Facebook data

1
Världens bästa åk?
#63580 Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Om man är ute efter nedanstående. Vart skulle man åka då. Pengar är ingen trång sektor.

1. Långa uncrowded points.
2. Ingen malaria.
3. Rent vatten och lätt att få tag i mat.
4. Boende i tält eller hemma hos lokalbefolkning.
5. Inte för jävla extremt religiös kultur.

Bo på båt är för isolerat. Surfcamp för svennebanan. Pipeline för avancerat. Och enbart beach breaks för trist.
Vart skulle du åka?
 
Logga in för att svara
#63581 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 15

freddandson
Inlägg: 454
graphgraph
offline

sydafrika...!

sjukt bra ställe. massa långa points, lite folk, god och billig mat, trevlig lokalbefolkning.

har hört mycke bra om el salavador också. har inte vart där själv så jag kan inte utala mig om dina punkter. Dock är de många points där. Malaria vet jag inget om.

Peru?
 
Logga in för att svara
#63582 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

freddandson skrev:
sydafrika...!

sjukt bra ställe. massa långa points, lite folk, god och billig mat, trevlig lokalbefolkning.

har hört mycke bra om el salavador också. har inte vart där själv så jag kan inte utala mig om dina punkter. Dock är de många points där. Malaria vet jag inget om.

Peru?


tackar

jag vill även tillägga att det handlar om om sept-okt
 
Logga in för att svara
#63585 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
Inlägg: 1509
graphgraph
offline

Tycker det låter som det är Norge du skall åka till!
 
Logga in för att svara
#63586 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Daniel skrev:
Tycker det låter som det är Norge du skall åka till!

okej, ett tillägg:
max 3/2, inga handskar eller huva
 
Logga in för att svara
#63587 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

Peru, Ecuador, Chile, Mexico, El Salvador, California, South Africa, Morocco , Australia, Portugal

good, cheapish point break countries, with relatively warm water and you can find uncrowded points in all of them
 
Logga in för att svara
#63588 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

SharkBoy skrev:
Peru, Ecuador, Chile, Mexico, El Salvador, California, South Africa, Morocco , Australia, Portugal

good, cheapish point break countries, with relatively warm water and you can find uncrowded points in all of them


Excellent. Thanx.
 
Logga in för att svara
#63589 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#63590 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Gazzer skrev:
China?

www.nytimes.com/slideshow/2009/03/15/travel/0315-hainan_2.html


China is interresting. But what about the zillions of chinese surfers? The article doesn't show any waves (or crowds).

Thanks.
 
Logga in för att svara
#63591 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Namibia....om du ar goofy

 
Logga in för att svara
#63592 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Andiss skrev:
Namibia....om du ar goofy



grymt

tackar
 
Logga in för att svara
#63593 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -3

latte
Inlägg: 133
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#63594 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 0

Remo
Inlägg: 427
graphgraph
offline

Barbados

Kanske inte surf varje dag men då kan man ju dyka eller dricka Mount Gay.
 
Logga in för att svara
#63596 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

latte skrev:
www.surfline.com/surflinetv/sixty-seconds/marco-giorgis-heroic-tuberide_27722

Eh, mer än 10 sek i tuben. Sjuk jävel. Tyvärr lite över min förmåga.
Tack. Glädje.
 
Logga in för att svara
#63597 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Remo skrev:
Barbados

Kanske inte surf varje dag men då kan man ju dyka eller dricka Mount Gay.


Mmmmm. Skönt häng därborta och bra droger.

Tack.
 
Logga in för att svara
#63605 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

I Ecuador är det bäst för där finns det så snälla scouter.

Samt så kan du snabbt dra till snön o bestiga vulkanen Cotopaxi som e 5897m.ö.h och på så sätt utöva höghöjdsträning som är mycket bra för din surfkondition och tränar upp ditt balanssinne.

 
Logga in för att svara
#63613 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
Inlägg: 234
graphgraph
offline

Får väl trycka på klassikern, Australien. New south wales från Port Macquarie till Yamba. Hundratals points, acceptabel vattentemperatur, empty waves, massor med underbara nationalparker med bra campingmöjligheter intill bryten.
Enda nackdelen är att det är så satans långt bort och samma priser i affärerna som härhemma.
 
