

ingen människa kan vara förtryckt utan att ta ut det över någon annan, om inte tjejen har lika stor frihet som killen så blir tjejer bittra / uttråkade och tar ut det över sin pojkvän genom att vägra honom sex / surf / sina vänner / tjata / whatever bara för att göra livet surt för honom. garanterat har ni killar någon gång varit med om det... så vi har alla att tjäna på ett jämställt samhälle. en hel del killar har insett detta och det är ju super!

Logga in för att svara
#7094 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

G

kolla in den här sidan, sexistisk..Nja. Beror på hur man ser det...Hoppas ni förstår ironin i det hela).

G

www.redsnapper.se/

Logga in för att svara
#7095 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Arnold

Ska det snackas jämnställdhet även här? Finns andra forum för detta. Snälla!! förpesta inte luften med sånt snack här. Okey?!!

Logga in för att svara
#7110 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

arg tjej

bigfat skrev:

¨... jag har fått ett hål i huvudet av att höra alla påstående av att ni blir sexsistiskt bemötta. pratar en kille sex med en tjej kallas det sexuella trakaserier, men pratar en tjej sex med en kille kostar det 200 spänn.

Så alla tjejer är antingen pryda eller luder? Det var nåt av det värsta jag hört Jim !

Logga in för att svara
#7117 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Glad Tjej

GZaa skrev:

...anlände nyss från Venezuela...

Wow ! Berätta mera ! Hur var surfen? Var det mycket locals/andra surfare? Reste du runt, eller hade du en hemma strand? Nyfiken

Logga in för att svara
#7124 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

marno
graphgraph

Så kände jag att även jag, som tjej, borde lägga göra ett inlägg här. Till att börja med kan jag inte annat än att bekräfta LadyLoves misstankar: ja, jag surfar in och läser här då och då (förlåt ordskämtet, kunde inte låta bli ) och var faktiskt ute i kära moder Sveas vatten en del i höstas, men har hittills inte gjort något inlägg i forumet.

Att så få tjejer skriver tror jag egentligen inte (eller vill helst inte tro) är en könsfråga. Det trista med forumet är, vilket redan konstaterats av flera, att tonen är så hätsk och därmed inte särskilt uppmuntrande för nybörjare (iaf inte för den som är ny i svenska vatten). Det känns som att det är bäst att passa sig, för om det är sån rivalitet mellan de som har surfat mycket här hemma, vad händer då med en inte riktigt lika etablerad surfare som kommer in? Hängning? Om man med det i bakhuvudet tänker på att få tjejer surfar i svenska vatten och en större andel av tjejerna än killarna förmodligen är nybörjare (då ju surfing traditionellt sett är en mansdominerad sport) blir den logiska följden att färre tjejer postar här. Det är synd och det vore verkligen kul om man kunde få se fler tjejer, både här och i vattnet! Helt klart är ett tjejforum en slags lösning (åtminstone på det förra problemet), men är det den lösning vi vill ha? Det är väl inte alla killar som är det egentliga problemet utan bara aggressiviteten? Jag tycker att någon slags "chill out zone" för alla som vill, oavsett kön, är en bra idé. För visst är det väl ändå så att "ju mer vi är tillsammans."?

Logga in för att svara
#7128 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

hej glad tjej!

Vi styrde våra steg till La Isla, alltså Isla Margarita, mest för att vi trodde att det var lättare med affärer hyra bräda, ev. köpa eftersom det är så mycket turister. Väl där kom vi fram till attt surfet var väl ok, men att det inte fanns någonstans där man kunde skaffa bräda. Hyra var asdyrt, köpa en hel ny (för det fanns inga begagnade fick vi höra), ja 6000-7000 spänn. Men vi gillade stället så mycket att vi fortsatte försöka. Efter ett tag kom vi i kontakt med en local shaper, Erik. En av de enda (sas det iaf.) som shapear (hmm tvetydigt försvenskning av ordet, men vad heter det på svenska?).

