Facebook data

1
Redigeringsprogram till video kamera ???
#6399 Redigeringsprogram till video kamera ??? 18 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Eftersom det är många på detta forumet som vet en del om foto och video, tänkte jag kasta ut en fråga. Vilket program är det bästa och lättaste att använda för redigering av videofilm. Jag har filmat massor med surf och skulle vilja redigera det så man kan visa det ordentligt. Jag har inte sysslat med redigering förr och behöver något som inte är för avancerat. Tacksam för svar:)

Logga in för att svara
#6403 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ?? 18 år, 3 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Vilken typ av dator sitter du på?

Enkelt progam till mac är imovie, lätt att lära sig.

Till pc finns många program, men måste rekomendera Vegas. Ett hyfsat lätt program att lära sig.

Logga in för att svara
#6410 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ??? 18 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Hej Blindmoose. Är totalt idiot när det gäller datorer. har en vanlig "svensson" lap top och har ingen aning vad det är för specifikationer. Det är en Pc, så mycket vet jag..ha ha. Ok jag kan väl lite men behöver ett enkelt program. tack för tipset.

Logga in för att svara
#6414 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ?? 18 år, 3 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

lugnt.
har du mer frågor eller är ute efter tips på hur allt funkar så kan du alltid kolla in

www.voodoofilm.org/

Där är ett bra forum för filmgeeks som kan nada till da experts. Kan vara värt att kolla.

Logga in för att svara
#6415 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ??? 18 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tackar och bugar. ses i vattnet:)

Logga in för att svara
#6417 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ?? 18 år, 3 månader sen  

daniel

En bra edl, kanske inte den mest mainstreama men "bäst" (ok final cut e bra med)
är Avid detta är också filmbranchens val

Då får ner en gratias version här:

www.avid.com/freedv/resources.asp

Logga in för att svara
#6418 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

Och här har du a till ö
en bra start

www.avid.com/freedv/tutorials/index.asp

Logga in för att svara
#6428 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

I swear by Vegas! Used in a lot of Indie productions - easy to learn and lot's "under the hood" I have some differentr videos on youtube - search for Östhammar and you'll see a few. Vegas has a very low learning curve - you easilly drop files files from the exploerer onto the track(s) drop in audio tracks, shift stuff around without hassel then render out to desired format dpending on usage = DVD, CD, Web etc ..... You can download a trial version and test it for 30 days here; www.sonymediasoftware.com/download/step2.asp?DID=698

Let me know if you have any questions ....... Have fun !

//Gaz

Logga in för att svara
#6441 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Ingen som använder adobe premiere och after fx längre? är det kasst jämfört final cut och avid? har bara kört med premiere jag.

Logga in för att svara
#6444 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ?? 18 år, 3 månader sen  

daniel

smaken e som baken det du gillar är bäst för dig. Det är absolut inget fel på varken Premiere eller AFX om det är din kopp te. Men Avid här en gratis nerbantad version av sin pro version.

Logga in för att svara
#6448 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ??? 18 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tack boys. ska testa och se vad som passar mig.

Logga in för att svara
#6498 Svar: Redigeringsprogram till video kamera ??? 18 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Gazzer: Vegas var grymt bra och väldigt lätt att lära sig. Tack för hjälpen:)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!