Logga in för att svara
#63614 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
Inlägg: 234
graphgraph
offline

"I Ecuador är det bäst för där finns det så snälla scouter.
Samt så kan du snabbt dra till snön o bestiga vulkanen Cotopaxi som e 5897m.ö.h och på så sätt utöva höghöjdsträning som är mycket bra för din surfkondition och tränar upp ditt balanssinne."

.....

Scouter, höghöjdsträning!?

wtf...
 
Logga in för att svara
#63615 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Blindmoose skrev:
"I Ecuador är det bäst för där finns det så snälla scouter.
Samt så kan du snabbt dra till snön o bestiga vulkanen Cotopaxi som e 5897m.ö.h och på så sätt utöva höghöjdsträning som är mycket bra för din surfkondition och tränar upp ditt balanssinne."

.....

Scouter, höghöjdsträning!?

wtf...


Ja exakt förutom vågorna alltså.
Scouterna kan bidra till punkterna 3 och 4 samt lite guidening och spontanitet
.
 
Logga in för att svara
#63616 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 12

Hea
Inlägg: 392
graphgraph
offline

Nya ZeelandB)
 
Logga in för att svara
#63620 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 25

lars
Inlägg: 675
graphgraph
offline

Perfekt tid för Indo, crowden har börjat droppa lite men swellet är ändå där..consistent..
 
Logga in för att svara
#63730 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
I Ecuador är det bäst för där finns det så snälla scouter.

Samt så kan du snabbt dra till snön o bestiga vulkanen Cotopaxi som e 5897m.ö.h och på så sätt utöva höghöjdsträning som är mycket bra för din surfkondition och tränar upp ditt balanssinne.



Mmmm. Ecuador är grymt. Har varit på Cotopaxi och typ dött av höjdsjuka. Och förra vintern var jag på Volonsurf, Erik Laus fantastiska arrangemang. Tyvärr gick inga points av då (december) men det rullade in lite swell ändå. Fast minst lika grymt var ju att jobba med de två skolorna i byn Las Tunas. Rekommenderas.
 
Logga in för att svara
#63731 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Blindmoose skrev:
Får väl trycka på klassikern, Australien. New south wales från Port Macquarie till Yamba. Hundratals points, acceptabel vattentemperatur, empty waves, massor med underbara nationalparker med bra campingmöjligheter intill bryten.
Enda nackdelen är att det är så satans långt bort och samma priser i affärerna som härhemma.


Japp Australien är världens kanske bästa. MEN då bör man ha mer än tre veckor på sig. Vilket är fallet i just det här fallet.
Tack ändå.
 
Logga in för att svara
#63732 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Hea skrev:
Nya ZeelandB)

NZ är skitbra, jag hade förmånen att ta ett par vågor där påsken 1985. Men nu känns det långt bort för en treveckors resa.
Tack.
 
Logga in för att svara
#63733 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

lars skrev:
Perfekt tid för Indo, crowden har börjat droppa lite men swellet är ändå där..consistent..

Ja, kanske lutar det åt Indo trots allt.

Tack för tipset.

Nån som har några bra förslag på bra, lite snällare och mer uncrowded än t ex Mentawai (helst inte Bali heller)?
 
Logga in för att svara
#63734 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 0

Lars S
Inlägg: 74
graphgraph
offline

KinkyFriedmann skrev:
lars skrev:
Perfekt tid för Indo, crowden har börjat droppa lite men swellet är ändå där..consistent..

Ja, kanske lutar det åt Indo trots allt.

Tack för tipset.

Nån som har några bra förslag på bra, lite snällare och mer uncrowded än t ex Mentawai (helst inte Bali heller)?


Två (kanske givna) förslag - (beror iofs på när du åker):

1. Lombok
2. Cimaja med omnejd

Jag har dock inte varit på ngt av ställena öh...

Ps. Go left! Dvs Peru...
 
Logga in för att svara
#63737 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

KinkyFriedmann skrev:
lars skrev:
Perfekt tid för Indo, crowden har börjat droppa lite men swellet är ändå där..consistent..