Vi köpte brädor, nästan helt nya, till fyndpriset 1800 kr. Väl på plats orkade vi inte flytta på oss. Sen var det inte så lätt heller, högsäsong och allt var fullbokat. Både flyg och färja från ön. Så vi stannade. Surfet var väl svinbra när det var bra och svindåligt när det var dåligt... Utan bil var det svårt att ta sig till andra stränder när den ena inte fungerade. Vi hängde vid Playa el Agua.

Locals är helt ok. Venezolaner överhuvudtaget är otroligt vänliga och sociala. Vi gjorde en hel del vänner, både bland lokala surfare och andra: strandförsäljare, restaurangägare, korvkioskförsäljare, turister, jaaa... Nu längtar jag tillbaka när jag berättar detta...

Men jag rekomenderar och det gjorde även lokala surfare, kusten runt Caracas. Var som sagt själv inte där, men venezolaner sa att stränderna är mer folktomma, så även lineupen. Jag skulle idag om jag åkt dit igen, börjat runt Caracaskusten och sedan åkt till Isla.

Ska du dit?

GZ

Logga in för att svara
#7140 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 4

beijbom
graphgraph

Bra synpunkter marno! Jag va själv lite skakig när jag började skriva på gamla kallsupen, men jag kom fram till att de flesta egentligen är grymt chillade. Det känns som om många anstränger sig för att hålla diskussionerna på en bra nivå.

Blir det en chill out zon så hänger jag gärna där, men jag undrar vem som ska avgöra vilka som är tillåtna?? Kanske en nybörjarzon kan funka där man bara kommer in det första halvåret efter att man har registrera sig, men det kanske blir fler frågor än svar där om ni förstår var jag menar...

Själv tror jag att bästa sättet är att ignorera de mest ignoranta inläggen... Iallafall, låt oss alla försöka behålla den positiva energi från vågorna hela vägen med oss fram till daton!

Peace

Logga in för att svara
#7141 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 4

beijbom
graphgraph

.... sen tycker jag att det borde krävas en registrering för att posta inlägg. Då kan man ju iallafall konfrontera den man blir irriterad på i "enrum" om man nu inte orkar/kan ignorera det han/hon skriver.

Logga in för att svara
#7157 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Trött

Arnold skrev:
Ska det snackas jämnställdhet även här? Finns andra forum för detta. Snälla!! förpesta inte luften med sånt snack här. Okey?!!

Tjejer måste anpassa sig till er ton här för att inte bli påhoppade eller hånade, är det då för mycket begärt med en enda sketen tråd av och för tjejer Arnold? Varför läste du ens tråden? Vad trodde du den skulle handla om? Du bevisade just LadyLoves inlägg. Vi är bara välkomna om vi följer dina/era regler.

Kommentarer som dina förpestar luften för mig. "Sånt snack" behövs här mer än någon annanstans eftersom här finns personer som dig. Okey?!!

Och BigFat du menade alltså att vi sätter gränserna? Problemet är att så fort vi försöker göra det kommer någon idiot och gör sig lustig, eller i Arnolds stil försöker bagatellisera.

Lördag på stan senaste helgen. I bankomatkön säger plötsligt mannen bakom mig "fittjävel" och börjar hånskratta. Jag har varken sett eller pratat med människan. Vänder mig om och säger "Ursäkta, vad sa du?". Han kanske var 35 så vi pratar inte om någon tonåring, och bara står där och flinar med sitt fula fejs. Han vägrar be om ursäkt, och tillslut gör hans kompis det för honom. Händelser som de blir allt vanligare. Testa en dag i en tjejs liv innan ni klappar er för bröstet om att "vi är så jämställda i sverige". Vad är det som skrämmer så? Vi vill inte ta över världen, bara bli behandlade med respekt. Varför är det så kontroversiellt? Hade han istället sagt "svartskalle" hade han förmodligen blivit dömd. Vad är egentligen skillnaden?

Logga in för att svara
#7163 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

you haven't seen how negatively the men have been portrayed on this thread? you guys throw around the word 'testosterone' like it's a bad thing. Testosterone is not a bad word, it's the result of a different chromosome and it is the hormone that seperates men from women. You don't see guys on here going 'boy oh boy is there alot of estrogen on this thread'

But that is the big problem I think, women are discriminated against in ways that are easier to see the results of ie. not equal wages for equal jobs. And for the record, I believe in equal wages for equal jobs. But I think in many ways our society treats men worse than women.

