Facebook data

1
Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga
#63624 Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 10 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#63625 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Till och med Andiss har gjort det!

Logga in för att svara
#63630 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 10 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Komunen har börjat bygga. parkeringen kommer att bli betydligt mindre, något som också upprör dom lokala butiksägarna. dessutom kommer dom att ta betalt, något som inte heller är vidare populärt. Min kusin äger fiskrökeriet där ute och jag har skickat ut namninsamlingen till dom med. vi får hoppas att dom gamla fiskarna skriver på. Förra helgen så blev vi också tillsagda att inte parkera på dom få platserna vid rökeriet, det handlar om 3 st kundparkeringar, försök att respektera det. det går för tillfälligt fint att ställa sig bredvid. Vi måste behålla dom lokala handlarnas förtroende och det skadar ju inte att några av dom faktiskt har börjat surfa:)

Logga in för att svara
#63660 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Det krävs 1 million namnpåskrifter för att protesten direkt ska tas upp i EU. Så det e bara å börja övertyga en massa folk.

Jag som inte har orkat läsa vad det handlar om undrar vem eller vilka det är som ska få pengarna från parkeringsavgifterna?

Logga in för att svara
#63665 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

www.naturvardsverket.se/sv/Arbete-med-naturvard/Arbete-med-friluftsliv/Friluftsradet/

Kontakta Friluftsrådet om ni vill ha skrivproffs på argumentation angående Friluftslivets betydelse. Jag var förut på ett möte med dem så jag vet att att många med mycket makt engagerar sig där.

Här är en av hemsidans ämnesrubrik som passar in på protesten.

"Tillgång till natur och möjlighet till friluftsupplevelser är en del av vår välfärd."
www.naturvardsverket.se/sv/Arbete-med-naturvard/Arbete-med-friluftsliv/Tillganglighet-och-information/Satt-att-tillgangliggora-naturen/

Aja detta var mitt bidrag jag e inte nybörjare på Friluftsliv bara på surfing.

Logga in för att svara
#67848 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 8 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

www.ystadsallehanda.se/article/20090828/YSTAD/760243017/1365/&/Politiker-vantar-med-nytt--beslut-om-p-tiderna

Skriv på namninsamlingen om du inte redan gjort det, tipsa andra att göra samma sak,

Logga in för att svara
#67856 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 8 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Hur kommer namninsamlingen till kommunen? Dvs att de vet att den finns och eventuellt kan bry sig?

Logga in för att svara
#67859 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Galveston skrev:
Hur kommer namninsamlingen till kommunen? Dvs att de vet att den finns och eventuellt kan bry sig?

DU ska springa dit och leverera den gosse hehehehehehehe!!!!

Logga in för att svara
#67906 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 8 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Skitkul. Verkligen.

Logga in för att svara
#67911 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 8 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Galveston skrev:

De vet att den finns,

Logga in för att svara
#68007 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåsebe 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Hur kan "nagon" ta betalt for nagot som egentligen ags av alla?

Logga in för att svara
#68266 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåsebe 15 år, 7 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

elinn skrev:

Ja det kan man ju fråga sig. Det är helt galet, Nu är det väl så att det har inte blivit så mycket mindre folk där ute. problemet ligger i att man kan endast betala för 2 timmar åt gången, det blir inga långa turer på dom som tänkte hika runt lite. Att hålla koll på klockan när man ligger i vattnet är ju en annan sak som i alla fall inte jag har koll på. det e ju lite det man vill komma ifrån när man surfar, slippa allt och bara ha det gott. Nu skiter dom ju givetvis i vad några surfare tänker iofs, men men........ja skit e det i alla fall:S

Logga in för att svara
#68267 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåsebe 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

cederholm skrev:
elinn skrev:

Ja det kan man ju fråga sig. Det är helt galet, Nu är det väl så att det har inte blivit så mycket mindre folk där ute. problemet ligger i att man kan endast betala för 2 timmar åt gången, det blir inga långa turer på dom som tänkte hika runt lite. Att hålla koll på klockan när man ligger i vattnet är ju en annan sak som i alla fall inte jag har koll på. det e ju lite det man vill komma ifrån när man surfar, slippa allt och bara ha det gott. Nu skiter dom ju givetvis i vad några surfare tänker iofs, men men........ja skit e det i alla fall:S

Har någon kontaktat Friluftsrådet på Naturvårdsverket och vädjat om bygglov för ett parkeringshus? Eller fria parkeringsplatser för att värna om surftillgångarna där ute?

Logga in för att svara
#68269 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåsebe 15 år, 7 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
cederholm skrev:
elinn skrev:

Har någon kontaktat Friluftsrådet på Naturvårdsverket och vädjat om bygglov för ett parkeringshus? Eller fria parkeringsplatser för att värna om surftillgångarna där ute?