Ja, kanske lutar det åt Indo trots allt.

Tack för tipset.

Nån som har några bra förslag på bra, lite snällare och mer uncrowded än t ex Mentawai (helst inte Bali heller)?


Om du ska till Indo så kan ju ta kontakt med scouterna där så kan de guida dig rätt. Det är det vi scouter är till för.

www.pramuka.or.id/
 
Logga in för att svara
#63738 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

scouter scouter scouter...........................................................................................................................
Har skivan hakat upp sig?
 
Logga in för att svara
#63742 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Esta skrev:
scouter scouter scouter...........................................................................................................................
Har skivan hakat upp sig?


Ja det har den:P eftersom att världen kryllar av oss scouter. Ja mitt scoutnätverk innefattar ju även scouterna i Indo eftersom att mitt scoutförbund SMU och Indoscouterna tillhör samma scoutkärna nämligen World Organization of the Scout Movement (WOSM). Det var därför som vi scouter kunde samarbeta med seglingsproffsen och medverka i Sverige samt vid alla andra stoppen som V.O.R har gjort.

28 miljoner scouter finns det för närvarande, unga o vuxna, killar o tjejer, i 160 länder. Tänk vad många secret spots som kan nås via dessa scouter.
 
Logga in för att svara
#63746 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 7

Cagge
Inlägg: 318
graphgraph
offline

För länge sedan, jättelängesedan, var jag med i scouterna. Vi lärde oss knopar och hur vi skulle klä oss med blå skjortor. Jag minns att vi höll till i källaren under skolan, forbidden area under skoltid. Våren kom och det var dags för scouthike, vi skulle för första gången gå utanför källaren och praktisera våra kunskaper i naturen. Mamma hade packat ner äggmackor & varm choklad och jag hade en blå ,ultraful bag med bruna bärhandtag där jag smusslat ner en transistor ( batteriradio) . Vi begav oss ut på hike ca: 20 meter från källarlokalen och slog läger. Efter mackorna & chokladen blev det en klar svacka i lägret och jag tog då fram esset i rockärmet..............min transistor, P3 rockń roll liksom fast kanske att dom spelade mest Tore Skogman och Iḿ a austronat. Scoutledaren fick spelet och skickade hem mig, det där med radio var tydligen för mycket. Hur kan scouter veta något om vädret om dom inte ens får lyssna på radio?Scouter känns inte surf, de borde ha bruna skjortor ist och komma ut ur källaren. Jag ville inte vara scout efter detta trauma, scouterna suger!!!!
 
Logga in för att svara
#63749 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Cagge skrev:
För länge sedan, jättelängesedan, var jag med i scouterna. Vi lärde oss knopar och hur vi skulle klä oss med blå skjortor. Jag minns att vi höll till i källaren under skolan, forbidden area under skoltid. Våren kom och det var dags för scouthike, vi skulle för första gången gå utanför källaren och praktisera våra kunskaper i naturen. Mamma hade packat ner äggmackor & varm choklad och jag hade en blå ,ultraful bag med bruna bärhandtag där jag smusslat ner en transistor ( batteriradio) . Vi begav oss ut på hike ca: 20 meter från källarlokalen och slog läger. Efter mackorna & chokladen blev det en klar svacka i lägret och jag tog då fram esset i rockärmet..............min transistor, P3 rockń roll liksom fast kanske att dom spelade mest Tore Skogman och Iḿ a austronat. Scoutledaren fick spelet och skickade hem mig, det där med radio var tydligen för mycket. Hur kan scouter veta något om vädret om dom inte ens får lyssna på radio?Scouter känns inte surf, de borde ha bruna skjortor ist och komma ut ur källaren. Jag ville inte vara scout efter detta trauma, scouterna suger!!!!

Stackars dig. Det låter tragiskt att dina scoutledare inte hade tagit till sig radionätverket JOTA.

Bara för att uppdatera dig lite så kan jag meddela dig att scoutingen utvecklas hela tiden och dess ledarskap som scoutledarna använder sig av ja den synen uppdateras eftersom att samhället uppdateras. Angående radiokommunikation så har den kunskapen funnits länge sen 1958 i scoutvärlden och kallas då för JOTA.
home.hetnet.nl/~kava04un/index.htm
 
Logga in för att svara
#63750 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 7

Cagge
Inlägg: 318
graphgraph
offline

Kungen är scout !
 
