|
#63795 |
Protest mot solens starka strålar 15 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
|
En bild som beskriver tacksamheten av kylans effekt.
Jag är så tacksam för alla kalla typer här på forumet. 
|
|
|
|
|
#63829 |
Svar: Protest mot solens starka strålar 15 år, 10 månader sen |
|
Här i Sverige finns det verkligen gott om folk som drivs av kylan ja folk som vill vara kalla. Annat är det med folket på Hawaii där finns det så mycket värme från solen så att den sätter sig djupt inom varje individ och för att inte personerna ska överhettas så sprider de den vidare till alla människor som de träffar. Anledningen är ju självklart för att folket på Hawaii känner stor tacksamhet över sina tillgångar och känner glädje öppet.
Nu har jag bott i Sverige ett gäng år och spridit min tacksamhet på olika platser ja jag vill ju att min Hawaii känsla ska spridas även till det nedkylda Sverige. Det är lätt att dras med i den svenskes förhållningssätt ja hur man bör vara för att klassas som normal. Varför är det så? Jag har klurat på detta länge men har inte riktigt kommit underfund med det ännu så jag håller mig till min stora förmåga att känna tacksamhet, det känns bäst för mig.
När jag blev medlem här på surfsverige så tänkte jag att surfarna borde ändå vara lite annorlundare än den normale svensken i och med att det just finns surfare här. Jag kan tänka mig att många av er här har besökt Hawaii och har hört några av mina känslo fraser som tex Mahalo.
Jag har förstått att ni har mycket snö på vintrarna ja jag har ju själv tagit del av dessa tillgångar ja det är en stor tillgång som Sverige har. Tänk vad härligt det är att få göra en liten snögubbe o dekorera den med några stenar bara det ger ju tacksamhet över kylan. Är det så att ni svenskar vill vara kalla mot varandra här på forumet bara för att ni älskar vintern så mycket ja och för att kylan har satt sina spår så djupt inom er. Och nu vill ni bara sprida vidare kylan inom er så att fler kan ta del av det goda ja del av tacksamheten över att Sverige har en så fantastisk kall o snöig vinter.
Om så är fallet så gillar jag ert kalla bemötande mot mig, ni visar stor vördnad för minusgraderna och vintern även på sommaren. 
|
|
|
|
|
#63835 |
|
|
|
|
|
#63838 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Min enkla teori till varför det e skillnad mellan mañana- och isbrytarsurfare, om jag ska gå till ytterligheterna, är helt enkelt klimatet där dessa två arter bor.
Låt det vara sån värme som det e nu 2-3 månader i sträck, ska du se att det kommer hända saken hos svensken...
Så där det e varmt, är man på ett visst sätt och där det e kallt, är man på ett annat. *blink*
|
|
|
|
|
#63845 |
|
Okej.
Eller om svenska isbrytarsurfare åker utomlands och träffar mañana-surfare och känner in värmen då kanske den kan sprida lite gott även här i Sverige. Vissa gör juh redan sitt försök genom att lägga ut surfbilder men ibland känns det mest som att de skryter inte att de visar upp sin tacksamhet. Tacksamheten gömmer de.
Ja 2-3 månader värme i Sverige skulle göra susen och säkert bidra till att vinterns snö smälter. Hmm undra vad som är bäst?  Kalla surfare eller överhettade skid- o snowboardåkare?