Nej inte vad jag vet. Men du verkar ju vara en riktig liten scout som gillar byråkrati och fixa och trixa,, i alla fall i text på forumet. Kanske du skulle ta lite ansvar som den scouten du är och se till att vi får det vi behöver på våra olika spots runt om sverige. Jag tror du hade gjort det bra. Men akta så du inte kommer för nära, du kan ju råka hamna i vattnet. Det är väl kanske inte riktigt ditt element, eller?

Logga in för att svara
#68271 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåsebe 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

cederholm skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
cederholm skrev:
elinn skrev:

Nej inte vad jag vet. Men du verkar ju vara en riktig liten scout som gillar byråkrati och fixa och trixa,, i alla fall i text på forumet. Kanske du skulle ta lite ansvar som den scouten du är och se till att vi får det vi behöver på våra olika spots runt om sverige. Jag tror du hade gjort det bra. Men akta så du inte kommer för nära, du kan ju råka hamna i vattnet. Det är väl kanske inte riktigt ditt element, eller?

Cederholm.
Näe jag tycker inte om byråkrati. Jag föredrar adhocrati när det gäller organiationsstrukturer. Fast jag vet att samhället är byggt av byråkrati och då gäller det att använda sig av de resurser som finns tillgängligt.

Ansvar ja det har jag ju redan tagit när jag kommit med mina tips för att ni andra ska få hjälp.

Jo vatten är mitt element fast för närvarande så är mina praktiska upplevelser från detta element främst från frusen form. Fast regn är jag oxå expert på för sånt tränas man som scout under regniga två veckors läger i tält.

Ska det bli mitt surfprojekt då eller Cederholm? Iså fall måste jag först göra en behovsanalys av nuläget och besöka varje spot i Sverige och kolla dess förutsättningar. Hur ska det gå till egentligen när det finns så många secret spots?

Logga in för att svara
#72575 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 6 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

En liten bump på denna tråd, ämnet kommer att behandlas om precis en vecka i Ystad.

Så om det är någon som inte har skrivit på men som sympatiserar med saken, nu börjar det bli sista chansen.

Logga in för att svara
#72695 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

Kan lägga till följande till denna tråd:

PLOCKA UPP EFTER ER OM NI BYTER OM I TOALETTERNA, DET BEHÖVER FAN INTE SE UT SOM EN POOL DÄRINNE EFTER NI ÄR KLARA, det sista vi behöver är att kommunen blir förbannad på oss och stänger toaletterna som tex på andra bryt.

och

Låt bli och parkera på piren (du vet vem du är, har du råd med en Merca så har du råd med avgiften)...fiskarna blir pissed av det...och rätt som det ät kommer flygande fisk korgar i den riktningen

So..my 2 cents

Logga in för att svara
#72712 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

precis ge fan i att byta om i toaletterna, det låter sunkigt!

Logga in för att svara
#74202 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 6 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Logga in för att svara
#74208 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Bra att det uppmärksammas! Och så lite vanliga kommentarer om särbehandling och att "ungdomarna bara förstör" precis som det "ska vara"

Logga in för att svara
#74210 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kan inte du med Mercan säga vem du är!!

SNÅÅÅÅÅÅLIS!! muhehehehehehe!!

Logga in för att svara
#76689 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 5 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Vid dagens surf i Kåseberga så behövde jag inte betala till min stora förvåning för parkeringen. Har det lyckats att få komunen att ändra sitt beslut eller är det så att maskinen som slukar alla pengar inom en radie av 1 meter bara är i sönder? Jag hoppas ju givetvis på det första allternativet. Idag satt det en stor gul påse över maskinen, med texten: Stängd.
Detta inger ju hopp om förändring. Är det någon här som har info om vad som beslutades?

Peter

Logga in för att svara
#76701 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

såga av skiten och släng den i hamnen

Logga in för att svara
#76702 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Gärna med nån kommunalpolitiker fastbunden..

Logga in för att svara
#76703 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

cederholm skrev:
Vid dagens surf i Kåseberga så behövde jag inte betala till min stora förvåning för parkeringen. Har det lyckats att få komunen att ändra sitt beslut eller är det så att maskinen som slukar alla pengar inom en radie av 1 meter bara är i sönder? Jag hoppas ju givetvis på det första allternativet. Idag satt det en stor gul påse över maskinen, med texten: Stängd.
Detta inger ju hopp om förändring. Är det någon här som har info om vad som beslutades?

Peter

Kanske är nån som vaxat rutan på den förresten?

Logga in för att svara
#76704 Svar: Protest mot Parkeringsavgifter i Kåseberga 15 år, 5 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Du betalar bara under sommarsäsongen, den slutade sista oktober i Kåseberga...
Tror inte att utvärderingen är klar ännu, eller att beslut fattats inför 2010, men jag har faktiskt inte hört nåt sen vi skickade in listan. Inte från kommunen iallafall. Bara från vanlig befolkning som håller med oss.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!