Logga in för att svara
#63751 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Cagge skrev:
Kungen är scout !

Ja:woohoo: han brukar alltid leda den mänskliga raketen på stora nationella eller internationella scoutläger. Det passar han bäst för för då ler han på riktigt, han har ju så bra klappkänsla o får folket med sig i klappningen innan raketen hoppar upp mot rymden.

Jag mötte förresten scoutkungen här om dagen då jag var på Skeppsbron, tyvärr så hade inte den mörkturkosa scoutskjortan på sig utan bara någon tråkig o strikt kostym ja så att han såg ut som alla andra kostymnissar och nissor som hängde där. Själv hade jag en blå tröja.

Hoppas det går bra att hitta det rätta i Indo till dig som ska dit. Scouterna kan säkert låna ut tält.

 
Logga in för att svara
#63753 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 10 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
Inlägg: 2926
graphgraph
offline

Cagge skrev:
För länge sedan, jättelängesedan, var jag med i scouterna. Vi lärde oss knopar och hur vi skulle klä oss med blå skjortor. Jag minns att vi höll till i källaren under skolan, forbidden area under skoltid. Våren kom och det var dags för scouthike, vi skulle för första gången gå utanför källaren och praktisera våra kunskaper i naturen. Mamma hade packat ner äggmackor & varm choklad och jag hade en blå ,ultraful bag med bruna bärhandtag där jag smusslat ner en transistor ( batteriradio) . Vi begav oss ut på hike ca: 20 meter från källarlokalen och slog läger. Efter mackorna & chokladen blev det en klar svacka i lägret och jag tog då fram esset i rockärmet..............min transistor, P3 rockń roll liksom fast kanske att dom spelade mest Tore Skogman och Iḿ a austronat. Scoutledaren fick spelet och skickade hem mig, det där med radio var tydligen för mycket. Hur kan scouter veta något om vädret om dom inte ens får lyssna på radio?Scouter känns inte surf, de borde ha bruna skjortor ist och komma ut ur källaren. Jag ville inte vara scout efter detta trauma, scouterna suger!!!!

MOHAHAHAHAHA!! Underbart Cagge!

 
Logga in för att svara
#63755 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

låt oss lämna scouterna, jag fattar inte ens vad det är, den klubben måste ha bildats efter min uppväxt

men tack för alla tips
tar gärna emot fler när det gäller världens bästa resa när det gäller oktober i år.
Följande gäller:
1. Långa uncrowded points.
2. Ingen malaria.
3. Rent vatten och lätt att få tag i mat.
4. Boende i tält eller hemma hos lokalbefolkning.
5. Inte för jävla extremt religiös kultur.
6. Inte tjockare än 3/2 (ingen huva eller handskar)
7. Oktober (typ tre veckor)
8. Scoutfritt

 
Logga in för att svara
#63761 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Om du ar regular ak till South Effrika, iofs Oktober ar gransen pa sent for t.ex Jbay..men det finns ju andra spots

har hade ut klipp frn nan billabong southefrikka rese pryl....

 
Logga in för att svara
#63764 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Andiss skrev:
Om du ar regular ak till South Effrika, iofs Oktober ar gransen pa sent for t.ex Jbay..men det finns ju andra spots

har hade ut klipp frn nan billabong southefrikka rese pryl....



Tack.

Men är inte J-bay liiiite, lite crowdbelastat? Det är ju ett av världens kanske fem mest berömda bryt. Men jag vet ju inte, jag har inte varit där. Och andra spots? Hur är det med gangsters? Eller är jag bara paranoid för att det är Sydafrika?
 