Logga in för att svara
#7164 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Trött

SharkBoy, det låter med andra ord som du är för jämställdhet. Bra! Jämställdhet innebär självklart även att män ska slippa bli intryckta i en fåra de nödvändigtvis inte vill vara i

Men "Arnold" sa visst att det var för mycket östrogen, han använde bara andra ord för det. Ord som ord. Testosteron har blivit ett ord sammankopplat med vissa klassiskt manliga egenskaper. Kvinnor har faktiskt också testosteron, bara inte i samma dos. De som har höga testosteronvärden agerar mer agressivt, så att säga att det är väl testosteronstint om det är en agressiv ton borde inte vara diskrimenrande? Det är bara fakta. Mer testosteron = högre agressivitet.

Kan du tala om för mig på vilket sätt män behandlas värre i detta samhälle? Jag vill väldigt gärna veta!

Logga in för att svara
#7165 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

By the way, Trött, that guy that called you that was a real dickhead. But for the sake of argument, have you ever been to a nightclub or out on town and had every single woman treated you nicely? He was an asshole, but don't discriminate against all men because of that.

This thread is interesting. This is a surf forum for surfers, not girls or boys but surfers It may be male dominated but it not a strictly male forum. I found it interesting that the girls wanted a seperate forum.

Logga in för att svara
#7168 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Trött skrev:
[Kan du tala om för mig på vilket sätt män behandlas värre i detta samhälle? Jag vill väldigt gärna veta![/quote]

Men are much more likely encounter violence then women.
If a guys is getting beaten up by several others, is he as likely to get help as a women would in the same situation? I think not. It seems our society views men as more expendible.

They are also much more likely to be found guilty for a crime.

Look at our media. How many times do you see women (example those telia commercials) as smart clever people and the father figure as dumb and oafy. It happens all the time.I

I could list more but I'd rather not. My mother was one of the first surfers on the U.S. east coast., my Aunt is a surfer, and my cousin was a female champion professional surfer who surfs alot better than I. I am completely for women surfers and for them writing on this forum.

Logga in för att svara
#7169 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Trött

For the sake of argument, I don't discriminate against all men. I have more male friends than females. It is a problem when these issues are brought up that all males feel threatened and discriminated as a whole. But what to do about the few arseholes that destroy for the rest? We can't keep quiet just to spare the feelings of those who do act respectful

Logga in för att svara
#7170 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Trött skrev:
[quote We can't keep quiet just to spare the feelings of those who do act respectful[/quote]

That is a lousy argument. Do you disrespect all immigrants if one were to commit a crime?

Logga in för att svara
#7172 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

SharkBoy skrev:
[quote]Trött skrev:

I hit skicka too quick I meant to say:
That is a lousy argument. Do you disrespect all immigrants by calling them all criminals if only one were to commit a crime?

Logga in för att svara
#7179 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Trött

SharkBoy skrev:

Men are much more likely encounter violence then women.
If a guys is getting beaten up by several others, is he as likely to get help as a women would in the same situation? I think not. It seems our society views men as more expendible.

They are also much more likely to be found guilty for a crime.

That is actually not true! 70% of all suffering among women are caused by men. Men don't need to feel threatened in their own home! Who gets the blame for rapes? Not the men who did it, instead it is the girls. Men can't help their lusts, right? Like that case a few years ago, a 15 year old girl was raped and then the man killed her mother while she was watching. The head court said the crime "was not severe enough" and lowered the financial compensation to the girl. What kind of statement is that to the girl and the society?

All girls I know who has been in touch with the police say they got treated like they were the actuall criminal. A friend of mine was being accused of wearing "too much make-up" when she wanted to report an attempted rape. I once called the police when a bouncer on some drug tryed to strangle me. The police came and all they said was "this is a good bouncer, he is not like the other arseholes so you don't stand a chance against him in a court"... sure makes you wonder what the other arseholes are like...