|
|
|
|
|
#63851 |
Esta
|
Nja, inte riktigt så jag tänkte.
Om en isbrytare åker till solen och stannar ett tag, blir han stekt som alla andra där.
Om en mañanare åker till kylan och stannar ett tag, blir han kyligare som alla andra där.
M a o, en svennebanan blir en stekare utomlands medan en aloha kid blir cool i Svea... 
|
|
|
|
|
#63855 |
|
Är jag cool?
Ma hea 'oe e noho nei?
|
|
|
|
|
#63856 |
Stoke: 143 |
|
Esta skrev:
Nja, inte riktigt så jag tänkte.
Om en isbrytare åker till solen och stannar ett tag, blir han stekt som alla andra där.
Om en mañanare åker till kylan och stannar ett tag, blir han kyligare som alla andra där.
M a o, en svennebanan blir en stekare utomlands medan en aloha kid blir cool i Svea...  JEPP. Jag håller med dig Esta. Fullständigt,,, 
|
|
|
|
|
#63857 |
|
mahalo skrev:
Är jag cool?
Ma hea 'oe e noho nei?
Jag tolkar denna gång.  Vart bor du Esta? i det kalla landet eller det varma?
|
|
|
|
|
#63873 |
Esta
|
Mo houdoo bouna bogta, mahe'li koukto nimbo doale souzan...
Jag bor i bukten, där den varma brisen avlöser den kalla... (på doudoubokaspråket)
|
|
|
|
|
#63881 |
|
Så du Esta kan också ett annat språk:) det måste kännas bra att du kan använda det med mig. Tyvärr så kan jag inte det.  Bra att du valde att översätta.
Jaha så du bor i bukten. Men är du född Svensk? Det är inte jag bara en av mina föräldrar är det. Jag föddes på Hawaii i värmen. 
|
|
|
|
|
#63890 |
Stoke: -234 |
|
mahalo skrev:
Är jag cool?
Ma hea 'oe e noho nei?
nja.... NJA!!! NOT!!!!!!
kanske... man vet inte... ? men här på sidan är du inte det, bara jobbigt jävla tacksam hela tiden..
Jag är jävligt OTACKSAM för din tacksamhet! mouhahahaha
ride on girl!
|
|
|
|
|
#63893 |
|
sverre skrev:
mahalo skrev:
Är jag cool?
Ma hea 'oe e noho nei?
nja.... NJA!!! NOT!!!!!!
kanske... man vet inte... ? men här på sidan är du inte det, bara jobbigt jävla tacksam hela tiden..
Jag är jävligt OTACKSAM för din tacksamhet! mouhahahaha
ride on girl!
Tack för din kommentar!
Jag blir så glad när du berättar om dina känslor öppet.

|
|
|
|
|
#64010 |
Svar: Protest mot solens starka strålar 15 år, 9 månader sen |
|
Jag drar nu från Sverige till ett land som kanske har lite mer värme inom sig.  Har någon koll på hur Norges befolkning beter sig?
|
|
|
|
|
#64015 |
|
gå in på windping och hör med grabbarna i chatten vad de säger....

|
|
|
|
|
#64040 |
|
|
|
|
|
#64041 |
|
|
|
|
|
#64042 |
|
|
|
|
|
#64043 |
|
Och nu blev det visst tre gånger.  Tredje gången gillt. 
|
|
|
|
|
#64062 |
Stoke: 20 |
|
|
|
|
|
#64063 |
|
MEEEEEEEEEEEEEEEEEElonenB)
|
|
|
|
|
#64064 |
|
|
|
|
|
#64065 |
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
|
|
|
|
|
#64071 |
|
adamski skrev:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Pehea `oe?
(Översättning enbart för dig Adamski. Hur mår du?)
|
|
|
|
|
#64072 |
|
adamski skrev:
jobbig?
`A `ole pilikia.
|
|
|
|
|
#64073 |
|
adamski skrev:
Hele mai a`i (Come here and eat) fruktsallad med mig. Jag är i Norge.
|
|
|
|
|
#64076 |
|
mahalo skrev:
adamski skrev:
Jag tycker att det är lite väl vågat att komma med sexuella anspelningar hela tiden... Visst kan vi ligga men det känns lite dumt när du ska prata snusk med mig på en internetsida... ANSTÄNDIGHET TACK! 
|
|
|
|
|
#64085 |
Stoke: 143 |
|
adamski skrev:
mahalo skrev:
adamski skrev:
Jag tycker att det är lite väl vågat att komma med sexuella anspelningar hela tiden... Visst kan vi ligga men det känns lite dumt när du ska prata snusk med mig på en internetsida... ANSTÄNDIGHET TACK! JAAA,,,Adamski,,,,,  Fjälla ska FAN SKÄMMES,,,  Damer ska va anständiga,,,eller avstängda,,,,,Heheheheheheheh:woohoo: Stabilich ,,,BOSich,, 
|
|
|
|
|