Logga in för att svara
#63768 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

KinkyFriedmann skrev:
låt oss lämna scouterna, jag fattar inte ens vad det är, den klubben måste ha bildats efter min uppväxt

men tack för alla tips
tar gärna emot fler när det gäller världens bästa resa när det gäller oktober i år.
Följande gäller:
1. Långa uncrowded points.
2. Ingen malaria.
3. Rent vatten och lätt att få tag i mat.
4. Boende i tält eller hemma hos lokalbefolkning.
5. Inte för jävla extremt religiös kultur.
6. Inte tjockare än 3/2 (ingen huva eller handskar)
7. Oktober (typ tre veckor)
8. Scoutfritt



Scouterna är en livsmetod och det är inte alltid som vi har på oss scoutiga kläder eller knytar knopar så risken finns att du kommer att träffa Indoscouter även ute på vågorna.

Ha en trevlig surfresa!
 
Logga in för att svara
#63769 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

KinkyFriedmann skrev:
Andiss skrev:
Om du ar regular ak till South Effrika, iofs Oktober ar gransen pa sent for t.ex Jbay..men det finns ju andra spots

har hade ut klipp frn nan billabong southefrikka rese pryl....



Tack.

Men är inte J-bay liiiite, lite crowdbelastat? Det är ju ett av världens kanske fem mest berömda bryt. Men jag vet ju inte, jag har inte varit där. Och andra spots? Hur är det med gangsters? Eller är jag bara paranoid för att det är Sydafrika?


Jbay har ju 5 sectioner, sa ar supers ubercrowded finns adet alltid rum nanannanstans, jbay till kapstaden kanns hyfsat saker, o det finns en rad goa hograr, vic bay, seal point, mossel bay osv osv.

Transkei kanns lite mer osakert men sen finns det the man in the grey suit ocksa......

Sen finns ju madagaskar oc mozambique ocksa.....om du har massa tid.

Fordelen med kapstaden ar att du flyger ut fredag kvall o nasta morgon kan du va i line up, plus det finns massa utrustning och det ar billigt plus bra mat.
 
Logga in för att svara
#63770 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

menar sydafrika istallet for kapstaden.
 
Logga in för att svara
#63772 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
KinkyFriedmann skrev:
låt oss lämna scouterna, jag fattar inte ens vad det är, den klubben måste ha bildats efter min uppväxt

men tack för alla tips
tar gärna emot fler när det gäller världens bästa resa när det gäller oktober i år.
Följande gäller:
1. Långa uncrowded points.
2. Ingen malaria.
3. Rent vatten och lätt att få tag i mat.
4. Boende i tält eller hemma hos lokalbefolkning.
5. Inte för jävla extremt religiös kultur.
6. Inte tjockare än 3/2 (ingen huva eller handskar)
7. Oktober (typ tre veckor)
8. Scoutfritt



Scouterna är en livsmetod och det är inte alltid som vi har på oss scoutiga kläder eller knytar knopar så risken finns att du kommer att träffa Indoscouter även ute på vågorna.

Ha en trevlig surfresa!


tack
 
Logga in för att svara
#63773 Svar: Världens bästa åk? 14 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

Andiss skrev:
KinkyFriedmann skrev:
Andiss skrev:
Om du ar regular ak till South Effrika, iofs Oktober ar gransen pa sent for t.ex Jbay..men det finns ju andra spots

har hade ut klipp frn nan billabong southefrikka rese pryl....



Tack.

Men är inte J-bay liiiite, lite crowdbelastat? Det är ju ett av världens kanske fem mest berömda bryt. Men jag vet ju inte, jag har inte varit där. Och andra spots? Hur är det med gangsters? Eller är jag bara paranoid för att det är Sydafrika?


Jbay har ju 5 sectioner, sa ar supers ubercrowded finns adet alltid rum nanannanstans, jbay till kapstaden kanns hyfsat saker, o det finns en rad goa hograr, vic bay, seal point, mossel bay osv osv.

Transkei kanns lite mer osakert men sen finns det the man in the grey suit ocksa......

Sen finns ju madagaskar oc mozambique ocksa.....om du har massa tid.

Fordelen med kapstaden ar att du flyger ut fredag kvall o nasta morgon kan du va i line up, plus det finns massa utrustning och det ar billigt plus bra mat.


Du övertygar allt mer. Tack, tack. Tung fördel SA, inte minst flygfixet och tidsskillnaden. Suger på den karamellen (som dock smakar en aning haj).
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!