And you probably did not read my last reply!!! I said I DON'T DISCRIMINATE AGAINST ALL MEN... i talk about the ones that do act wrong, and you have to be able to talk about them without all guys feeling discriminated. Let's take your comparsion, if an immigrant would do a crime, should we then not put him to court cause other immigrant might feel discriminated? That is the same thing. Should we not talk about the stuff that some guys do to girls cause then other guys might feel accused? That is insane. If I would be a male I would rather take a stand for women than keep on defending bad behaviour among other men! Isn't ethics stronger than gender?

Logga in för att svara
#7187 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Those are all great cases but i'd hardly say they are the norm. And it is a fact that men are more likely to encounter violence then men, look it up. Also, your reply didn't really take into account what I wrote and what you originally wrote,

Logga in för att svara
#7191 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Jeez I wish there was an edit function on this site! Anyways, as a surfer, i don't see the need for seperate men and women forums, that's all, I see us all as surfers. I am going to quit this thread now, I have shit to do.

Logga in för att svara
#7198 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

jättetrött

Note: Men might be more likely to encounter violence. But men encounter violence from other men! Not from women...

Logga in för att svara
#7202 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

Arnold

Va fan håller du på med Trötter?
Gå till ett annat forum! Här handlar det om surf.
Ska svar dig mer utförligt när jag får tid.
Men en sak har jag fattat, det är att du har problem.

Logga in för att svara
#7225 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Filippa
graphgraph

Tycker hela grejen har blivit förstorad. För övrigt handlar det inte om kön i första hand utan om attityd, det finns tjejer med minst lika mycket skinn på näsan som killar. Känns lite nedvärderande mot tjejer att ha ett eget forum bara för att man inte "skulle fixa jargongen" killar har.

Detta är dock som sagt en personlighetsfråga men anledningen till att det inte hänger lika mycket tjejer här som killar är ju för att det ÄR fler killar som surfar och för att det kanske inte är så många tjejer som känner till sidan... Välkomnar gärna tjejer att skapa ett eget forum men jag tror och hoppas att det här forumet räcker så länge.

Logga in för att svara
#7227 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

bra sagt

Logga in för att svara
#7240 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

exactamundo

ja nu räcker det. Alla ha rätt ingen har fel. alla hänger här och allt är frid och fröjd.

Hälsningar från: Slut Nu

Logga in för att svara
#7339 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

LadyLove

oj... här har det hänt en del sedan medan man varit borta...

Håller verkligen med om att vi sätter punkt här !

Jag skapade den här tråden för att hitta tjej surfare att dra ut och surfa med.
(inte för någon slags konstig debatt)

Logga in för att svara
#7340 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen  

LadyLove

Vill gärna avsluta med att tacka alla som postat KONSTRUKTIVA och upplyftande kommentarer. Många av er har verkligen postat trevliga kommentarer som gör att vi tjejer känner oss mer välkommna.

Till er tjejer som är intresserade av att få kontakt med andra tjejer som surfar i sverige, gör så här: ''Klicka på bilden brevid min post, så kommer ni till min profil. Där, till höger om den stora bilden finns en länk man klickar på för att skicka email. Det är ett formulär du fyller i och skickar. (En tjej här på tråden frågade hur man gör.)

Logga in för att svara
#7341 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Välkommen till surf sverige tjejer....
Här finns det faktiskt många surfare..båda men och kvinnor..
Om ni behöver hjälp..ni kan hitta de snälla ...de finns överallt..
Hoppas att ni få nåra vågor oxå..och peace..
RATMAN

Logga in för att svara
#7769 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

läste vad jag skrev förra veckan igår och fick lite dåligt samvete får uräkta migsjälv det blev lite fel, var både, bakful och förmodligen sur på hela världen. menade egentligen inget illa. skämtet hörde inte hemma här, lågt och inte roligt alls. självfallet har ni som alla er rätt att slippa bli förkniappade med sex var ni än är. och vi ska inget mer än att ha roligt tillsammans och dela på kunskap och livskvalitet.

/mvh jimmy

Logga in för att svara
#7771 Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Bra sagt bigfatboy...

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!