Facebook data

1
Parkeringsplats med surf längst västkusten?
#67107 Parkeringsplats med surf längst västkusten? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Ska åka längst västkusten, någon som har bra förslag på parkeringsplats med surf?
Har icke svensk bil så jag kan dra på mig obegränsat antal p-böter hehe.

Vore jätte snällt om någon local ville ge mig lite tips om vilka förhållanden som funkar för diverse spots etc..

1. Lovar att inte droppa in
2. Lovar att aldrig komma tillbaka (bor inte i sverige)
3. Lovar att inte surfa mer än 30 min, har endast 3/4. Men har varit isolerad i Norska fjällen nu i 5 månader!! Är desperat, kan tänka mig vitvatten...

cheers!

Logga in för att svara
#67109 Svar: Parkeringsplats med surf längst västkusten? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

surferdude
graphgraph

Kåsa/Apelviken i Varberg är ett känt spot, här finns parkeringsplats några få meter från havet.

Rak västlig vind helst, 12m/s och uppåt.

Logga in för att svara
#67120 Svar: Parkeringsplats med surf längst västkusten? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

Step 1
Go outside, stick your finger in your mouth and make sure it gets wet, take your finger out and put your arm up high...if the wind dries your finger in less than 30 secs then surf is definately up.

Step 2
Now take your gear and your lazy ass and drive up and down the coast like the rest of us...you'll find something eventually

This message is pending BOS approval

Logga in för att svara
#67123 Svar: Parkeringsplats med surf längst västkusten? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

peterpan skrev:
Step 1
Go outside, stick your finger in your mouth and make sure it gets wet, take your finger out and put your arm up high...if the wind dries your finger in less than 30 secs then surf is definately up.

Step 2
Now take your gear and your lazy ass and drive up and down the coast like the rest of us...you'll find something eventually

This message has BOS approval

Logga in för att svara
#67248 Svar: Parkeringsplats med surf längst västkus 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

surferdude skrev:
Kåsa/Apelviken i Varberg är ett känt spot, här finns parkeringsplats några få meter från havet.

Rak västlig vind helst, 12m/s och uppåt.

Tack vannen,

Rakt vastlig... later som onshore alltsa! Sweet
Are bara vind eller? Ska d vara nan slags swell ocksa?
high/low tide?

Logga in för att svara
#67249 Svar: Parkeringsplats med surf längst västkus 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

peterpan skrev:
Step 1

Step 2

Thanks for the hot tips, I like!
But isnt 30 sec a lil bit too long for 12m/s ? I reckon it should be more like 13 - 17 sec. I use that trick all the time!

I am never lazy for the surf. I love driving to a spot checking the surf hmm too mushy, drive to another hmm no too crowdy, drive back to the first one oh to windy...drive somewhere else hmm too hungry time to rest, oh its dark already.. love that shit.
But tight schedule tho, only passing for a day or so. Else Id do anything for taking my lazy ass up&down the Swedish coast with heaps of epic spots.

Introduce me to the laws of BOS plz.

Logga in för att svara
#67252 Svar: Parkeringsplats med surf längst västkus 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

elinn skrev:
Ska åka längst västkusten, någon som har bra förslag på parkeringsplats med surf?
Har icke svensk bil så jag kan dra på mig obegränsat antal p-böter hehe.

Vore jätte snällt om någon local ville ge mig lite tips om vilka förhållanden som funkar för diverse spots etc..

1. Lovar att inte droppa in
2. Lovar att aldrig komma tillbaka (bor inte i sverige)
3. Lovar att inte surfa mer än 30 min, har endast 3/4. Men har varit isolerad i Norska fjällen nu i 5 månader!! Är desperat, kan tänka mig vitvatten...
4. Erbjuder skjuts

cheers!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!